Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
08-06-2007, 19:54
[ATOS] Hyundai Atos
Autor Wiadomość
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1547
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-04-2007, 00:49   [ATOS] Hyundai Atos

Jako że właśnie takowy egzemplarz w rodzinie przybył , to miałbym prośbę o sugestie i uwagi.
Z mojej strony obiecuję zrobić doktorat , albo i co , jak chodzi o ten dziwny :wink: model
Jest on generalnie bardo zbliżony konstrukcyjnie do produkowanego tylko w Japonii modelu mitsu "Minica" różni się generalnie pojemnością silnika , w Minica była to pojemność 657ccm , i teraz pytanie : skąd się wzięła pojemność 955 ccm (brakuje mi informacj o tym silniku hultaja) , jak ktoś ma więcej danych , to proszę o dopisanie :lol: .
Tutaj link do Minica:http://www.mitsubishi-motors.com/corporate/museum/products/1990/e/popup/092_minica.html

Pozdrav
Ostatnio zmieniony przez e-gen 23-01-2008, 15:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-04-2007, 09:10   

której generacji jest ten Atos?
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1547
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-04-2007, 23:18   

e-gen napisał/a:
której generacji jest ten Atos?


Rocznik 2000 pierwsza rejestracja : maj 2001

Wygląda na to że II a I Atosa Prime

A tutaj coś o Atosie
http://www.witurb.iap.pl/...3758&lang_id=PL

Informacje ze strony Hyundai Fan Club Polska

Pozdrav
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 09-05-2007, 08:52   

hmm, piszesz że ma pojemność 955 cm3 ale nigdzie nie spotkałem się z taką informacją - wszędzie pisze się o pojemności 1100 cm3
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1547
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-05-2007, 20:39   

e-gen napisał/a:
hmm, piszesz że ma pojemność 955 cm3 ale nigdzie nie spotkałem się z taką informacją - wszędzie pisze się o pojemności 1100 cm3


Do 2002 1.0 55 KM( Hyundai Atos i Hyundai Atos Prime) potem 1.1 Atos Prime 59 KM

Pozdrav
 
 
Artoos
[Usunięty]

Wysłany: 22-06-2007, 22:41   

Żona myśli o samochodzie dla siebie... myśle że Atos Prime byłby ok. Kiedyś (jak wchodził na rynek) wskoczyłem na jazdę testową, ten 1,0. Byłem zachwycony. W porównaniu z Cienkim i Matjasem wybitnie mi leżał. Fakt był to model dość wypasiony (elektryka, wspomaganie itp). Po latach (a ceny są ok) niech może się ktoś co to toczydełko eksploatuje wypowie. Bubu żonę byś dopuścił...
Ps
Chrysler też powinien w tej kategori wystąpić (tzn inne marki). Co drugi ma 2,5 v6 z Mitsu...
 
 
Aga 
Don't start with me! ;-)
__________________


Auto: Toyota RAV 4
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Wrz 2006
Posty: 2652
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-06-2007, 10:53   

Jeżdżę Atosem dopiero miesiąc ale już mogę coś niecoś na jego temat powiedzieć
Oczywiście jak każde auto ma wady i zalety

Zalety (w porównaniu z autkami tej samej klasy) :
- ma spore rozmiary, miejsca w środku dosyć na 5 osób, ja jeżdżę z fotelikiem dziecinnym, a jeszcze spokojnie siadają 2 osoby z tyłu i z przodu też jest miejsce
- jest podwyższony, co ma znaczenie przy jeździe w mieście, częstym wsiadaniu i wysiadaniu, oraz przy wkładaniu dziecka do fotelika
- mam wersję Prime, ze wszystkim, wiec nie muszę mówić o zaletach elektryki, klimy, itp

Wady:
- mulasty, jak cholera, przy ruszaniu (Panda przy Atosie jest super dynamiczna), potem jak sie rozpędzi to nawet jedzie nieźle :)
- na zakrętach trzeba zwalniać, jest wysoki i trochę nim rzuca, przy silnym wietrze również
to moim zdaniem wszystkie wady

generalnie BUBU się do Atosa mieści a to jest dowód na to, że to pojemne autko :)

dla kobiety i do jazdy miejskiej Atosik jest super!! ja jestem bardzo zadowolona

jednak, gdy przesiadam się z Atosika do Lancerka to czuuuuuję różnicę :) :) :)
 
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1547
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-06-2007, 21:43   

Aga napisał/a:
(Panda przy Atosie jest super dynamiczna),

Ale w wersji 1.3 multijet Dynamic 70 KM(w dieslu :P ) wersja 1.1 Active (benzyna) to tragedia,no i wyposażenie , a raczej brak :twisted:

