Carisma 1.6 nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
Dilby_305
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1600 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-06-2022, 21:28 Carisma 1.6 nie odpala
|
|
|
Tak jak w temacie, kończą mi się nerwy na ten samochód ale od początku. Samochód jeszcze wczoraj normalnie odpalał jeździł i wszystko było fajnie. Podczas zatrzymania się na stacji i zgaszenia silnika samochód już nie odpalił (zalałem 95 nie pomyliło mi się z dieslem). Samochód kręci ale nie ma iskry, nie ma nawet chęci złapać, paliwa też nie podaje, wyczytałem że to może być wina immobilizera więc przeszukałem wszystko z nim związane bez skutku. Proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-06-2022, 22:02
|
|
|
Próbowałeś wymrygac błędy |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-06-2022, 22:02
|
|
|
Z którego roku auto, czy sprawdzane były chociaż błędy silnika? |
|
|
|
 |
Dilby_305
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1600 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-06-2022, 22:05
|
|
|
Błędy wymrygane. Nic nie pokazuje (miga jednostajnie). Auto z 1996r. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-06-2022, 22:18
|
|
|
Masz neszcze aparat zapłonowy czy już fajkocewki |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Dilby_305
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1600 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-06-2022, 22:20
|
|
|
Fajkocewki
[ Dodano: 07-06-2022, 13:19 ]
Update z dziś: Zrobiłem pomiary wtyczki immobilizera i napięcie między ecu a samym immobilizerem jest w porządku natomiast cała reszta oscyluje w wysokości 0.61V gdzie według manuala powinno być 8V. Cewkofajki sprawdziłem omomierzem w każdej możliwej pozycji i wyszły mi pomiary rzędu 800Ohm-1.2kOhm. Podsumowując szykuje się wymiana cewkofajek oraz Ecu ale co do tego drugiego nie jestem do końca pewny. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-06-2022, 14:29
|
|
|
Zapewne czujnik wału nie żyje - nie pamiętam, podejrzewam, że jest pod zębatką rozrządu.
Statyczne pomiary fajkocewek można sobie wyrzucić do kosza. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-06-2022, 15:43
|
|
|
Z resztą rzadko się zdarza żeby padły obydwie cewki na raz. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-06-2022, 18:50
|
|
|
A sprawdzałeś drugi kluczyk
Profilaktycznie rzuciłbym okiem na rozrząd. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Dilby_305
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1600 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-06-2022, 19:35
|
|
|
Nie nam drugiego kluczyka |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-06-2022, 09:28
|
|
|
Dilby_305 napisał/a: | Podsumowując szykuje się wymiana cewkofajek oraz Ecu ale co do tego drugiego nie jestem do końca pewny. |
Tylko weź pod uwagę, że do wymiany ECU będziesz potrzebował cały zestaw z immo i kluczykami od dawcy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-06-2022, 10:24
|
|
|
Nie znam przypadku, żeby ECU padło w Cari, za to znam przypadki, że uszkodzony był czujnik wału a jeszcze częściej czujnik wałka rozrządu. |
|
|
|
 |
Dilby_305
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1600 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-07-2022, 21:55
|
|
|
Update po dłuższym czasie. Samochód dalej nie odpala. Wymieniłem czujnik wałka rozrządu na nowy bo stary był w częściach. Paliwo i iskra dalej nie dochodzi. Błędów nie jestem w stanie wymrygać bo komputer był zresetowany a po zakręceniu dalej nie ma błędów. Nie mam już pojęcia co z nim nie tak. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-07-2022, 22:09
|
|
|
To może jeszcze raz: czujnik wału. Jego uszkodzenie spowoduje, że auto nie odpali. |
|
|
|
 |
Dilby_305
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1600 glx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2022 Posty: 12 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-07-2022, 02:34
|
|
|
Update prawdopodobnie ostatni, spiąłem pompę paliwa na krótko, zaczęła działać podawać paliwo .sprawdziłem też czy do fajkocewek dochodzi napięcie otóż dochodzi co z automatu wyklucza immobiliser. Przy pompie zawiódł przekaźnik a przy zapłonie fajkocewki, stąd brak błędów komputera czy jakichkolwiek oznak od strony ecu. czujnik położenia wału jest sprawny nieobtarty. |
|
|
|
 |
|