Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.5] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
wiesiol44 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2022
Posty: 2
Skąd: Brodnica
Wysłany: 03-02-2022, 15:09   [3.5] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z moim pajero 3.5 (LPG). Rano samochód odpala normalnie (choć mam wrażenie, że nie od kopa jak kiedyś), natomiast na rozgrzanym silniku kręci kilka sekund zanim zapali. Problem sprowadziłem do układu paliwowego ponieważ po podłączeniu pompy paliwa na krótko auto za każdym razem odpala od kopa. Pompka wymieniona na nową, wtryski czyszczone w profesjonalnym serwisie, regulator ciśnienia nowy, odpowietrznik zbiornika nowy... pomysłów brak :( Na ciepłym silniku do 15-20 min po zgaszeniu pali ładnie, powyżej 30 min zaczyna się problem. Może przekaźnik pompy broi, ale nie mogę go zlokalizować. Przejrzałem manual i nie znalazłem. Wiem, że pompa powinna załączać się podczas rozruchu, ale nie mam pojęcia co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Dodam, że czujnik położenia wału, wałka rozrządu, czujnik temperatury, cewki, przewody są 100% ok. Instalacja LPG sprawdzona, tj: elektrozawory nowe, reduktor nowy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Zakładam, że to jakaś pierdoła, ale wkurzająca, bo auto zawsze chodziło jak zegarek. Pozdrawiam MW.,
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 03-02-2022, 16:28   

wiesiol44 napisał/a:
Instalacja LPG sprawdzona, tj: elektrozawory nowe, reduktor nowy.

A robiłeś taki najprostszy test, żeby zakręcić butlę jak silnik chodzi, wypalić gaz do końca, żeby zrzuciło na benzynę i dopiero auto zgasić? Jak odpali bez problemu po tym czasie co potrzeba, to wtedy masz pewność, że to instalacja LPG.
Nowe części nie znaczą, że będzie wszystko na tip top.
 
 
wiesiol44 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2022
Posty: 2
Skąd: Brodnica
Wysłany: 03-02-2022, 19:14   

Dziękuje kolego za odpowiedź. Oczywiście, że robiłem test z zakręcaniem zaworu w butli. Problem jest związany z benzyną. Za każdym razem po podłączeniu pompy paliwa na krótko (czarna wtyczka pod maską) auto zapala na dotyk. Problem występuje tylko i wyłącznie jak samochód postoi Ok 30min i więcej, ale np po paru godzinach znów odpala normalnie.
 
 
WlodekBilcza 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 4
Skąd: bilcza
Wysłany: 09-04-2022, 18:16   

Witam. Napisz czy usunąłeś usterkę jeśli tak to jaka była przyczyna. Mam taki sam problem wsilniku 3,0 V6 24 zawory. Pozdrawiam Górecki Wł.
 
 
Grzesiek pajero 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2022
Posty: 3
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 30-04-2022, 00:06   Pajero 3.2 błąd 43 auto ciężko odpala nie wkręca się na obro

Witam posiadam Pajero 3.2 D problem z odpaleniem zaczął się pogłębiać do tego stopnia że jak już odpali to brak reakcji na gaz i strasznie dymi , w miarę rozgrzewania da się dodać gazu ale max 2 tys obrotów osiąga i strasznie się dusić błąd 43 co to oznacza ?
 
 
Lotnik1414 
Forumowicz

Auto: Pajero II long 2.8 superselect
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lis 2018
Posty: 204
Skąd: Strzebiń / Gdańsk
Wysłany: 13-05-2022, 11:02   

Grześ napisz tego posta w wątku Pajero III gdyż 3.2D to w trójkach z tego co wiem…
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 15-06-2022, 08:45   Re: [3.5] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku

wiesiol44 napisał/a:
Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z moim pajero 3.5 (LPG). Rano samochód odpala normalnie (choć mam wrażenie, że nie od kopa jak kiedyś), natomiast na rozgrzanym silniku kręci kilka sekund zanim zapali. Problem sprowadziłem do układu paliwowego ponieważ po podłączeniu pompy paliwa na krótko auto za każdym razem odpala od kopa. Pompka wymieniona na nową, wtryski czyszczone w profesjonalnym serwisie, regulator ciśnienia nowy, odpowietrznik zbiornika nowy... pomysłów brak :( Na ciepłym silniku do 15-20 min po zgaszeniu pali ładnie, powyżej 30 min zaczyna się problem. Może przekaźnik pompy broi, ale nie mogę go zlokalizować. Przejrzałem manual i nie znalazłem. Wiem, że pompa powinna załączać się podczas rozruchu, ale nie mam pojęcia co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Dodam, że czujnik położenia wału, wałka rozrządu, czujnik temperatury, cewki, przewody są 100% ok. Instalacja LPG sprawdzona, tj: elektrozawory nowe, reduktor nowy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Zakładam, że to jakaś pierdoła, ale wkurzająca, bo auto zawsze chodziło jak zegarek. Pozdrawiam MW.,

Regulacja zaworów
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
WlodekBilcza 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 4
Skąd: bilcza
Wysłany: 23-07-2022, 14:48   

Witam, Rozwiązałem problem z trudnościami odpalenia nagrzanego silnika po krótkim postoju (ok. 25 min). Otóż poradzono mi, abym sprawdził ciśnienie paliwa podawanego przez pompkę oraz jak długo utrzymuje się po jego zgaszeniu. Po zamontowaniu ciśnieniomierza w przewód zasilający okazało się, że ciśnienie po uruchomieniu silnika jest dobre (czyli ok. 3,2 atmosfery), natomiast po 25 minutach spadało do zera. Przy próbie uruchomienia rozgrzanego silnika przy ciśnieniu zero, musiałem kręcić rozrusznikiem okoły 1 minuty, a nawet dłużej, żeby pokazało się ciśnienie i uruchomił się silnik (najlepsze efekty były przy krótkich sekundowych próbach uruchomienia, które za szóstym lub siódmym razem pokazywały ciśnienie i uruchamiał się silnik). Krótkie próby uruchomienia silnika były skuteczniejsze, ponieważ wcześniej sprawdzałem elektrycznie, jak załącza się pompa paliwa i pokazywało, że każde krótkie uruchomienie załączało pompę, a przy długim kręceniu załączała się tylko raz. Przyczyną zaniku ciśnienia był zaworek zwrotny, który znajduje się w pompie paliwa i który nie pozwalał spływać paliwu znajdującemu się w przewodzie do zbiornika, powodując spadek ciśnienia, który prowadził do opróżniania przewodu. Wymieniłem pompę paliwowa i wszystko wróciło do normy. Zamontowany ciśnieniomierz do dzisiaj znajduje się w samochodzie i pokazuje, że ciśnienie po zgaszeniu silnika utrzymuje się przez kilka godzin. Pozdrawiam Włodek Bilcza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.