Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zapieczone pierścienie
Autor Wiadomość
przemo2612 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi space star II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: Kościan
Wysłany: 15-12-2021, 08:47   zapieczone pierścienie

Witam,
Mam problem z moim autkiem spece star 2014 silnik 1.0, 100tys. km.- mianowicie autko nie nagle przestało odpalać, mechanik stwierdził że spadło ciśnienie w silniku do 5 bar, więc pewnie zapiekły się pierścienie. ( wspomne że przy 80 tys. przestawił mi się rozrząd i przy naprawie silnika też ponoć były zpieczone już pierścienie które były ponoć wymienione, założony nowy rozrząd oraz było dana głowica do planowania ) Nie wymienił ich bo stwierdził że to duży koszt i dużo roboty, natomiast ponoć popryskał do komór jakimś sprejem a następnie przepłukał ( przynajmniej tak powiedział ), mówił że dużo brudu wyleciało ( negaru ) ale ponoć po tym zabiegu ciśnienie wróciło na 9 bar i auto odpala. Pytanie czy taki zabieg wystarczy aby autko długo jeździło? czy to tylko chwilowe i wkażdej chwili znowu może nawalić? czy to ciśnienie 9bar jest wystarczające?, Stwierdził że taki silnik musi chodzić na wysokich obrotach żeby tak się nie działo i dużo jeździć ( dziwne bo to w końcu autko miejskie a ja jeźdzę bardzo mało ), czyli żeby się nie zapiekały pierścienie, tylko skoro jak już się zapiekły to czy nie spowodowało to już jakichś innych trwałych "nieszczelności" , czy jest coś co powinienem zrobić aby było ok?
_________________
Przemo2612
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-12-2021, 10:21   

Witam.
napisz coś więcej, bo generalnie jak były wymieniane 20tyś temu to nie powinny sie zapiec przez ten okres.
9bar to też nie za dużo, i faktycznie wskazuje na zapieczone pierścienie, tylko nie pasuje mi ich wymiana 20tyś temu.
Na jakim oleju jeździsz? jak często go wymieniasz?
co do tego czy pojeździ to zależy, mechanik pewnie wpuścił na cylindry xado antycarbon/ antykoks on ruszył te pierścienie. Na wymianę pierścieni zawsze bedzie czas teraz możesz próbować chemią jak masz czas.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-12-2021, 10:52   

Te 9 Bar to jest poniżej minimum dla silnika 3A9.



Jeśli rozrząd przeskoczył to może fachowiec nie sprawdził wszystkiego przy remoncie :doubt: .
Może warto podjechać do innego mechanika niech sprawdzi jeszcze raz kompresję i dodatkowo zrobi próbę olejową.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-12-2021, 11:31   

Ciekawe jaka kompresja jest po rozgrzaniu, sugerujesz że mechanik który robił rozrząd nie zobaczył pokrzywionych lub wypalonych zaworów, to raczej mało prawdopodobne. Jaki jest interwał olejowy według instrukcji? mówimy też o samochodzie który ma tylko 100000km więc raczej tuleje cylindra też ok.
Próba olejowa pewnie była robiona bo to chwila roboty, a i tak czyścił to jakimś specyfikiem przez gniazda świec.

ja obstawiam że albo mechanik przy 80tyś nie wymienił pierścieni tylko użył chemii do ich wyczyszczenia,
albo silnik jest już tak oblepiony syfem przez zbyt długie interwały że zakleja pierścienie.
Generalnie nie znam też tego silnika i może być tak że pierścienie w nich były z gównolitu ale to musi się ktoś inny na ten temat wypowiedzieć
 
 
przemo2612 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi space star II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: Kościan
Wysłany: 15-12-2021, 12:10   

kuba!!! napisał/a:
Witam.
napisz coś więcej, bo generalnie jak były wymieniane 20tyś temu to nie powinny sie zapiec przez ten okres.
9bar to też nie za dużo, i faktycznie wskazuje na zapieczone pierścienie, tylko nie pasuje mi ich wymiana 20tyś temu.
Na jakim oleju jeździsz? jak często go wymieniasz?
co do tego czy pojeździ to zależy, mechanik pewnie wpuścił na cylindry xado antycarbon/ antykoks on ruszył te pierścienie. Na wymianę pierścieni zawsze bedzie czas teraz możesz próbować chemią jak masz czas.


