Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ralliart TC-SST
Autor Wiadomość
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-12-2021, 14:08   Ralliart TC-SST

Napisałem w tym dziele ponieważ Ralliart nie godzien jest chyba bycia umieszczonym w dziale Mitsubishi Sport.

Czy zastanawialiście się nad udoskonaleniem chłodzenia oleju tej skrzyni?
Czy ktoś z Was zakładał już np dodatkowy wiatrak na chłodniczkę oleju?

Mam pewien pomysł. Wykorzystanie fabrycznego systemu włączania wiatraka chłodniczki. Taką funkcje posiada Outlander II w wersji 2.2 DiD ze skrzynią TC-SST. Fabryczny wiatrak ma sterowanie z ETACSa w którym włączona jest funkcja wiatraka skrzyni a sama chłodniczka ma dedykowany fabrycznie wiatrak firmy Denso.
Przejrzałem schematy i uważam, że można by było coś takiego uruchomić w Ralliartach, EVO X, Outlanderach z tą skrzynią.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Mazin89 
Forumowicz


Auto: Lancer Ralliart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 433
Skąd: Siedlce
Wysłany: 16-12-2021, 19:15   

Ja nie próbowałem, gdyż skrzynia nigdy nie zgłaszała takiej potrzeby. Ale jak coś będziesz kombinował, to możesz wrzucić relację na forum, chętnie się zapoznam. :)
_________________
Mitsubishi Lancer Ralliart 2010
290KM/400NM

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 27-12-2021, 11:07   

Rozmawiałem z tokyo i ujawnił się jeden problem takiego rozwiązania. Zabrudzenia. W tym miejscu co jest chłodniczka mogłoby (zaznaczam mogłoby) dojść do zatkania brudem chłodniczki i/lub wiatraka co mogłoby spowodować jeszcze gorsze problemy. Czy by tak było nie mam pojęcia musiałby znależć się jakiś odważny aby to sprawdzić.
Niektórzy zakładają zamienne chłodnice np AMS wyposażone w wiatraczek włączony na stale i to działa. Dlatego osobiście nie przekreślałbym tego rozwiązania z wiatraczkiem.

Być może lepszym rozwiązaniem byłoby dołożenie tzw wymiennika ciepła w obwód olejowy i chłodniczy. Wg mnie na powrocie z chłodniczki do skrzyni. Taki wymiennik spełniałby podwójną rolę: ocieplania i chłodzenia oleju. Jak wiadomo płyn grzeje się momentalnie i np w zimie szybciej ogrzewałby olej w skrzyni.
Minus takiego rozwiązania o montaż dodatkowego urządzenia i wydłużenie instalacji olejowej i chłodniczej.
Pytanie tylko jaki wpływ będzie miało takie rozwiązanie na przepływ oleju i płynu. W końcu to dodatek obciążający pompę wody i oleju.

Czekam na jakieś pytania,pomysły itp.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.