Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6 2000] 1100-1200 obrotów na jałowym
Autor Wiadomość
modrzej 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2018
Posty: 2
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-01-2022, 19:29   [Cari 1.6 2000] 1100-1200 obrotów na jałowym

Dzień dobry.
Od pewnego czasu mam problem z niskimi obrotami.
Nauka nic nie daje. Bez obciążenia trzymają się między 1000 a 1200 obr/min.
Kiedy zaskoczy sprężarka klimy, spadają do 800-850 obr / min.
Silniczek krokowy wymieniony, czujnik położenia przepustnicy również (pracuje w zakresie 10-100% - wskazania z evoscana).
Zastanawia mnie, czy może to być problem z lambdą?
jej napięcie na zimnym wydechu nie osiąga nawet 0,1V, a po rozgrzaniu się trzyma 0V i nawet nie drgnie. Butowanie do wysokich obrotów też nie robi na niej wrażenia.
Podejrzewam, że jest martwa, ale czy może mieć wpływ na bieg jałowy?
Dziwi mnie też fakt, że po odpięciu akumulatora kiedy chcę przeprowadzić naukę niskich obrotów, to one schodzą z 1800 i zatrzymują się na tych 1100 obr.
Wcześniej za każdym razem kiedy uczyłem auto niskich obrotów to one sobie falowały dopóki się nie ogarnęły.

Będę wdzięczny za jakieś konstruktywne podpowiedzi.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-01-2022, 23:01   

Na podstawie sygnału z sondy sterownik ustala dawkę i na wolnych i na wyższych obrotach. Jak sonda nie działa to sterownik działa w trybie awaryjnym. Jak sonda nie faluje nawet na wysokich obrotach to raczej padnięta. jakby falowała tylko na wysokich a na jałowych stała by na 0V to mogła by być jakaś nieszczelność w dolocie lub w wydechy przed sondą.
 
 
TenGong 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022
Posty: 27
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-09-2022, 14:39   

Z tego co pamiętam obroty w cari 1.6 to jakieś 750 ~ 850 na jałowym możliwe że jest coś nie tak ze śrubą na przepustnicy. Jest tam taki pseudo ogranicznik zamkniecia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.