 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.5] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku |
Autor |
Wiadomość |
wiesiol44
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2022 Posty: 2 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 03-02-2022, 15:09 [3.5] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
|
|
|
Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z moim pajero 3.5 (LPG). Rano samochód odpala normalnie (choć mam wrażenie, że nie od kopa jak kiedyś), natomiast na rozgrzanym silniku kręci kilka sekund zanim zapali. Problem sprowadziłem do układu paliwowego ponieważ po podłączeniu pompy paliwa na krótko auto za każdym razem odpala od kopa. Pompka wymieniona na nową, wtryski czyszczone w profesjonalnym serwisie, regulator ciśnienia nowy, odpowietrznik zbiornika nowy... pomysłów brak Na ciepłym silniku do 15-20 min po zgaszeniu pali ładnie, powyżej 30 min zaczyna się problem. Może przekaźnik pompy broi, ale nie mogę go zlokalizować. Przejrzałem manual i nie znalazłem. Wiem, że pompa powinna załączać się podczas rozruchu, ale nie mam pojęcia co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Dodam, że czujnik położenia wału, wałka rozrządu, czujnik temperatury, cewki, przewody są 100% ok. Instalacja LPG sprawdzona, tj: elektrozawory nowe, reduktor nowy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Zakładam, że to jakaś pierdoła, ale wkurzająca, bo auto zawsze chodziło jak zegarek. Pozdrawiam MW., |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 03-02-2022, 16:28
|
|
|
wiesiol44 napisał/a: | Instalacja LPG sprawdzona, tj: elektrozawory nowe, reduktor nowy. |
A robiłeś taki najprostszy test, żeby zakręcić butlę jak silnik chodzi, wypalić gaz do końca, żeby zrzuciło na benzynę i dopiero auto zgasić? Jak odpali bez problemu po tym czasie co potrzeba, to wtedy masz pewność, że to instalacja LPG.
Nowe części nie znaczą, że będzie wszystko na tip top. |
|
|
|
 |
wiesiol44
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2022 Posty: 2 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 03-02-2022, 19:14
|
|
|
Dziękuje kolego za odpowiedź. Oczywiście, że robiłem test z zakręcaniem zaworu w butli. Problem jest związany z benzyną. Za każdym razem po podłączeniu pompy paliwa na krótko (czarna wtyczka pod maską) auto zapala na dotyk. Problem występuje tylko i wyłącznie jak samochód postoi Ok 30min i więcej, ale np po paru godzinach znów odpala normalnie. |
|
|
|
 |
WlodekBilcza
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 4 Skąd: bilcza
|
Wysłany: 09-04-2022, 18:16
|
|
|
Witam. Napisz czy usunąłeś usterkę jeśli tak to jaka była przyczyna. Mam taki sam problem wsilniku 3,0 V6 24 zawory. Pozdrawiam Górecki Wł. |
|
|
|
 |
Grzesiek pajero
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2022 Posty: 3 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: 30-04-2022, 00:06 Pajero 3.2 błąd 43 auto ciężko odpala nie wkręca się na obro
|
|
|
Witam posiadam Pajero 3.2 D problem z odpaleniem zaczął się pogłębiać do tego stopnia że jak już odpali to brak reakcji na gaz i strasznie dymi , w miarę rozgrzewania da się dodać gazu ale max 2 tys obrotów osiąga i strasznie się dusić błąd 43 co to oznacza ? |
|
|
|
 |
Lotnik1414
Forumowicz
Auto: Pajero II long 2.8 superselect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 204 Skąd: Strzebiń / Gdańsk
|
Wysłany: 13-05-2022, 11:02
|
|
|
Grześ napisz tego posta w wątku Pajero III gdyż 3.2D to w trójkach z tego co wiem… |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 15-06-2022, 08:45 Re: [3.5] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
|
|
|
wiesiol44 napisał/a: | Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z moim pajero 3.5 (LPG). Rano samochód odpala normalnie (choć mam wrażenie, że nie od kopa jak kiedyś), natomiast na rozgrzanym silniku kręci kilka sekund zanim zapali. Problem sprowadziłem do układu paliwowego ponieważ po podłączeniu pompy paliwa na krótko auto za każdym razem odpala od kopa. Pompka wymieniona na nową, wtryski czyszczone w profesjonalnym serwisie, regulator ciśnienia nowy, odpowietrznik zbiornika nowy... pomysłów brak Na ciepłym silniku do 15-20 min po zgaszeniu pali ładnie, powyżej 30 min zaczyna się problem. Może przekaźnik pompy broi, ale nie mogę go zlokalizować. Przejrzałem manual i nie znalazłem. Wiem, że pompa powinna załączać się podczas rozruchu, ale nie mam pojęcia co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Dodam, że czujnik położenia wału, wałka rozrządu, czujnik temperatury, cewki, przewody są 100% ok. Instalacja LPG sprawdzona, tj: elektrozawory nowe, reduktor nowy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Zakładam, że to jakaś pierdoła, ale wkurzająca, bo auto zawsze chodziło jak zegarek. Pozdrawiam MW., |
Regulacja zaworów |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
WlodekBilcza
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 4 Skąd: bilcza
|
Wysłany: 23-07-2022, 14:48
|
|
|
Witam, Rozwiązałem problem z trudnościami odpalenia nagrzanego silnika po krótkim postoju (ok. 25 min). Otóż poradzono mi, abym sprawdził ciśnienie paliwa podawanego przez pompkę oraz jak długo utrzymuje się po jego zgaszeniu. Po zamontowaniu ciśnieniomierza w przewód zasilający okazało się, że ciśnienie po uruchomieniu silnika jest dobre (czyli ok. 3,2 atmosfery), natomiast po 25 minutach spadało do zera. Przy próbie uruchomienia rozgrzanego silnika przy ciśnieniu zero, musiałem kręcić rozrusznikiem okoły 1 minuty, a nawet dłużej, żeby pokazało się ciśnienie i uruchomił się silnik (najlepsze efekty były przy krótkich sekundowych próbach uruchomienia, które za szóstym lub siódmym razem pokazywały ciśnienie i uruchamiał się silnik). Krótkie próby uruchomienia silnika były skuteczniejsze, ponieważ wcześniej sprawdzałem elektrycznie, jak załącza się pompa paliwa i pokazywało, że każde krótkie uruchomienie załączało pompę, a przy długim kręceniu załączała się tylko raz. Przyczyną zaniku ciśnienia był zaworek zwrotny, który znajduje się w pompie paliwa i który nie pozwalał spływać paliwu znajdującemu się w przewodzie do zbiornika, powodując spadek ciśnienia, który prowadził do opróżniania przewodu. Wymieniłem pompę paliwowa i wszystko wróciło do normy. Zamontowany ciśnieniomierz do dzisiaj znajduje się w samochodzie i pokazuje, że ciśnienie po zgaszeniu silnika utrzymuje się przez kilka godzin. Pozdrawiam Włodek Bilcza. |
|
|
|
 |
|
|