Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
12-06-2008, 15:36
4G64 zaślepka technologiczna pomoc pilnie potrzebna
Autor Wiadomość
SZOG 
Forumowicz


Auto: LANCER 1991 SPACE GEAR 1996
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 53
Skąd: GDAŃSK-OKOLICE
Wysłany: 20-04-2007, 08:23   4G64 zaślepka technologiczna pomoc pilnie potrzebna

Witam

Witam przedstawiam dalszy ciąg walki z nowo zakupionym Space Gearem 2,4, samochód kupiłem przed miesiącem w wa-wie, miał niewielki przeciek oleju na jak twierdził sprzedający uszczelniaczach wałka korbowego . usterkę w warszawskim warsztacie usuwano dwukrotnie , po pierwszej wymianie ciekło dalej, ale zastosowano tanie zamienniki uszczelniaczy więc rozrząd rozebrano i wstawiono oryginały, Przeciek nie ustał , co chyba zirytowało poprzedniego właściciela i tutaj pojawiam się ja. Kupiłem nowe śliczne uszczelniacze w serwisie i wczoraj odstawiłem samochód do mechanika. I tutaj zaczyna się problem , okazuje się bowiem że wyciek jest nie na uszczelniaczach ale na zaślepce technologicznej , znajdującej się poniżej wałka rozrządu. W związku z tym że auto pilnie potrzebuje na poniedziałek mam wielką prośbę o pomoc i kilka pytań.
1) Jak wyjąć to ustrojstwo bez zdejmowania głowicy.
2) Gdzie kupić taką zaślepkę
3) Czym i jak uszczelnić nową


Proszę o pomoc
Pozdrawiam

Ps: Udało mi się znaleźć instrukcje serwisową do Space Gear / Delica oto link http://www.delicaclub.ru/...p?showtopic=917
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-04-2007, 09:17   

Czy mozesz zrobic zdjecie czesci o ktora chodzi? Bo nie wiem jaki zwiazek ma uszczelniacz walka korbowego (czy raczej walu korbowego) i zaslepka pod nim z glowica.
 
 
SZOG 
Forumowicz


Auto: LANCER 1991 SPACE GEAR 1996
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 53
Skąd: GDAŃSK-OKOLICE
Wysłany: 20-04-2007, 10:27   

Sorki chyba żle to opisałem, uszczelniacze wału korbowego to było podejrzenie , prawdziwa przyczyna to przeciek na zaślepce znajdującej się w głowicy pod wałkiem rozrządu od strony rozrządu , Jest to kadmowany bądź cynkowany na żółto korek , kapsel wciśnięty w blok. Zdjęcia nie mogę teraz zrobić .
Pozdrawiam
_________________
Mówię im Space Gear a słyszę Spice Girls?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-04-2007, 11:22   

W firmach zajmujących się regeneracją silników kupisz dowolną taką zaślepkę. Demontaż jest prosty - wymaga specjalnego narzędzia - zgrzewarki, którą przymocowuj się pręcik do zaślepki i zmyślnym młotkiem (na prowadnicy) wyciąga się.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
SZOG 
Forumowicz


Auto: LANCER 1991 SPACE GEAR 1996
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 53
Skąd: GDAŃSK-OKOLICE
Wysłany: 20-04-2007, 11:36   

Dzięki Bartek rozważałem taka opcję ale nie wiedziałem jak się zachowa materiał z którego jest zrobiona zaślepka podczas przyzpawywania czegokolwiek do niej , ale jeśli stosuje się taka metodę o jakiej piszesz to jest to stal spawalna. Martwi mnie to iż nie wiem jaki uszczelniacz /klej / zastosować podczas zakładania nowej
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-04-2007, 11:37   

no i wszystko jasne - zrob jak radzi Bartek - wiekszosc warsztatow bedzie miala takie zaslepki, ktorych w silniku jest naprawde sporo (spojrz chociazby na blok pod kolektorem ssacym :) )
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-04-2007, 14:04   

Te zaślepki montuje się na gorąco - zwłaszcza w alu. podjedź do szlifierni i pogadaj z kimś, kto z tego żyje ;)

[ Dodano: 20-04-2007, 14:06 ]
PS. jest druga metoda, ale nie polecam bez rozbiórki silnika - nawiercenie otworu ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
SZOG 
Forumowicz


Auto: LANCER 1991 SPACE GEAR 1996
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 53
Skąd: GDAŃSK-OKOLICE
Wysłany: 20-04-2007, 14:16   

"Te zaślepki montuje się na gorąco" dzieki chyba powstrzymałeś mnie od zrobienia sporego głupstwa. Składam sprzęta i jadę jutro do szlifierni


A miałem już opracowaną szczwaną technologie wyjęcia zaślepki, średnica korka wewnątrz jest 32mm , zamierzałem nagwintować to na M33 /gwintowniki pożyczyłem jeszcze w torbie je mam/ i wyciągnąć za pomocą tzw „babki . czy też jak to ładnie ujął Bartek „zmyślnym młotkiem (na prowadnicy) „

Silnik w końcu obejrzał spec od szlifowania silników i stwierdził ze zaślepka jest na 100% z układu wodnego , wiec olej nie może z pod niej lecieć ,Po dalszych oględzinach przeciek się znalazł za jednym z kół pasowych., Już po rozebraniu osłon rozrządu okazało się że nakrętka od tego kółka leżała sobie na spodzie osłony tuż przy kole wału korbowego , i tylko szczęśliwy zbieg okoliczności sprawił że nie dostała się pod pasek rozrządu . Uszczelnienie na tym kole jest tak zrobione że uszczelnia nie na wałku tego koła ale na samym kółku jest podtoczenie na którym mocowany jest uszczelniacz , bez nakrętki się to wszystko wysuwało i stąd przeciek, Tak więc sprawcami całego zamieszania są mechanicy z wa-wy którzy nie dokręcili odpowiednio koła pasowego. Uszczelniacz wymieniono w 2 godzinki i odpukać zrobiłem już 300km i jest sucho.
_________________
Mówię im Space Gear a słyszę Spice Girls?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.