Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
koło pasowe wału 1104A086 Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 150kM
Autor Wiadomość
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-10-2019, 14:59   koło pasowe wału 1104A086 Mitsubishi ASX 1.8 D-ID 150kM

Temat chyba pojawił się raz a dotyczy wycieku oleju z uszczelnienia wału po stronie zewnętrznej - pasażera. Wymiana uszczelnienia nie przyniosła pożądanego rezultatu a po roku wyciek jest na tyle duży że przepracowany olej jest rozbryzgiwany prze koła pasowe i brudzi gródź, pompę ABS itd. Dodam, że atu ma obecnie przebieg ok. 270kkm, a że jest to jedyna dolegliwość i jestem zadowolony po przejechaniu nim ok 70ty km w 2 lata chcę go naprawić.
Jednym słowem postanowiłem dokonać wymiany wadliwego koła które wspólnie z uszczelniaczem odpowiada za wyciek oleju. Ale.... Aktualnie cena w ASO to ok 2400zł, a poza ASO koło nie jest dostępne w Polsce.
Dlatego postanowiłem je sprowadzić z zagranicy. Cena kusząca bo ok. 1100-1200 zł o ile celnicy nie zedrą skóry.
Próbował ktoś już sprowadzić nowe koło?
Ostatnio zmieniony przez 5darek 18-10-2019, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-10-2019, 17:53   

5darek napisał/a:
uszczelnienia korbowodu po stronie zewnętrznej
musisz edytować bo korbowód to to:


nie ma on uszczelniacza

koło pasowe najczęściej jest na wale, napędza paski (stąd pasowe)
jeśli chodzi o uszczelniacz wału, kiedy wał ma rowek i każdy nowy przecieka to stosuje się wklejane tulejki i inny rozmiar uszczelniacza
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18-10-2019, 18:17   

dziękuję za korektę .... byłem nieco zmęczony pisząc ... nie mogę nie przyznać racji i przepraszam za wadliwy wpis

[ Dodano: 18-10-2019, 18:23 ]
wg mojej wiedzy w tym przypadku uszczelniacz ślizga się po kole pasowym, które dodatkowo z powodu działania oleju - w jego części gumowej - rozwulkanizowuje się

rozważałem jedną taką metodę chociaz uważam że tulejowanie koła pasowego z powierzchnią ślizgową o szerokości 6mm
szukałem też uszczelniacza z mniejszą od oryginalnego średnicą 70x85x6
niestety jeśli nawet namierzyłem średnicę uszczelniacza poniżej 70mm to jego grubość 10mm uniemożliwia montaż
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-10-2019, 13:10   

a to tam pewnie jest łańcuch i on jest w oleju - w sensie, że to obudowa rozrządu jest końcem z uszczelniaczem a nie jak w przypadku pasków blok silnika (rozrząd jest suchy i tam jest separacja oleju na wale a koło pasowe jest dużo dalej)
jedyne co można zaproponować to właśnie dodatkowa tulejka i inny uszczelniacz, np. tu ma 8mm grubości:
http://www.wychbearings.c...r_oil_seal.html
ale to zwykły NBR (akrylonitryl), lepiej poszukać ACM bo są odporniejsze
tu nawet masz 70x85x6:
https://shop.eriks.nl/en/oil-seal-nbr-m-70x85x6-11320141/

a jeśli myślisz by zdjąć z wału i dać mniejszy uszczelniacz to też są:
https://www.sealinnovatio...o/RSM06808508LN
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-10-2019, 13:28   

Może się mylę ale uważam, że za wyciek oleju pod kołem pasowym wału odpowiada simering 1052B061 wraz z kołem pasowym, które z czasem się wyciera i rozwulkanizuje. Dlatego podjąłem decyzję o wymianie obu elementów na nowe.
Rozważałem przetoczenie powierzchni ślizgowej koła lub tulejowanie, ale....
Właśnie ale jest problem z dobraniem uszczelniacza z zachowaniem pozostałych dwóch wymiarów ......x85x6. Trafiają się uszczelnienia ale z reguły szersze 8mm. Myślałem że znajdę nieco ciaśniejszy uszczelniacz np. 69,5x85x6 przy tym odporny na ole ale niestety wybór jest mocno ograniczony
Dlatego jak wyżej wymieniam oba elementy
Szacuję koszt całkowity na 1300zł
Wkrótce się okaże
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-10-2019, 20:38   

Zapewne właśnie lepiej znasz ten silnik ode mnie - bo ja jestem przyzwyczajony do uszczelniaczy pod kołem zębatym rozrządu, zaraz za blokiem silnika
na to przychodzi obudowa i dopiero wtedy koła pasowe
a ten silnik (4N1x jak myślę) ma pewnie łańcuch i to obudowa posiada uszczelniacz i jest z aluminium
jeśli - jak piszesz - problem jest taki, że uszczelniacz się obraca, to jest to kwestia obudowy a nie wału, widać to ona jest za szeroka
koło pasowe potrafi się rozwulkanizować samo z siebie, od wieku a nie oleju (były silniki od PSA, też diesle i one tam koło się rozwalało niemal regularnie co 60kkm)
 
