 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ralliart TC-SST |
Autor |
Wiadomość |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-12-2021, 14:08 Ralliart TC-SST
|
|
|
Napisałem w tym dziele ponieważ Ralliart nie godzien jest chyba bycia umieszczonym w dziale Mitsubishi Sport.
Czy zastanawialiście się nad udoskonaleniem chłodzenia oleju tej skrzyni?
Czy ktoś z Was zakładał już np dodatkowy wiatrak na chłodniczkę oleju?
Mam pewien pomysł. Wykorzystanie fabrycznego systemu włączania wiatraka chłodniczki. Taką funkcje posiada Outlander II w wersji 2.2 DiD ze skrzynią TC-SST. Fabryczny wiatrak ma sterowanie z ETACSa w którym włączona jest funkcja wiatraka skrzyni a sama chłodniczka ma dedykowany fabrycznie wiatrak firmy Denso.
Przejrzałem schematy i uważam, że można by było coś takiego uruchomić w Ralliartach, EVO X, Outlanderach z tą skrzynią. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Mazin89
Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 16-12-2021, 19:15
|
|
|
Ja nie próbowałem, gdyż skrzynia nigdy nie zgłaszała takiej potrzeby. Ale jak coś będziesz kombinował, to możesz wrzucić relację na forum, chętnie się zapoznam. |
_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-12-2021, 11:07
|
|
|
Rozmawiałem z tokyo i ujawnił się jeden problem takiego rozwiązania. Zabrudzenia. W tym miejscu co jest chłodniczka mogłoby (zaznaczam mogłoby) dojść do zatkania brudem chłodniczki i/lub wiatraka co mogłoby spowodować jeszcze gorsze problemy. Czy by tak było nie mam pojęcia musiałby znależć się jakiś odważny aby to sprawdzić.
Niektórzy zakładają zamienne chłodnice np AMS wyposażone w wiatraczek włączony na stale i to działa. Dlatego osobiście nie przekreślałbym tego rozwiązania z wiatraczkiem.
Być może lepszym rozwiązaniem byłoby dołożenie tzw wymiennika ciepła w obwód olejowy i chłodniczy. Wg mnie na powrocie z chłodniczki do skrzyni. Taki wymiennik spełniałby podwójną rolę: ocieplania i chłodzenia oleju. Jak wiadomo płyn grzeje się momentalnie i np w zimie szybciej ogrzewałby olej w skrzyni.
Minus takiego rozwiązania o montaż dodatkowego urządzenia i wydłużenie instalacji olejowej i chłodniczej.
Pytanie tylko jaki wpływ będzie miało takie rozwiązanie na przepływ oleju i płynu. W końcu to dodatek obciążający pompę wody i oleju.
Czekam na jakieś pytania,pomysły itp. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
|
|