 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Filtr paliwa wymiana |
Autor |
Wiadomość |
Slawomirs82
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2019 Posty: 6 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 08-08-2022, 21:53 [Cari 1.8 GDI] Filtr paliwa wymiana
|
|
|
Witam serdecznie. Nie znalazłem nigdzie na forum, więc postanowiłem napisać tutaj.
Chciałbym wymienić filtr paliwa. Szukając jego lokalizacji to dzięki Wam dowiedziałem się, że umiejscowiony jest on pod tylnym siedziskiem na środku (czarna, okrągła klapka z plastiku na 4 śruby).
Pytanie moje dotyczy procesu wymiany.
Nigdy tam nie zaglądałem, więc pytam czy samemu będę umiał wymienić ten filtr? Czy ktoś mógłby podesłać foto, jak ten filtr wygląda? Czy po założeniu nowego będzie trzeba odpowietrzać lub coś podobnego? Czy jeszcze są gdzieś do wymiany jakieś inne filtry związane z układem paliwowym? Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-11-2022, 08:40
|
|
|
Cześć chłopaki, ja też chcę wymienić filtr paliwa. Mam Carisme 1.8GDI 4G93 wersja Elegance po lifcie z 2002 roku. Jak w tym aucie wymienia się filtry paliwowe? Są zwykle czy jakieś zintegrowane z pompą? Auto nie przyspiesza tak jak kiedyś i spalanie wzrosło w rok o 2 litry I jeszcze chciałbym wiedzieć gdzie w moim aucie jest pompa paliwa i filtry |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-11-2022, 10:23
|
|
|
Pompa i filtr jest w baku.
Co do spalania to trzeba przeprowadzić kompleksową diagnostykę, co przy GDi nie każdy mechanik ogarnie. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Conager
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI '99 NL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4 Skąd: 51,5° N , 19,5° E
|
Wysłany: 03-11-2022, 08:04
|
|
|
Da się wszystko zrobić. Rozbieram to cudo niemal co rok z racji interwałów przebiegów. Jak ogarnę wrzucanie zdjęć i będę miał chwilę czasu, to opiszę cały proces. Co do odpowietrzania, to jest sposób, ale po kolei to wszystko opiszę, bo to jest trochę roboty i opisywania. Żeby układ działał prawidłowo nie wystarczy tylko wymienić filtra w baku, bo może pojawić się efekt żaby.
[ Dodano: 03-11-2022, 15:52 ]
Zdejmując pokrywę zobaczysz nakrętkę fi ok. 120mm, Trzy wężyki naciągnięte na króćce i kostkę z czterema kabelkami.
[ Dodano: 03-11-2022, 15:58 ]
Najpierw oznacz wężyki i króćce odpowiednimi rozróżnialnymi elementami np.: kolorowymi trytkami - z wiadomych przyczyn.
Potem zdejmij kostkę wpierw upewniając się, że nie masz włączonego zapłonu.
Kolejno zdejmuj wężyki (oczywiście będzie wylewać się paliwo ), zabezpiecz z zewnątrz przed pyłem i możesz je ułożyć w przedniej części między karoserią, a bakiem.
Z tego co sobie przypominam, to nie wpadną one nigdzie głębiej, a raczej będą wracać
[ Dodano: 03-11-2022, 16:08 ]
Teraz "najfajniejsza" i najtrudniejsza część całej operacji - mianowicie odkręcenie tej nakrętki. Jak już sobie z tym poradzisz, to reszta pójdzie już łatwo.
Nakrętka ma takie" wypustki, o które trzeba coś zaprzeć. Tutaj może ponieść fantazja, bo ja na przykład mam stare nożyce do blachy z zagiętymi rączkami w kształcie litery U. Rozwieram je i wkładam pomiędzy te wypustki i jak najniżej przestrzeliwuję 40 cm fajkę 1/2". Odpowiedni moment zapewni siłę do odkręcenia tego cuda.