 
PTE 
Forumowicz


Auto: był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-10-2019, 22:35   

Dawno temu miałem problem z wyciekiem oleju z silnika przez uszczelniacz od strony koła zamachowego. Po wyjęciu silnika okazało się, że uszkodzony uszczelniacz wyżłobił rowek w powierzchni ślizgowej koła. Zabrałem koło do tokarza, ten zebrał materiał, nabił tuleję i dotoczył powierzchnię do oryginalnej średnicy, a na koniec całość wyważył. Może i Tobie się uda.
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-10-2019, 10:19   

uszczelniacz zamontowany jest na obudowie łańcuch i się nie obraca... siedzi ciasno... był już wymieniany w zeszłym roku przy przebiegu ok. 240tys.km, a auto ma 270tys. km przebiegu niemniej poza tą usterką wszystko jest ok.
Nie wiem czy jest sens przetaczać koło pasowe i je tulejować (mogę to mieć za free)bo koło już w zeszłym roku puchło (rozwulkanizowywało się) więc jeśli nawet uda się uzyskać rewelacyjnie wypolerowaną powierzchnie ślizgową to nie wiadomo jak długo koło popracuje. Luzy pomiędzy kołem a obudową łańcucha są niewielkie a rozwulkanizowane koło będzie się poddawało naprężeniom i uderzało o obudowę. Finalnie szkód może być dożo a oszczędności niewielkie.
 
 
PTE 
Forumowicz


Auto: był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 59
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-10-2019, 15:19   

5darek napisał/a:
(...) Nie wiem czy jest sens przetaczać koło pasowe i je tulejować (mogę to mieć za free)bo koło już w zeszłym roku puchło (rozwulkanizowywało się) więc jeśli nawet uda się uzyskać rewelacyjnie wypolerowaną powierzchnie ślizgową to nie wiadomo jak długo koło popracuje. (...).


To faktycznie zmienia postać rzeczy.
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-10-2019, 17:06   

Miałem na myśli darmową naprawę. Koło kosztuje w ASO 2400 ale chyba uda mi się sprowadzic nowe za 1200. Wątek założyłem bardziej z myślą o wymianie informacji tzn gdzie na jakiej stronie internetowej można kupic znacząco taniej oryginalne części.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-10-2019, 17:13   

5darek napisał/a:
Wątek założyłem bardziej z myślą o wymianie informacji tzn gdzie na jakiej stronie internetowej można kupic znacząco taniej oryginalne części.

http://japancars.ru/
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-10-2019, 17:24   

Znam i to koszt ok 1400 + cło
Wydaje mi się że w tym przypadku znalazłem tańsze źródło 840zł + 240zł przesyłka+cło.
Jak się uda podzielę się wiedzą

[ Dodano: 25-10-2019, 07:00 ]
Dzisiaj otrzymam chyba kółeczko. Przyszło z Japonii i opuściło Urząd Celny..... zobaczymy jak je oclili

[ Dodano: 28-10-2019, 18:57 ]
koło odebrane całkowity koszt to 1390zł
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 29-10-2019, 10:06   

[ Dodano: 28-10-2019, 18:57 ]
koło odebrane całkowity koszt to 1390zł[/quote]

śledzę wątek bo po sobotnim przeglądzie w Aso Aurokrak zauważyli że puszcza niewiele oleju właśnie na tym uszczelniaczu, mam Lancera ale silnik taki sam !.8 DiD i po 9 latach nic nie musiałem robić prócz regularnych Serwisów, dlatego udany samochód, Na przeglądzie umyli to stare zabrudzenie oleju i za miesiąc sprawdzę czy nowe wycieki się pojawiły czy nie.
Ale ten defekt to na razie chyba jedyny charakterystyczny dla tego silnika z moich obserwacji,
Możesz sie podzielić źródłem, gdzie kupowałeś koło ? i czy razem z uszczelniaczem ?
_________________
pablo diablo
 
 
 
5darek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 d-id 150kM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 185
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-10-2019, 11:10   

Kupiłem na amayama.com
Cena całkowita zalezy od kosztów wysyłki
Myślę że najtaniej można kupic za ok 950zl wysyłką plus ok 250zł opłat w celnym
Uszczelniacz Victor Reinz kupiony na allegro za 46zł
Rik temu sączyło się delikatnie, po przejechaniu 40tys km od wymiany uszczelniacza prawie się nieomal leje. Jest mokro na wahaczu i grodzi wiec zdecydowałem się wymienić i koło i uszczelniacz

pierwsze oględziny potwierdziły zasadność wymiany.... olej niemal rozpuścił pasek PK (wymieniony w zeszłym roku), wszędzie poprzyklejany piasek z olejem.... olej na elementach gumowych zawieszenia i osłonie przegubu po prawej stronie.... niedługo się okaże czy te elementy przetrwają próbę czasu

[ Dodano: 30-10-2019, 21:59 ]
koło i uszczelniacz wymienione ... wibrujące koło zniszczyło uszczelnienie wału
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 22-08-2021, 20:24   

5darek napisał/a:
Kupiłem na amayama.com
Cena całkowita zalezy od kosztów wysyłki

koło i uszczelniacz wymienione ... wibrujące koło zniszczyło uszczelnienie wału


jak to uciebie wyglada po latach ?
_________________
pablo diablo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.