Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zawór bezpieczeństwa sprężarki klimy
Autor Wiadomość
dodominika 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 16v '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-08-2010, 12:07   zawór bezpieczeństwa sprężarki klimy

Witam,
Wczoraj kilka sekund po uruchomieniu silnika, przy dosyć ostrym ruszeniu wystrzelił zawór bezpieczeństwa (tak sie domyślam że to zawór bezp) wyrzucając zielony plyn pod maskę.
Kilka sek później wyłączyłem silnik. Przez ok 2 min syczał i jak strumien gazu już troche osłabł, kliknął i chyba się zamknął. Nie uruchamiałem klimatyzacji od tego momentu. (zawór ulokowany od góry sprężarki po częściowo pod śrubą, którą przykręcona jest sprężarka do bloku silnika).
Jaka może być przyczyna takiego zachowania?
Domyślam się, że nabicie będzie konieczne, ale nie chciałbym żeby znowu wszystko uciekło.
Czy trzeba taki zawór wymienić po wystrzeleniu?
Co powinienem sprawdzić przed kolejnym nabiciem?
Pozdrawiam forumowiczów.
Dominik
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14376
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-08-2010, 13:06   

dodominika, nie wiem czy jest w galu takowy zawór. Zrób zdjęcie w którym miejscu uciekł czynnik.

Ochroną przed zbyt wysokim ciśnieniem jest czujnik ciśnienia, który rozłącza klimę, gdy w układzie jest za duże ciśnienie.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-08-2010, 14:11   

Pełna diagnostyka dlaczego wystrzelił (stawiam na zator w parowniku, osuszaczu lub gdzieś po drodze) + nabicie Cię czeka.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
dodominika 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 16v '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 7
Skąd: W-wa
Wysłany: 04-08-2010, 14:57   

Własnie dzwoniłem do warszatatu euro-klima w Warszawie,
Nabicie kosztuje 250zł? Chyba to dosyć drogo. Czy standardowe nabicie obejmuje przeczszczenie całej instalacji?
Macie może jakiś godny polecenia warsztat?

W tej chwili nie mam zdjęcia ale znalazłem w manualu:



Uploaded with ImageShack.us
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-08-2010, 15:17   

Jak nie masz bardzo daleko do Naradzyna, polecam Samaela - dokładniej warstat jego Padre (na ul. Leśnej) www.ars.net.pl
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14376
Skąd: Pruszków
Wysłany: 04-08-2010, 15:25   

http://www.cylex.pl/firmy...i-10936960.html

Ostatnio kosztowało 150zł.
 
 
voytech 
Mitsumaniak


Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Czeladź
Wysłany: 04-08-2010, 15:48   

Miałem to samo.
Przyczyną był zatarty wiatrak.
Koszt naprawy ok. 200 zł.
_________________
01559/KMM
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 04-08-2010, 23:55   

ja moge polecic adama z annopol 14a jesli sie dobrze dogadasz to nabije ci za 100, tylko koniecznie powiedz ze jestes z forum mitsubishi!

[ Dodano: 04-08-2010, 23:56 ]
Owczar napisał/a:
http://www.cylex.pl/firmy/serwis-pojazd%C3%B3w-pit-stop-adam-wo%C5%82kowycki-10936960.html

Ostatnio kosztowało 150zł.


a to widze ten sam warsztat reklamujemy...;-)kiedy nabijales za 150?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14376
Skąd: Pruszków
Wysłany: 05-08-2010, 00:09   

m6riano, z ozonowaniem chyba tyle płaciłeś tam? ;>
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 05-08-2010, 00:18   

tak, zgadza sie, w dwóch autach
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Pitl88 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 26
Skąd: Radoszewice
Wysłany: 05-08-2010, 11:17   

To dość dziwne bo jeśli dojdzie do wzrostu ciśnienia to klima się wyłączy tak samo w przypadku spadku ciśnienia. Możliwe że masz do wymiany osuszacz, jest on bardzo ważny bo teraz gdy układ się rozszczelnił mogło dostać się tam powietrze atmosferyczne a jak wiadomo jest w nim także woda. Osuszacz wyłapuje tą wilgoć ale do czasu aż się nie nasyci czyli powiedzmy po naszemu nie napełni a wtedy woda zaczyna krążyć z czynnikiem chłodniczym i zamarza na zaworze rozprężającym. Znajduje się on w galancie za filtrem pyłkowym i ma 4 przewody, jego zadanie to utrzymywać stałe ciśnienie i wydajność w układzie przy każdych obrotach. To na nim dochodzi do gwałtownego spadku ciśnienia i przez co spadku temperatury czynnika. Zdarza się tak że woda przymraża się tam i tworzy zator (to jest jak by to powiedzieć najwęższy odcinek całego układu klimy). To mogło być powodem wystrzelenia tego zaworu. Myślę że koniecznie do wymiany osuszacz (u mnie kosztował 65zł firmy diavia a jest to dobra firma) A samo nabicie :mrgreen: Znajomym robię za free :P
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 05-08-2010, 17:38   

Pitl88 napisał/a:
To dość dziwne bo jeśli dojdzie do wzrostu ciśnienia to klima się wyłączy tak samo w przypadku spadku ciśnienia. Możliwe że masz do wymiany osuszacz, jest on bardzo ważny bo teraz gdy układ się rozszczelnił mogło dostać się tam powietrze atmosferyczne a jak wiadomo jest w nim także woda. Osuszacz wyłapuje tą wilgoć ale do czasu aż się nie nasyci czyli powiedzmy po naszemu nie napełni a wtedy woda zaczyna krążyć z czynnikiem chłodniczym i zamarza na zaworze rozprężającym. Znajduje się on w galancie za filtrem pyłkowym i ma 4 przewody, jego zadanie to utrzymywać stałe ciśnienie i wydajność w układzie przy każdych obrotach. To na nim dochodzi do gwałtownego spadku ciśnienia i przez co spadku temperatury czynnika. Zdarza się tak że woda przymraża się tam i tworzy zator (to jest jak by to powiedzieć najwęższy odcinek całego układu klimy). To mogło być powodem wystrzelenia tego zaworu. Myślę że koniecznie do wymiany osuszacz (u mnie kosztował 65zł firmy diavia a jest to dobra firma) A samo nabicie :mrgreen: Znajomym robię za free :P


tylko znajomym..czy forumowiczom też...?;-)
 
 
Pitl88 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 26
Skąd: Radoszewice
Wysłany: 05-08-2010, 23:03   

[/quote]tylko znajomym..czy forumowiczom też...?;-)[/quote]
Zależy od liczby chętnych :mrgreen: Ja jestem z Wielunia więc kto ma blisko to będziemy myśleć :mrgreen:
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 05-08-2010, 23:20   

hehe..ja to i tak mam świeżo nabitą...
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
Pitl88 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 26
Skąd: Radoszewice
Wysłany: 05-08-2010, 23:39   

U nas nabicie takiego autka jak galancik wychodziło jakoś koło 120zł z odgrzybianiem ale to zależne od stanu czynnika bo bierzemy 65zł za obsługę plus tyle ile czynnika wejdzie czyli jak klima Ci działała tylko słabo to znaczy że masz ubytek rzędu 100-200g bo w układ wchodzi 700g a poniżej 500 ciśnienie jest za niskie i sprężarka zaczyna się włączać i wyłączać a klima słabo chłodzi na biegu jałowym lub wcale nie chce się włączyć. W takim przypadku to wychodzi koło 90zł :) Choć teraz czynnik ma podrożeć i nie wiem jak to z tą ceną się zmieni...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.