Jak już się uda ją odkręcić, to najlepiej gwint przesmarować smarem silikonowym, żeby można było ją potem łatwiej odkręcić. Nie będzie on miał żadnego kontaktu z benzyną.
[ Dodano: 03-11-2022, 16:13 ]
Dobra teraz po odkręceniu nakrętki pomiędzy obudową baku, a pompą jest uszczelka. Pompę należy powoli unosić do góry. Oczywiście nie wspomniałem, że im mniej paliwa w baku tym lepiej, no i pootwierać wszystkie drzwi, a najlepiej robić na dworze. Zabawy z ogniem lub iskrzenia też bym nie polecał .
Po wyjęciu pompy przykryć dziurę papierem lub szmatką, albo czymś twardym.
Oczywiście na początku pojawiają się w człowieku lęki, o to czy coś nie zapali. Trzeba zwyczajnie uważać.
[ Dodano: 03-11-2022, 16:17 ]
Jeszcze zapomniałem, że trzeba uważać na pływak od stanu paliwa i wyjmując ją należy lekko pochylać w lewo (piszę z pamięci więc nie sprecyzuję).
[ Dodano: 03-11-2022, 16:31 ]
Układ pompujący składa się z wiaderka, które jest umocowane w trzech punktach na obudowie pompy.
Wiaderko ma mały zaworek zwrotny który uniemożliwia zejście z niego paliwa. Trzeba je z niego wylać.
Następnie trzeba rozłączyć wszystkie kostki od kabli i uważać na taki mały kabelek "odgromowy" przypięty w którymś miejscu do obudowy, bo łatwo uszkodzić jego końcówkę. Wiaderko od pompy kiwa się na dwóch sprężynach. Po zwolnieniu przewodów i podważeniu w trzech miejscach wiaderka ukaże się cały mechanizm pompy. Do wiaderka podłączony jest wężyk z obiegu powrotnego za pomocą punktu mocowania w dolnej części.
[ Dodano: 03-11-2022, 16:45 ]
Tutaj już mnie trochę pamięć zawodzi. Pompka jest w środku obudowy filtra ADC 42366. Na początku znajduje się filtr siatkowy zabezpieczony małą metalową rozpórką i z zewnątrz przymocowany do filtra za pomocą plastikowego koszyczka z podważalnym mocowaniem dwupunktowym.
Najpierw trzeba ostrożnie ściągnąć koszyczek lekko podważając go w rzeczonych dwóch punktach.
Potem ściągnąć z aluminiowej obudowy pompy mały talerzyk zaciskowy.
[ Dodano: 03-11-2022, 16:52 ]
Jeszcze trzeba ściągnąć z filtra przewód zasilający układ paliwowy umocowany dwoma zaciskami w bocznej części filtra. Na końcu wężyka powinien być gruby oring, który często zostaje w starym filtrze. Trzeba go wyjąć z bocznego oczka.
Kolejna część to wyczyszczenie filtru siatkowego. U mnie przez niego siadła mi pompa. Stan masakra.
Trzeba go dobrze napiankować detergentem z gąbką i myk odkurzaczem przemysłowym zbierać, albo dmuchać z kompresora w przeciwną stronę do dolotu niezbyt silnym strumieniem, bo można go uszkodzić.
Delikatny nie jest ale nuż się uda.
[ Dodano: 03-11-2022, 16:58 ]
Co do pompy jakby ktoś się interesował to ta je dobra:
http://e-denso.pl/denso-d...yota-p-235.html
Ma wydatek co najmniej 30% lepszy według specyfikacji niż oryginał (zresztą też Denso).
Zeszlifowuje się na niej kawałek plastiku wtedy pasuje i działa elegancko.
Są plusy i minusy założenia takiej pompy. Plus oczywiście większy wydatek paliwa, ciśnienie w układzie >4 bary, ale ...
