 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
AT - prędkość na podjazdach |
Autor |
Wiadomość |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 21-06-2021, 09:11 AT - prędkość na podjazdach
|
|
|
Hej,
ostatnio obserwuję podczas dołączania się do ruchu, na autostradach czy drogach ekspresowych - szczególnie pod górę, następujące.
Automat na 4 tym biegu, prędkość 90-100km/h, gaz wciskam w "dechę" a samochód nie przyśpiesza, ani nie ma ochoty przejść automatycznie na "5".
Przechodzę na manual, wbijam 5 bieg i samochód natychmiast przyśpiesza.
Pomyślałbym że problem z turbiną, czy intercoolerem ale ręczna zmiana biegu, sugeruje raczej problem w AT.
Olej był zmieniany 2-3 lata temu, więc to nie to. |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 22-06-2021, 08:28
|
|
|
Może tak
Codziennie jadąc do pracy mijam rondo, z którego mam mocno pod górę i Pajero zbiera się z elegancko.
Problem zauważam, gdy np dołączam się do autostrady z prędkością 70-90km/h i mam od razu wzniesienie. Dobije do tych ~100km/h i zaczyna przeciągać na "4"...
Irytujące |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 22-06-2021, 08:59
|
|
|
klapek napisał/a: | Irytujące | pewnie, ale ja jednak uważam że (nie wykluczając że mamy "uszkodzone" pojazdy które diagnostycznie nie wykazują uszkodzenia), że Pajero są źle zaprojektowane, bo "życzenie kierowcy" co do przyspieszania powinno być realizowane niezależnie od jego stylu jazdy. Wcześniej jeździłem, już wtedy wiekowym autem ze skrzynią ZF, i powiem że pomimo lat i mega przebiegu wszystko tam pracowało idealnie, niezależnie od stylu jazdy, jak się depło to auto wyrywało do końca obrotomierza, w dieslu, silnik V6 pojemności 2,5. W PIV na końcu obrotomierza jest hałas.
Jednak trzeba brać pod uwagę że Pajero to silnik jakby od traktora, a traktor to nie wyścigówka i się zazwyczaj trzęsie.
Co by było jakbyś sprawdził na hamowni swój pojazd, myślę że by pokazał moment napędowy może nawet bliski nominalnego ale może moc dalą od fabrycznej.
Na pewno nie powinno być tak, żeby w sprawnym aucie nie było przyspieszenia bo styl jazdy kierowcy jest taki a nie inny - parametry takie jak moc i moment nie powinny zależeć od stylu jazdy. Więc wg mnie coś jednak jest nie tak. |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 22-06-2021, 09:37
|
|
|
Path R51, którym poprzednio jeździłem z silnikiem 2.5 może się ścigać na światłach z zdezelowanymi "beemkami" z wiaderkami, zamiast tłumików. Niestety wnętrze, to prawdziwy traktor z lat 90 tych... |
|
|
|
 |
|
|