 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Sprzęgło do 1.0 |
Autor |
Wiadomość |
martinkrys
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2020 Posty: 6 Skąd: Górsk
|
Wysłany: 17-04-2022, 19:58 Sprzęgło do 1.0
|
|
|
Mam problem, przy przebiegu około 115k sprzęgło wyraźnie się kończy, trzeba jeździć ostrożnie bo czuć, ze zaczyna łapać poślizgi. SS z 2014 roku, ale rok modelowy 2015. Kupiłem już ze źle wyregulowanym sprzęgłem, po jednej właścicielce z Niemiec (wyraźnie problem z technika jazdy ) po zakupie podregulowałem na lince ile się dało, córka przejechała jeszcze 15 tysięcy km, ale niestety wymiana jest nieuchronna. Mam do wyboru zestawy LUK 619319100, Aisin KM-115, Exedy MBK2170 (to chyba fabryczny dostawca), NK 133037, Herth+Buss Jako Parts J2005200 Macie doświadczenie z tymi kompletami sprzęgieł, jak się sprawują? Osobiście skłaniam się do LUKa, bo to w sumie firma od sprzęgieł. Mam też drugiego SS z 2014r - żona nim jeździ i tam na razie jest wszystko OK |
|
|
|
 |
gelomeloman
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander SE 2.4B 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2020 Posty: 16 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-05-2022, 21:47
|
|
|
Ja bym montował tylko LUK bo z innymi firmami mam niemiłe wspomnienia. Nawet do swojego starego Yarisa założyłem LUKa bo ro męczyłem się (szarpało) z jakimś zamiennikiem typu "Japonia". |
|
|
|
 |
martinkrys
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Cze 2020 Posty: 6 Skąd: Górsk
|
Wysłany: 29-05-2022, 13:39
|
|
|
Jestem już po wymianie, był duży kłopot z dostępności kompletu sprzęgła, ale w końcu dostałem w Iparts komplet z LUKa za 804 zł. Sama wymiana nie jest skomplikowana, wykonałem ją w swoim garażu, bez kanału. Wracając do sprzęgła, to w kartoniku LUK i tak siedział komplet z Exedy (czyli to co oryginalnie jest zapakowane do naszych aut). Wbrew temu co jest udostępniane na YT, do wyjęcia skrzyni nie trzeba ściągać zderzaka, czy chłodnic. Generalnie - od góry: wyjmujemy aku, odkręcamy podstawę aku, odpinamy wszystkie wtyczki od skrzyni, odpinamy z mocowań wiązki przeszkadzające w dostępie do śrub mocujących skrzynię, odpinamy linkę sprzęgła, odpinamy cięgna zmiany biegów, odkręcamy podstawę cięgien przykręcona do skrzyni - nie będzie nam wadziła przy wyciąganiu (3 śruby na kluczyk 12, w tym jedna schowana od tyłu - warto mieć grzechotko oczkową), odkręcamy masę. Od dołu: zdejmujemy osłonę pod zderzakiem, odkręcamy osłonę rozrusznika, a potem rozrusznik, odkręcamy filtr oleju i osłonę filtra (śrubka na kluczyk 12) - wtedy mamy dostęp do śrub mocujących skrzynię. Oczywiście odkręcamy nakrętki na półosiach (klucz 32)zdejmujemy koła, odkręcamy 2 śruby na klucz 17 mocujące mcphersona z piastą i wysuwamy półosie z piasty (nie trzeba odkręcać końcówek kierowniczych), bierzemy dwie breszki i podważamy półosie, żeby wyciągnać je ze skrzyni - zabezpieczeniem jest pierścień na końcu frezu, więc wystarczy przyłożyć siłę poosiowo i półoś wyskoczy. Oczywiście zakładam, ze najpierw spuściliśmy olej, żeby nam się to wszystko nie wylało ze skrzyni po wyjęciu półosi . Następna rzecz, to odkręcenie wszystkich śrub skrzyni, podlewarowanie lub podwieszenie zespołu napędowego, odkręcenie poduszek z lewej strony i od dołu, lekkie opuszczenie zespołu napędowego i skrzynia powinna wyjść. Można sobie poprawić dostęp, zwłaszcza bez kanału odpinając lewe nadkole, na tyle, żeby je wygiąć. U mnie tarcza, dościsk i łożysko do niczego się nie nadawały, sprężyna docisku z oryginalnej grubości 2,2mm, w miejscu pracy łożyska zjechana do 0,9mm, na tarczy docisku wyżłobienie od nitów tarczy sprzęgłowej na 0,7mm a łożysko grzechotało. |
|
|
|
 |
|
|