Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki w silniku popychacze zaworowe
Autor Wiadomość
Johnyyy 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2001r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2019
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-05-2019, 15:23   Stuki w silniku popychacze zaworowe

Witam kupiłem mitsubishi galant 2001r 2.0 98kw 133konie 4g63
I są stuki zawory albo popychacze auto stało pół roku zmieniłem olej ale dalej to samo
Czy jest ktoś ze Śląska co może mi pomóc?
Chciałbym się cieszyć jazda ale te stuki są irytujące i boję się o serce miska
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11165
Skąd: Radomsko
Wysłany: 05-05-2019, 16:47   

Johnyyy, po co napisałeś pięć takich samych tematów ?

Od początku. Czy robiłeś płukankę silnika ? Jaki olej teraz wlałeś ? Stuka jeden popychacz ? czy więcej ?
Stuki są w pełnym zakresie obrotów silnika ?
_________________

 
 
 
przemek1602 
Mitsumaniak

Auto: Galant VIII AVANCE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: ŚWIDNICA
Wysłany: 05-05-2019, 17:46   

Stało pół roku - rozgrzej i się napełnią
 
 
Johnyyy 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2001r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2019
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-05-2019, 17:49   

Bo nie wiedziałem gdzie to napisać jako nowy użytkownik forum.
Przepraszam

Nie robiłem plukanki
A olej wlałem taki jak był 10w40
Stuki są w pelnym zakresie
Tak jak by dwa zawory się zawiesily
A mogły się popychacze zapowietrzyc
Kolega mówi bym pojeździl tydz ale nie chce zajechać silnika
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11165
Skąd: Radomsko
Wysłany: 05-05-2019, 18:01   

Najbezpieczniej jest wyczyścić magistralę oleju w głowicy. Trochę roboty jest, ale przy okazji sprawdzisz wszystkie popychacze, i będziesz miał pewność co się dzieje.
Nawet lekko sklepana główka popychacza będzie powodowała jego stuki.
Jeśli nie jesteś pewien co stuka, to lepiej poradź się mechanika.
Jeśli to na pewno popychacze, to silnikowi nic się nie powinno stać.
_________________

 
 
 
Johnyyy 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2001r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2019
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-05-2019, 18:09   

Rozumiem tylko gdzie na Śląsku znaleźć w miarę kumaty warsztat i nie drogi kogoś kto jest w stanie to ogarnąć dobrze bo szkoda motora
 
 
-Fenek- 
Forumowicz


Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2018
Posty: 172
Skąd: Opole
Wysłany: 05-05-2019, 20:15   

Jeździłeś autem, czy oceniasz tylko po tym jak jest odpalony na podjeździe? Jak u mnie nie dawno oleju było za mało, to też zaczęły klepać. Dolałem olej prawie na max'a i po przejechaniu kilku-kilkunastu spokojnych kilometrów, bez pałowania silnika i ostrego przyspieszania, przeszło.
Skoro wcześniej nic się nie działo, to nie powinny się nagle uszkodzić.
_________________
Moje jeździdełko =)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-05-2019, 20:38   

Johnyyy napisał/a:
Rozumiem tylko gdzie na Śląsku znaleźć w miarę kumaty warsztat i nie drogi kogoś kto jest w stanie to ogarnąć dobrze bo szkoda motora
Co masz na mysli niedrogi warsztat? Wymiana hydrauliki zaworowej to koszt conajmniej tysiak, same czesci w postaci nowych hydrokasatorów, uszczelki pokrywy z uszczelkami gniazd, do tego nowy olej z filtrem (najtansze polecane czesci w okolicach 700-800zł) i kilka godzin roboty to juz zalezne od stawki, ale watpie by ktos w katowicach lapal sie za to ponizej 300zł - skoro mówimy o dobrze wykonanej robocie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 05-05-2019, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RomanK 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant (2001) 2.0 136km
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 04 Maj 2019
Posty: 14
Skąd: Berlin
Wysłany: 05-05-2019, 20:40   

Mnie tak puka od 5 lat wymienialem olej robilem plukanki i nadal nic. Oprocz plukania( bardziej cykania) nic sie powaznego nie dzieje a Galancik robi po 100 km dziennie... :oops:
 
 
Johnyyy 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2001r 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2019
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-05-2019, 20:44   

A wiesz może gdzie mi to na Śląsku zrobią nawet za tego tysiaka 😁
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11165
Skąd: Radomsko
Wysłany: 05-05-2019, 20:46   

Johnyyy, tutaj poczytaj. Może kogoś znajdziesz: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3761
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24316
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-05-2019, 10:36   

Nie wyrzucaj starych popychaczy - chętnie odkupię bo często niektóre da się uratować.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21009
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-05-2019, 10:39   

Co do popychaczy to ja polecam najpierw je dokładnie przeczyścić.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Lechu92 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6, 2002r , Manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2021
Posty: 11
Skąd: Przeźmierowo
Wysłany: 02-09-2021, 11:20   

Panowie, przymierzam się do wymiany popychaczy w swoim 6A13. Cyka mi prawdopodobnie jeden popychacz w określonym zakresie obrotów. Czy jest opcja ich wymiany bez ściągania wałków rozrządu?
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10715
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 02-09-2021, 13:14   

Lechu92 napisał/a:
Czy jest opcja ich wymiany bez ściągania wałków rozrządu?

Tak oczywiście. Ściągasz tylko pokrywypokrywt i klawiaturę i masz dostęp do popychaczy. Aby dojść do tylnej głowicy trzeba zdjąć ukłąd dolotowy z przepustnicą.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.