[EAx 97-04] Galant 2.5v6 - wyciek z okolic rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
piolek3
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2016 Posty: 8 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 02-05-2019, 16:00 [EAx 97-04] Galant 2.5v6 - wyciek z okolic rozrządu
|
|
|
Witam wszystkich.
Mam dość poważny problem. Ostatnio zauważyłem, że od strony rozrządu, na krawędź miski olejowej wycieka mi płyn chłodniczy. Rozrząd wraz z pompa wymieniony rok temu, przejechane około 15 tys km. Myślałem może że jest to awaria uszczelniacza na pompie. Rozebralem górne obudowy od rozrządu i pasek suchy, rolka pompy też. Muszę jeszcze wspomnieć ze po odpaleniu zimnego galanta, wyciek pojawia się po kilku minutach. Czy jest jeszcze miejsce gdzie może wyciekac oprócz pompy wody? Na kanale, od spodu nie widac miejsca wycieku. Miał ktoś taki problem? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 02-05-2019, 19:09
|
|
|
piolek3 napisał/a: | Czy jest jeszcze miejsce gdzie może wyciekac oprócz pompy wody? | z tej strony to tylko głowica jeszcze... |
|
|
|
 |
piolek3
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2016 Posty: 8 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 02-05-2019, 21:53
|
|
|
Oo to nie ciekawa opcja...
A czy istnieje możliwość że zostało uszkodzonne uszczelnienie pompa - silnik. Albo jakiś kanał którym może spływac płyn z innego miejsca? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-05-2019, 00:13
|
|
|
Z przodu jest chyba jakaś rurka od układu chłodzenia i korek spustowy płynu z przedniego banku.
Trzeba dobrze obczaić bo płyny potrafią pełzać pod wpływem jazdy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
piolek3
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2016 Posty: 8 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-05-2019, 07:05
|
|
|
Problem w tym że to się też na postoju dzieje. W którym miejscu jest to zlokalizowane, mógłbyś jakoś wskazać? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-05-2019, 10:01
|
|
|
Może jednak z pod pompy cieknie, bo ona jak dobrze kojarzę nie ma uszczelki i jest wklejana na silikon.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-05-2019, 11:04
|
|
|
Fabrycznie pompa wody jest montowana na masę uszczelniającą, ale zamienniki oferowane są z uszczelką i później są problemy. |
|
|
|
 |
piolek3
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2016 Posty: 8 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-05-2019, 11:48
|
|
|
Dziękuję za informację.
Jeżeli faktycznie jest to uszczelka pompy, powinienem ją zdjąć, wyrzucić uszczelke, oczyścić i położyć pompę na masie uszczelniającej/silikon silnikowy? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-05-2019, 16:10
|
|
|
Fabrycznie też jest klingeryt, ale po latach nie każdemu chce się dobrze oczyszczać blok i dlatego stosują masy uszczelniające, które dobrze się wpasowują w nierówności po starej uszczelce. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-05-2019, 20:55
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Fabrycznie też jest klingeryt |
Jakoś w manualu i katalogach jej nie spotkałem, przynajmniej w 2.5V6 .
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-05-2019, 21:29
|
|
|
Tak, bo procedura dotyczy już wymiany, ale w moim srebrnym miałem fabryczną jeszcze pompę bo silnik miał ok. 30 tys km jak został kupiony i była uszczelka. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-05-2019, 21:02
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Tak, bo procedura dotyczy już wymiany | No, ale, że jak, pokazują wymianę i nie pokazują uszczelki? Czyli jednak zostawiać starą? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-05-2019, 21:20
|
|
|
Nie - następnym razem dać na pastę uszczelniającą ze względu na krzywizny i ew. nierówności powierzchni. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-05-2019, 21:58
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Nie - następnym razem dać na pastę uszczelniającą ze względu na krzywizny i ew. nierówności powierzchni | Ale z nową uszczelką czy bez? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-05-2019, 23:17
|
|
|
Ja daję bez. Na dirco. |
|
|
|
 |
|