Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Gaśnie, szarpie, dymi.
Autor Wiadomość
Kuba0001 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2004, 3,2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2021
Posty: 3
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-04-2021, 16:25   [3.2 DID] Gaśnie, szarpie, dymi.

Dzień dobry,

Prośba o pomoc w diagnozie:

Auto odpala od kopa, po przejechaniu kilku kilometrów lub kilkudziesięciu (loteria) samochód albo gaśnie albo wchodzi w tryb awaryjny i zaczyna szarpać i dymić. Jak zgaśnie to po ponownym odpaleniu pali się chcek engine oraz esp off i lampka trakcji( szarpie, dymi i czadami wyrywa do przodu jakby był reduktor załączony). Zapalam go i gasze i tak kila - kilkadziesiąt razy aż w końcu problemy mijają na kolejne kilka - kilkanaście kilometrów.

Pompa regenrowana w zeszłym roku
Bak wymieniony
Rozrząd był robiony
Filtr paliwa nowy

Przebieg 200 tyś km.
Może ktoś miał podobny przypadek?

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Kuba
 
 
Olson 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2006
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2020
Posty: 30
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-04-2021, 18:10   

Najpierw proponuję odczytać błędy. Albo komputer Mitsubishi MUTT, albo wymrugać na desce rozdzielczej.
Instrukcja jak wymrugać w tym poście: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96365
_________________
Obczaj gruza z fotki.
 
 
Kuba0001 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2004, 3,2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2021
Posty: 3
Skąd: Katowice
Wysłany: 19-04-2021, 12:14   

Dokładnie muszą podpiąć pod kompa bo inaczej to loteria.

Przez weekend wykręciłem i dokładnie wyczyściłem EGR. Strasznie był usyfiony więc czyszczenie mu nie zaszkodzi ale niestety objawy cały czas takie same :-/

[ Dodano: 19-04-2021, 17:06 ]
Po „zwarce” pokazuje błędy 48 i 12.

Na forum znalazłem takie info;” [quote="zbyszekm2"]Czujnik doładowania ciśnienia. Ma wpływ na dawkę paliwa. Jak jest zepsuty przeważnie nie ma mocy i zapala się Check.
Powoduje błąd 48 i 12.”

Orientują się koledzy czy taki czujnik się wymienia, naprawia? Droga impreza? :shock:
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-04-2021, 11:38   

[quote="Kuba0001"]Dokładnie muszą podpiąć pod kompa bo inaczej to loteria.

Przez weekend wykręciłem i dokładnie wyczyściłem EGR. Strasznie był usyfiony więc czyszczenie mu nie zaszkodzi ale niestety objawy cały czas takie same :-/

[ Dodano: 19-04-2021, 17:06 ]
Po „zwarce” pokazuje błędy 48 i 12.

Na forum znalazłem takie info;”
zbyszekm2 napisał/a:
Czujnik doładowania ciśnienia. Ma wpływ na dawkę paliwa. Jak jest zepsuty przeważnie nie ma mocy i zapala się Check.
Powoduje błąd 48 i 12.”

Orientują się koledzy czy taki czujnik się wymienia, naprawia? Droga impreza? :shock:

Czujnik doładowania sie wymienia

[ Dodano: 21-04-2021, 11:39 ]
Kuba0001 napisał/a:
Dzień dobry,

Prośba o pomoc w diagnozie:

Auto odpala od kopa, po przejechaniu kilku kilometrów lub kilkudziesięciu (loteria) samochód albo gaśnie albo wchodzi w tryb awaryjny i zaczyna szarpać i dymić. Jak zgaśnie to po ponownym odpaleniu pali się chcek engine oraz esp off i lampka trakcji( szarpie, dymi i czadami wyrywa do przodu jakby był reduktor załączony). Zapalam go i gasze i tak kila - kilkadziesiąt razy aż w końcu problemy mijają na kolejne kilka - kilkanaście kilometrów.

Pompa regenrowana w zeszłym roku
Bak wymieniony
Rozrząd był robiony
Filtr paliwa nowy

Przebieg 200 tyś km.
Może ktoś miał podobny przypadek?