Filtry trzeba częściej wymieniać bo przepompuje ten bak tyle razy że szybciej się zapychają niż na wcześniejszej pompie.
[ Dodano: 03-11-2022, 17:11 ]
Dobra - wracając do tematu.
Jak już wszystko zostanie rozebrane, to trzeba to potem złożyć w kolejności odwrotnej.
1) Wciśnięcie pompy w filtr ADC 42366.
2) Założenie filtra siatkowego - zabezpieczenie talerzykiem.
3) Założenie koszyczka na pompę.
4) Założenie na wężyk zasilania układu paliwowego - na jego króciec posmarowanego bardzo lekko smarem silikonowym grubego oringu. Wetknięcie wężyka z oringiem do drugiej końcówki filtra.
5) Przewody zasilające pompę mają kolor czerwony i czarny (odpowiednio + i - na czopach akumulatora.
Należy sprawdzić w którym miejscu na obudowie pompy (gnieździe w obudowie) wchodzą odpowiednio te przewody i oznaczyć je na obudowie.
6) Podłączyć przewody w odpowiadające im w obudowie miejsca.
7) umieścić filtr razem z pompą i zacisnąć na wiaderku.
I to chyba wszystko jeśli chodzi o pompę.
[ Dodano: 03-11-2022, 17:19 ]
Teraz kolejnym krokiem jest powrotne włożenie pompy do baku.
Następnie dużą gumową uszczelkę także lekko smarujemy dookoła smarem silikonowym wkładamy na obudowę pompy i wsadzamy w obudowę baku. Wystający kołnierz prawidłowo włożonej uszczelki będzie
równomiernie leżał na obudowie baku.
Kolejny krok to dokręcanie super nakrętki. Jednak przed dokręceniem należy zgrać znak w kształcie trójkąta znajdujący się na obudowie pompy ze znakiem trójkąta znajdującego się na obudowie baku w jego przedniej części z lewej strony bodajże.
Podczas wkręcanie uprzednio nasmarowanej nakrętki sm. silik. trzeba ostrożnie nakręcić ją z powrotem na obudowę baku uważając żeby jej nie "przekosić".
Założyć węże na króćce.
[ Dodano: 03-11-2022, 17:24 ]
Teraz przenosimy się do przodu samochodu. Nie wiem, czy w nowszych Carismach jest tak samo, ale schemat myślę jest podobny.
Ja mam "przejściówkę" z VI 1999 roku, więc w szczegółach może być nieco inaczej.
WAŻNA RZECZ!!!!!!!!
NIE ODPALAMY samochodu zaraz po założeniu węży jak również NIE ZAKŁADAMY kostki z zasilaniem baku do momentu wykonania poniżej opisanych czynności.
Nie kończymy czynności przy baku dopóki nie wykonamy tych pod maską samochodu.
[ Dodano: 03-11-2022, 17:30 ]
Na przodzie samochodu (u mnie po lewej stronie silnika) po jego środku znajduje się pompa paliwowa wysokiego ciśnienia.
Z lewej strony wchodzi do niej wężyk z takim "jajowatym" króćcem znajdującym się na lewej części obudowy pompy.
Dla koniecznego ułatwienia można zdjąć filtr powietrza dzięki temu wszystko widać i w miarę dobry jest dostęp do tego króćca.
Są tam dwie śruby 6 więc szału ni ma.
Należy ostrożnie wyjąć ten króciec.
[ Dodano: 03-11-2022, 17:37 ]
Następnie skołować słoik 0.9 litra czy coś tam, żeby włożyć do środka koniec króćca i umieścić słoik w poniżej na obudowie skrzyni.
Pójść do samochodu z dodatkowym 12v źródłem prądu by móc uruchomić pompę w baku. Przyłożyć kabelki wyprowadzone z akumulatora biegunami odpowiadającymi zaznaczonym na obudowie pompy wcześniej wspomnianym kablom zasilającym pompę.