Pozdrav

PS W Atosie mieszczę się zarówno jako kierownik , jak i robiąc za pasażera z tyłu :finga:
no i to jest pięciodrzwiówka :P
Bardzo miękkie zawieszenie sprawdza się świetnie na miejskich dziurawych drogach , byle wolno w zakręty wchodzić :wink:
 
 
witurb
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2007, 17:39   

Witam!
Jako administrator serwisu www.hyundaifanklub.pl i jako członek tego fanklubu, posiadający Atosa mogę co nieco powiedzieć ;)
Atosa mam od 1999 roku wyjechałem nim z salonu. Nie miał do tej pory awarii, jeżdzi sprawnie i jest ogólnie samochodem bardzo przyjemnym, chociaż niektórym wygląd nie odpowiada (mam wersje ścięta z tyłu, inaczej mówiac zwykłego atosa ;) ) ale gdy liczy sie komfort idealny samochod na male trasy. Była mowa o silniczku. W Atosie na poczatku stosowano silnik hyundaiowskiej produkcji epsilon 1.0 (prawdopodobnie przeróbka, o ktorej byla mowa wczesniej z mitsu) z 56 koniami. w 2004 roku dano mu kilka koni (59) wiecej i powiekszono go. Troszke sie poprawil moment, ale samochod (wg mnie) gorzej przyspiesza...
Ogolnie samochod w 6 punktowej skali oceniam na -5, minus za hamulce w ktorych musze zmieniac klocki co 15 tys.. Spalanie ma swietne, przy jezdzie delikatnej 4,5-5,5 litra (mozna rzec ideal).

To by było na tyle. Życze miłych chwil spędzonych w Atosiku ;)
Pozdrawiam
 
 
Aga 
Don't start with me! ;-)
__________________


Auto: Toyota RAV 4
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Wrz 2006
Posty: 2652
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-06-2007, 20:54   

zazdroszczę spalania :)
mój z klimą pali, niestety ok 6,5
 
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1547
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-06-2007, 08:53   

witurb napisał/a:
Witam!


Witaj Witurb,mamy nadzieję że częściej będziesz dorzucał swoje trzy grosze :lol:

witurb napisał/a:
minus za hamulce w których muszę zmieniać klocki co 15 tys.


Jakich klocków używasz?


Pozdrav
 
 
witurb
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2007, 15:15   

Atos dostawał najróżniejsze klocki począwszy od oryginalnych skończywszy na b. tanich zamiennikach i zawsze był efekt identyczny. Zapiekały się klocki, okładzina odpada i trzeba wymienić. MOżna to poznać po charaktersystycznym stuknięciu przy ruszaniu, jakby sie koła odblokowały. No cóż przyzwyczaiłem sie do tego, podejrzewam ze jest to jakas wada fabryczna... Już na pierwszym przeglądzie powiedziano ze duzo atosow tak ma...
 
 
Aga 
Don't start with me! ;-)
__________________


Auto: Toyota RAV 4
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 01 Wrz 2006
Posty: 2652
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-06-2007, 15:59   

hmm, dzięki za info
znając siebie to pewnie zachodziłabym w głowę co mi stuka przy ruszaniu
męczyłabym Buba a on bidula by nie wiedział... (co za plama na honorze :) )
 
 
 
witurb
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2007, 19:35   

podejrzewam ze jest za malo (luzu) pomiedzy tarcza-klockiem, mozna to regulowac i tak tez robilem, ale efekt byl taki sam, a spadala skutecznosc hamulcow, a na bezpieczenstwie nie da sie oszczedzac...
Na szczescie poza tymi klockami wszystko (odpukac) jest w porzadku ;) tylko myc, tankowac, zmieniac filtry i olej i jezdzic ;) ;) 8)
 
 
zyziowaty 
Forumowicz


Auto: EA3A '99, EA3W '02 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 62
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-07-2007, 21:25   

Osobiście wypróbowałem praktycznie wszystkie wersje Atos'a, które pojawiły się zaraz po wejściu na polski rynek (ok. roku '98) i byłem pod jak najlepszym wrażeniem. Mimo silniczka 1.0 był to bardzo żwawy samochodzik, porównywany był wtedy najczęściej z Matizem i wypadał dużo lepiej - porównywano go wówczas także z Mercedesem klasy A - tu dużą rolę odegrała afera tzw. "testu łosia" który to test Atos przeszedł bez problemu, w przeciwieństwie do Mesia... - także jeżeli chodzi o wywrotność na zakrętach nie miałbym obaw - przetestowałem na własnej skórze. Niestety, nie miałem później styczności z tym modelem, także nie moę wypowiedzieć się w kwestii eksploatacji i najczęściej występujących problemów.


pzdr

zyziowaty
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.