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Kuba

Napisz który to rok?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
adam_85 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3 3.2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22-04-2021, 09:02   

Cześć wszystkim, jestem nowy na forum więc chciałem się przywitać.

Ja mam w sumie podobny problem. Na zimnym silniku Szarpie tzn rzuca silnikiem (niezależnie czy na P R N D), Dymi na biało intensywnie. Jak się nagrzeje to przestaje prawie dymić. Podczas jazdy auto 20 - 30 sekund ma moc i później nie ma, później znowu ma i nie ma. Jakby coś przerywało.

w Aucie zostało zrobione w ASO:

- Wymiana wlewu, odpowietrzników z e-pajero itd
- Czyszczenie baku (bak wewnątrz nie miał powłoki oryginału, więc musiał być wymieniany - nie łuszczył się)
- Sprawdzenie wtrysków
- Pompa zmieniona na regenerowaną, z tego co udało mi się ustalić to pompa jest z Lublina z zakładu Boscha. Ma gwarancje i miała wydruk ze stołu pobierczego

Dodatkowo pompa włożona na znaki i niby ustawienie pompy było weryfikowane z rozrządem.

Na tą chwilę sam oglądam i sprawdziłem:

- Wszystkie bezpieczniki, znalazłem jeden spalony, wymieniłem ale nic to nie zmieniło.
- Coś bzyczy pod akumulatorem na zapłonie, odpinałem wężyki podciśnienia to jakby ciszej bo wcześniej aż w aucie było słychać, ale dalej bzyczy.
- Na zapłonie jak gaśnie kontrolka SRS to jest takie puknięcie z pod maski jakby.
- Zaglądałem do przepustnicy na zgaszonym aucie to nie jest idealnie na środku. Klapka przodem jest bardziej skierowana w stronę pasażera.
- EGR odpinałem podciśnienie, w ASO niby czyścili ale generalnie nic to nie wnosi.
- Demontowałem pedał gazu, ale wtyczka i piny od potencjometru wyglądają jak nowe.
- Dziwnie dla mnie wygląda ME202119, wężyk jest pęknięty przy czujniku i tam gdzie idzie do chyba kolektora ten taki grzybek nie jest do końca wkręcony. Nie wiem czy tak ma być.

Poszukuje przekaźników odpowiedzialnych za paliwa, może któryś przerywa. Popularna awaria, ale rzadko sprawdzana. Jakby ktoś mógł powiedzieć, które sprawdzać i jak. Można też profilaktycznie wymienić.

Jak nie uda się takimi prostymi metodami zostaje laweta do Bytowa albo do Lublina, ale to około 1500zł, więc masakra. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co mogę jeszcze sam sprawdzić, albo jakiś pomysł jak temat ugryźć żeby nie ładować się dalej w koszta.. bardzo proszę o porady.

p.s. dodam jeszcze, że auto podłączane do komputera MUT. Żadnych błędów na postoju ani w czasie jazdy.


Podmieniłem podciśnienia na przepustnicy gorne z dolnym to mniej szarpal i mniej dymił jednak nadal zle chodzi. Dlugo cos bzyczalo po przekręceniu kluczyka. Nie wiem czy to powinno mieć wpływ, ale jakby jakis byl. Dodatkowo skróciłem wężyk tam gdzie był popekany od me 202119 ale to akurat nic nie zmieniło.
 
 
Kuba0001 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 2004, 3,2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2021
Posty: 3
Skąd: Katowice
Wysłany: 22-04-2021, 23:00   

zbyszekm2 napisał/a:
Napisz który to rok?


Rocznik 2004.
 
 
adam_85 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3 3.2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 23-04-2021, 18:08   

Dziś ponowna próba z mojej strony. Zamieniłem znów podciśnienia na przepustnicy. Auto kopciło na biało tylko przez 2-3 minuty później przestało(w zasadzie tak jak przed naprawą). Chodziło cały czas równo i gaz nic się nie zacinał(gaz działał normalnie) do momentu aż się nie nagrzało. Jak się nagrzało auto zgasło i nie dało się zapalić. Było to na skrzyżowaniu więc szybka zamiana podciśnień na przepustnicy, auto chodzi, nie gaśnie, da się jechać ale kuleje. Ktoś coś podpowie?