Jaki jest efekt??
Trzymać tak przez kilka sekund i sprawdzać po trochu stan paliwa w słoiku.
Jeżeli spuścimy >0.5 l paliwa, to układ paliwowy dolatujący do pompy W.C. z baku będzie oczyszczony.
(Wiem co mówię - nauczyło mnie doświadczenie).
[ Dodano: 03-11-2022, 17:45 ]
Wyciągamy króciec węża zasilającego z naczynia i na razie zostawiamy go na boku.
Następnie bierzemy jakikolwiek dostępny odkurzacz i można się pokusić o zrobienie redukcji na końcu do 15 cm węża fi 10mm.
W otworze w który wchodzi króciec węża na godzinie 11 / 12 na wysok. ok. 3/4 od dołu jest wbity filterek MD 619962 (Małe upierdliwe ustrojstwo przez które ten samochód potrafi dostać niezłej czkawki).
Włączamy odkurzacz i dokładnie zasysamy zawartość tej dziury w tym rejonie.
To w miarę dobrze oczyści ten filtr.
[ Dodano: 03-11-2022, 17:50 ]
Ten filterek można wyjąć, ale przy braku wprawy odradzam.
OK, teraz zostało przykręcić ten króciec węża uprzednio lekko smarując sm. sil. znajdujący się na nim oring.
Złożyć filtr powietrza i wrócić na tył samochodu.
Podłączyć końcówki do akumulatora i dać pracować pompie kilkanaście do kilkudziesięciu sekund.
Następnie założyć kostkę na gniazdo i odpalać.
Układ będzie wtedy czysty i odpowietrzony.
[ Dodano: 03-11-2022, 17:55 ]
Ło matko ale się rozpisałem.
Jakby co to przed tylnym lewym kołem stronie jest coś w rodzaju zaworu zwrotnego i też czasem warto zobaczyć co tam się dzieje. Tam znajduje się również najbardziej dogodny punkt do pomiaru ciśnienia podawania pompy z baku do układu.
Dobra starczy już bo to jest temat rzeka.
A zdjęć okazuje się, że mam mało i są takie ujęcia, że nikt nic poza właścicielem nie zrozumie
[ Dodano: 03-11-2022, 18:11 ]
Co do nadmiernej konsumpcji paliwa to z mojego doświadczenia wynika, że odpowiedzialny jest za to układ tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Nie mam tutaj dobrej rady jedynie własne doświadczenia i próby zaradcze. Przy "zdrowym" czystym układzie paliwowym, właściwym ciśnieniu wtryskiwanego paliwa,
szczelnym układzie dolotowym i wydechowym mnie teraz pali ok. 7 l/100 km w jeździe 70% trasa 30% miasto/wieś.
Kiedyś miałem problem z nieszczelnościami w układzie dolotowym i spalanie dochodziło do 8 -8.5 l.
Od tego bym zaczął.
Dodatkowo sprawdził stan świec, bo one dobrze pokazują skład mieszanki. Przy prawidłowo działającej sondzie lambda - powinna być kawa z mlekiem. Jak są osmalone i silnik faluje obrotami to leje któryś z wtryskiwaczy. Jeżeli z rury pluje sadza to zatkany układ paliwowy.
Ten samochód jest naprawdę wielką szkołą, ale daje też dużo satysfakcji....
[ Dodano: 03-11-2022, 18:17 ]
Polecam też przejrzeć wcześniej cytowane forum.
No i jeszcze rzeczy, które praktyczne można zrobić samemu:
1)Sprawdzić stan przepustnicy, czy się lekko otwiera i czy nie jest brudna.
2) Sprawdzić układ przewietrzania skrzyni korbowej - taki mały zaworek po prawej stronie silnika z tyłu. połączony krótkim wężykiem z boku kolektora ssącego. |
|
|
|
 |
|
|