 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
System Start-Stop - pytania |
Autor |
Wiadomość |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-02-2022, 20:31 System Start-Stop - pytania
|
|
|
Podejrzewam, że jest na forum trochę osób, które od dłuższego czasu posiada O3 z systemem start-stop i faktycznie go używa.
W związku z tym, że niebawem planuję przesiadkę na nowszy model, mam pytania odnośnie tego systemu w silnikach benzynowych (nie wiem, czy występuje w O3 z silnikami diesla):
- czy faktycznie dużo zmniejsza zużycie paliwa?
- czy faktycznie dużo skraca żywotność rozrusznika - remontował już ktoś rozrusznik? |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 16-02-2022, 09:43 Re: System Start-Stop - pytania
|
|
|
msokol napisał/a: | nie wiem, czy występuje w O3 z silnikami diesla |
O3 występuje z silnikiem Diesla jest to 2.2 DiD (4N14) bardzo ekonomiczny i dynamiczny silnik, występuje z manualem i S&S jak i ze zwykłym automatem hydrokinetycznym, wtedy dodatkowo posiada AWD ale nie ma systemu S&S - całe szczęście. |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-02-2022, 13:51
|
|
|
To, że O3 występuje z silnikami diesla, to wiem nie wiedziałem tylko, czy w dieslu jest S&S.
Obecnie zmieniło się u mnie trochę i głównie będę latał w koło komina, więc biorę pod uwagę tylko benzyniaki.
Czytałem również, że łatwo można go wyłączyć w O3 przez kompa (W ASXach były z tym problemy) |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 415 Skąd: WPI
|
Wysłany: 21-02-2022, 12:47
|
|
|
msokol napisał/a: |
Czytałem również, że łatwo można go wyłączyć w O3 przez kompa (W ASXach były z tym problemy) |
Nie wiem, czy tak łatwo, ostatnio przy przeglądzie gwarancyjnym w ASO poprosiłem o wyłączenie S&S, żeby samochód odpalał się domyślnie w wyłączonym tym systemem - poinformowano mnie, że nie ma takiej opcji. Nie że nie chcą mi tego zrobić, tylko że autoryzowane oprogramowanie na to nie pozwala. Tzn. mam świadomość, że opcja jest i można to zrobić nieoficjalnie poza ASO, ale dopóki samochód mam na gwarancji, to nie chcę ingerować w elektronikę. |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 06-04-2022, 01:53
|
|
|
Systemu ASG nie da sie wylaczyc zpoziomu fabrycznego komputera
Mozna to zrobic innym sprzetem ALE problem jest wieloraki, poniewaz system ten jest polaczony szeregowo z systemem immo sterownik silnika i odczytuje duzo parametrow. Poprzez wyprogramowanie ASG moze nastapic tzw stan nie ustalony tzn auto sie zatrzyma nastepnie wylaczy i juz nie odpali tylko trzeba wyl zaplon i ponownie zal. Z tego tez powodu stosuje moduly deaktywujace system tzn system jest ale w trybie uspionym.
Czy oszczedza cos tam tak ale pozniej wydrenazuje kieszen na akumulatorze, rozruszniku(zadko) alternatorze |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
msokol
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 28 Kwi 2017 Posty: 273 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-04-2022, 09:32
|
|
|
tokyo, Dzięki za konkretne info. |
|
|
|
 |
|
|