 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[PYTANIE] Terenowe opony do Outlandera III |
Autor |
Wiadomość |
marioIII
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 benz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 39 Skąd: mysłowice
|
Wysłany: 22-03-2022, 10:07 [PYTANIE] Terenowe opony do Outlandera III
|
|
|
Witam,
doradźcie jakie "dobre" opony terenowe wejdą na fabryczne felgi aluminiowe 18 calowe do outlandera III 2.0 benz 4x4 z 2018 r.
chciałbym kupić kpl opon które poradzą sobie na leśnych drogach z błotkiem nie mówię tutaj o ciężkiej przeprawie bo to jednak suv miejski...
jednak ma potrzebę zabezpieczyć się na okoliczność podróży poza asfaltem incydentalnie, od kilkunastu lat uprawiam wyprawy ale quadem przeprawowym (też outlanderem ale ze stajni BRP)
w czasie kilkudniowych wypraw czy do Rumunii czy w inne części Europy ale to inna kategoria off roadu.
Samochodem z asfaltu nie zjeżdżam i w temacie montażu i doboru opony w tak bardzo cywilnym samochodzie nie bardzo widzę możliwość wrzucenia jakiejś opony
którą to auto uciągnie nie zrywając przegubów. Może macie jakieś doświadczenia i możecie coś polecić.
Koła te nie będą używane na co dzień.
Jestem gotów zakupić same opony 18tki
lub złożyć jakiś rozsądny zestaw z felgami w innym rozmiarze które sprawdzą się w tym aucie.
ps. zakup taniej terenówki nie wchodzi obecnie w dostępne opcje z uwagi na brak miejsca.... |
_________________ były chyba wszystkie renówki a od 2012 out II lift teraz dołączył do niego OUT III lift 2.0 benz aut.4x4 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 26-03-2022, 12:37
|
|
|
Jeżeli chcesz pozostać przy rozmiarze 18, to tak na szybko szukając znalazłem tylko 3 modele AT-ków 225/55R18:
- General Grabber AT3
- Yokohama Geolandar A/T
- Cooper Discoverer ATT
Na żadnych z powyższych nie jeździłem, ale moim zdaniem najlepiej z nich na papierze wyglądają Grabbery. Kilkadziesiąt tysięcy km zrobiłem na General Grabber HTS w rozmiarze 245/75R17 w L200. Bardzo trwałe, wytrzymałe opony na kiepski asfalt i szutry, ale to były takie pośrednie między szosowymi a AT.
Te AT3 mają już bieżnik AT, do tego wzmocnione XL i ochronę rantów - więc to, czego potrzeba na wyprawach.
Yokohamy nie są wzmocnione, przynajmniej nie chwalą się oznaczeniem XL, bieżnik nieco mniej agresywny, ale pewnie też są OK.
Cooperów ATT bym raczej nie kupił (choć obecnie sam jeżdżę na Cooperach S/T MAXX) - bo te ATT wyglądają na bardzo delikatne na brzegach.