[ Dodano: 27-04-2021, 10:12 ]
Wyjąłem na stół elektrozawory przepustnicy egr. Chodzą 3 z 4 przy napięciu 12V. Nie działa (nie cyka) ten na samym dole tej listwy, najniższy od akumulatora.

Widzę, że forum żyje pełnią życia :D
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 27-04-2021, 14:33   

Pajero rzadko się psuje, to i ruchu na forum niema.

To nie forum "alfaholicy"...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
adam_85 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3 3.2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28-04-2021, 08:14   

Niestety z tego co patrzę po zagranicznych forach to jak coś padnie to ludzie potrafią miesiącami się męczyć. :?

[ Dodano: 29-04-2021, 08:17 ]
Zmieniłem elektrozawory.

Więc odpaliłem auto, auto chwilkę chodziło delikatnie nierówno i dymiło. Po 2-3 minutach było generalnie już dobrze tj. równo bez dymienia. Myślałem, że już będzie dobrze. Jeździłem aż auto się nie nagrzało. Po osiągnięciu temperatury zaczęło kuleć, ale mniej i generalnie pedał gazu większość czasu w 80% reagował tak jak powinien. Jednak kulał raz mniej raz bardziej na wolnych obrotach i po odpuszczeniu gazu. Auto nie dymi jak jest ciepłe. Już ręce opadają. Jak się daje delikatnie gazu potrafi raz zredukować, drugim razem normalnie przyśpieszać.

Po tej przejażdżce poszło coś ciemnego przez uszczelkę EGR i było słychać w 2 dwóch momentach długo pracujący zawór(4-5 sek nie wiem jaki) podczas jazdy.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-04-2021, 13:18   

adam_85 napisał/a:
Niestety z tego co patrzę po zagranicznych forach to jak coś padnie to ludzie potrafią miesiącami się męczyć. :?

[ Dodano: 29-04-2021, 08:17 ]
Zmieniłem elektrozawory.

Więc odpaliłem auto, auto chwilkę chodziło delikatnie nierówno i dymiło. Po 2-3 minutach było generalnie już dobrze tj. równo bez dymienia. Myślałem, że już będzie dobrze. Jeździłem aż auto się nie nagrzało. Po osiągnięciu temperatury zaczęło kuleć, ale mniej i generalnie pedał gazu większość czasu w 80% reagował tak jak powinien. Jednak kulał raz mniej raz bardziej na wolnych obrotach i po odpuszczeniu gazu. Auto nie dymi jak jest ciepłe. Już ręce opadają. Jak się daje delikatnie gazu potrafi raz zredukować, drugim razem normalnie przyśpieszać.

Po tej przejażdżce poszło coś ciemnego przez uszczelkę EGR i było słychać w 2 dwóch momentach długo pracujący zawór(4-5 sek nie wiem jaki) podczas jazdy.


Moze być jeszcze uszkodzony czujnik na pomie
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
adam_85 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3 3.2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-04-2021, 13:49   

ten?

https://e-pajero.pl/uklad-elektryczny-zaplon/191-elektrozawor-pompy-wtryskowej-tps-pajero-3200-did.html

I kolejne pytanie czy będzie dostęp do wymiany tego czujnika od góry bez wyciągania pompy? Trzeba robić jakąś adaptację?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 29-04-2021, 14:29   

adam_85 napisał/a:
ten?

https://e-pajero.pl/uklad-elektryczny-zaplon/191-elektrozawor-pompy-wtryskowej-tps-pajero-3200-did.html

I kolejne pytanie czy będzie dostęp do wymiany tego czujnika od góry bez wyciągania pompy? Trzeba robić jakąś adaptację?

kolektor trzeba zdjac. Nie trzeba adoptować
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
adam_85 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3 3.2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31-05-2021, 10:13   

zbyszekm2 napisał/a:
adam_85 napisał/a:
ten?

https://e-pajero.pl/uklad-elektryczny-zaplon/191-elektrozawor-pompy-wtryskowej-tps-pajero-3200-did.html

I kolejne pytanie czy będzie dostęp do wymiany tego czujnika od góry bez wyciągania pompy? Trzeba robić jakąś adaptację?

kolektor trzeba zdjac. Nie trzeba adoptować


Wymieniony zawór TPS niestety bez efektu. Wymieniona wiązka pompy, stara była już zmęczona, ale bez zmiany. Wymienione wtryski bez zmiany.