No też mi się tak wydaje że po takim okresie tzn. 20tys. nie powinny się znowu zapiec. A olej to cały czas shell 5w/30 wymiana co 10 tys. po wymianie rozrządu 3000 tys.( stwierdził że lepiej wymienić szybko bo po planowaniu głowicy i wymianie pierścieni mogą jakieś opiłki albo co dostać się do oleju i tak też wymieniłem po 3000km,) potem 10000 tys.
Tak mówił że użył jakiejś chemi ale potem ponoć zrobił jeszcze jakąś płukankę i wylecieło dużo syfu i brudu jak stwierdził.
Boję się jedynie że to krótko trwała napraw i żeby gdzieś na trasie mi na postoju poprostu nie zrobił tego samego czyli poprostu nie odpalił bo potem co dalej, z tego co mówił mechanik nie ma sposobu żeby odpalić jak za mocno spadnie ciśnienie...

Dodam jeszcze że co dziwne ani w tedy przed wymianą rozrządu ani teraz auto wogule nie brało oleju

[ Dodano: 15-12-2021, 12:34 ]
Bizi78 napisał/a:
Te 9 Bar to jest poniżej minimum dla silnika 3A9.

Obrazek

Jeśli rozrząd przeskoczył to może fachowiec nie sprawdził wszystkiego przy remoncie :doubt: .
Może warto podjechać do innego mechanika niech sprawdzi jeszcze raz kompresję i dodatkowo zrobi próbę olejową.


Też mi się wydawało że mało, ja znalazłem w necie że niby powinno być 11,5w tym silniku ale znalazłem też że jak się robi ten pomiar to dopuszczalny jest wynik mniejszy o ok 15-20% więc zgłupiałem i dla tego moje pytania. Mogło by mieć sens to 20% mniej bo w koću sprawdza się tylko kręcąc rozrusznikiem kilka sekund ale sam nie wiem...
_________________
Przemo2612
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20984
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-12-2021, 14:55   

Moje info pochodzi z manualną Mitsubishi więc tego bym się trzymał.
Standard to 14.1Bara, minimum 9.5Bara a dopuszczalna różnica pomiędzy cylindrami 0.98Bara.
Obstawiam, że pierścieni fachowiec nie wymieniał lub zostały źle dobrane.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-12-2021, 15:30   

Bizi78 to jest nas dwóch którzy myślą że pierścienie nie zostały wymienione tylko oczyszczone bez demontażu.
Interwały 10tys na oleju są ok silnik nie powinien być mega zabrudzony. Tak naprawdę masz dwie opcje.
1 wymiana tych pierścieni i dokładne zwymiotowanie tłoków i tulei cylindra.
2 tańsza metoda to przed wymiana oleju użycie xado antycarbon oraz płukanki do wymiany oleju, chwalona jest oilsyn power flush i zostaw z nią silnik na 40min i wymień olej i filtr. Sprawdź po zabiegu kompresję jeśli nie jest jeszcze na poziomie 13bar to dolej jeszcze oilsyn longlife na cały interwał. Wyjdzie na pewno taniej ale nie koniecznie zadziała.
 
 
przemo2612 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi space star II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: Kościan
Wysłany: 15-12-2021, 19:45   

dziękuję za pomoc, zobaczymy może na razie trochę pojeździ w końcu co dopiero spreyował i płukał.
_________________
Przemo2612
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-12-2021, 12:40   

To jak nie chcesz na razie psikac niczym na pierścienie to możesz zastosować teraz oilsyn power clean long life , a wymianę oleju i czyszczenie xado antycarbon zrobić np. Przed wakacjami. O płukance możesz poczytać tu https://sklep.archoil.pl/?product=oilem-releasetech-power-cleaner-longlife
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.