Generalnie im bardziej chcesz poza asfalt zjeżdżać, to warto się zastanowić nad zmianą obręczy na mniejsze - i nad wyższym profilem gum. Mam też takiego Outlandera jak Twój na 18" i na oko powinno się dać założyć mniejsze felgi, ale nie przymierzałem organoleptycznie. A na forum wyczytałem, że jednak może być z tym problem. |
|
|
|
 |
marioIII
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 benz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 39 Skąd: mysłowice
|
Wysłany: 11-04-2022, 11:21
|
|
|
Dzięki za garść informacji,
w moim pierwszym outlanderze, którym do dziś jeżdżę II gen mam oryg 16 tki ale z uwagi na fakt, że nie mam w nim AWD myślę o swoim nowszym, który bardziej sprawdzi sie na "wyprawach" z powodu obecności w nim 4x4. Rumunię zaliczyłem ale niestety tylko asfalty acz strome Z uwagi na obecną "sytuację" w Europie chciałbym być w miarę zabezpieczony na konieczność podróżowania... poza asfaltem. W sumie nie widze problemu aby wskoczyć na felgi 16tki i kupić z większym balonem gumy. |
_________________ były chyba wszystkie renówki a od 2012 out II lift teraz dołączył do niego OUT III lift 2.0 benz aut.4x4 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 14-04-2022, 12:09
|
|
|
Mario, jeśli to nie duży problem, to miałbym prośbę
Skoro masz O2 na 16-tkach i O3 na 18 - to czy mógłbyś przekręcić te 16-tki do O3? Ja kupiłem w zeszłym roku ostatni wypust O3, na 18'. Chętnie przeszedłbym na 16, ale ktoś już na forum wspominał, że do poliftowych O3 16-tki są za małe. Mógłbyś to sprawdzić? Z góry dzięki |
|
|
|
 |
marioIII
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 benz
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2013 Posty: 39 Skąd: mysłowice
|
Wysłany: 29-04-2022, 11:05
|
|
|
Jak się wykuruje może w majówkę to sorawdze |
_________________ były chyba wszystkie renówki a od 2012 out II lift teraz dołączył do niego OUT III lift 2.0 benz aut.4x4 |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 541 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2022, 11:39
|
|
|
pablo eldiablo napisał/a: | Chętnie przeszedłbym na 16, ale ktoś już na forum wspominał, że do poliftowych O3 16-tki są za małe. Mógłbyś to sprawdzić? Z góry dzięki |
Są za małe ponieważ wyglądają nie atrakcyjnie czy się nie mieszczą na zacisk?
Jeśli masz na myśli aspekt wizualny to niedawno założyłem 16 calowe zimówki widoczne w mojej galerii https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=114990 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 16-11-2022, 09:48
|
|
|
No nie żartujmy, jasne że nie chodzi o aspekt wizualny.
Twój jest przedliftowy, a podobno w poliftowych O3 zaciski nie pozwalają założyć 16'.
Na razie do końca obecnych opon zostanę na fabrycznych 18', ale przy zmianie opon spróbuję dopasować mniejsze felgi, jeśli nie 16 to chociaż 17'. W samochodzie na codzień to same plusy moim zdaniem. Przy 2.0 150KM i CVT sportowe emocje nie istnieją, niski profil opon nie ma sensu |
|
|
|
 |
To masz
Forumowicz
Auto: Outlander III 2012 2.2DID AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 21 Wrz 2022 Posty: 541 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-11-2022, 09:20
|
|
|
pablo eldiablo napisał/a: | W samochodzie na codzień to same plusy moim zdaniem. Przy 2.0 150KM i CVT sportowe emocje nie istnieją, niski profil opon nie ma sensu |
Na 16" jest lepiej, ale...
w poprzednim aucie miałem sprężyny progresywne. Przy wybieraniu nierówności pracowały głównie delikatniejsze końcówki sprężyn, a w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów i większych nierówności, "twardszy" środek sprężyn przejmował obciążenie. Przy rozmiarze opon 245/45/18 był lepszy komfort niż w OIII na 16", który jest sztywny tylko trochę tej sztywności brakuje przy pokonywaniu ostrych zakrętów |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 22-11-2022, 15:33
|
|
|
A czy poprzednie auto to też był Outlander 3? Jak nie - to ciężko porównywać, co miało przeważający wpływ na odczuwalny komfort. Obiektywnie porównać można wrażenia po zmianie sprężyn w tym samym aucie, albo zmianę opon, amortyzatorów, tulei na poliuretany, wahaczy itd
Sam fakt, że np. E klasa Mercedesa ma progresywne sprężyny nie świadczy o tym, że to właśnie dlatego bardziej komfortowo się nią podróżuje, niż Outlanderem
Dyskusja rozpoczęła się w dziale 4x4 i od wyboru opon na wyprawy, więc sprawa komfortu nie jest pierwszorzędna.
Mniejsza felga = więcej gumy, co zapenia trochę więcej bezpieczeństwa poza asfaltem, pozwala nieco niżej zejść z ciśnieniem.. nie ma się co oszukiwać, Outlander 3 to żadna terenówka, ale na jakichś szutrach czy lekkich wertepach lepiej mieć koła na 16 niż na 18-tkach. I opony tańsze |
|
|
|
 |
|
|