Auto odpala, kopci na biało, chodzi jako tako, ale dusi się na 1500 obrotów, później wyrywa na obrotach jak przytrzymamy gazu. Jak się nagrzeje trzęsie budą i naciśnięcie gazu bywa się zdusi a bywa, że wyrwie do przodu podczas jazdy.. Więc może jednak trzeba spróbować przestawić pompę o jeden ząbek? Jakieś rady :?

[ Dodano: 31-05-2021, 11:51 ]
Jak się nagrzeje to przestaje kopcić, czasem przy dodawaniu gazu potrafi puścić lekką białą chmurkę.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 23-06-2021, 08:50   

adam_85 napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
adam_85 napisał/a:
ten?

https://e-pajero.pl/uklad-elektryczny-zaplon/191-elektrozawor-pompy-wtryskowej-tps-pajero-3200-did.html

I kolejne pytanie czy będzie dostęp do wymiany tego czujnika od góry bez wyciągania pompy? Trzeba robić jakąś adaptację?

kolektor trzeba zdjac. Nie trzeba adoptować


Wymieniony zawór TPS niestety bez efektu. Wymieniona wiązka pompy, stara była już zmęczona, ale bez zmiany. Wymienione wtryski bez zmiany.

Auto odpala, kopci na biało, chodzi jako tako, ale dusi się na 1500 obrotów, później wyrywa na obrotach jak przytrzymamy gazu. Jak się nagrzeje trzęsie budą i naciśnięcie gazu bywa się zdusi a bywa, że wyrwie do przodu podczas jazdy.. Więc może jednak trzeba spróbować przestawić pompę o jeden ząbek? Jakieś rady :?

[ Dodano: 31-05-2021, 11:51 ]
Jak się nagrzeje to przestaje kopcić, czasem przy dodawaniu gazu potrafi puścić lekką białą chmurkę.


Jak miałeś wyjęty TPS to sprawdzałeś czy toczek w pompie się przesuwa?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
adam_85 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3 3.2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24-06-2021, 10:54   

zbyszekm2 napisał/a:
adam_85 napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
adam_85 napisał/a:
ten?

https://e-pajero.pl/uklad-elektryczny-zaplon/191-elektrozawor-pompy-wtryskowej-tps-pajero-3200-did.html

I kolejne pytanie czy będzie dostęp do wymiany tego czujnika od góry bez wyciągania pompy? Trzeba robić jakąś adaptację?

kolektor trzeba zdjac. Nie trzeba adoptować


Wymieniony zawór TPS niestety bez efektu. Wymieniona wiązka pompy, stara była już zmęczona, ale bez zmiany. Wymienione wtryski bez zmiany.

Auto odpala, kopci na biało, chodzi jako tako, ale dusi się na 1500 obrotów, później wyrywa na obrotach jak przytrzymamy gazu. Jak się nagrzeje trzęsie budą i naciśnięcie gazu bywa się zdusi a bywa, że wyrwie do przodu podczas jazdy.. Więc może jednak trzeba spróbować przestawić pompę o jeden ząbek? Jakieś rady :?

[ Dodano: 31-05-2021, 11:51 ]
Jak się nagrzeje to przestaje kopcić, czasem przy dodawaniu gazu potrafi puścić lekką białą chmurkę.


Jak miałeś wyjęty TPS to sprawdzałeś czy toczek w pompie się przesuwa?


Auto już jest u Pana Krzysztofa, za tydzień mają z nim działać. Nie wiem czy poprzedni mechanik sprawdzał toczek, mam raczej wrażenie, że tylko wymienił. Czekam na dobre wieści od specjalistów :)

[ Dodano: 04-10-2021, 08:35 ]
Na prośbę jednego z forumowiczów napiszę, jaka była diagnoza i naprawa serwisu Pana Krzysztofa.. Generalnie przyczyną awarii była źle założona zregenerowana pompa przez ASO. Pompa była przestawiona o jeden ząbek.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.