Gdzie znajdę dolot i wylot przy regulacji zaworów? |
Autor |
Wiadomość |
MitshubishiCN?
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 16v 1995r 4g92 GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2022 Posty: 4 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
|
Wysłany: 06-08-2022, 21:26 Gdzie znajdę dolot i wylot przy regulacji zaworów?
|
|
|
Witam, gdzie znajdę dolot i wylot , w moim autku? Lancer 1.6 16v silnik 4g92. Jeśli macie zdjęcie to bardzo proszę o zdjęcie. Z góry dziękuję! |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 512 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 07-08-2022, 07:45 Re: Gdzie znajdę dolot i wylot przy regulacji zaworów?
|
|
|
MitshubishiCN? napisał/a: | Witam, gdzie znajdę dolot i wylot , w moim autku? Lancer 1.6 16v silnik 4g92. Jeśli macie zdjęcie to bardzo proszę o zdjęcie. Z góry dziękuję! |
Zawory wylotowe są od strony kolektora wydechowego a zawory dolotowe od strony kolektora ssącego. Inaczej rzecz ujmując patrząc na silnik, stojąc przed samochodem, pierwsze są zawory dolotowe a z tyłu silnika wydechowe. Czy o to chodziło? Powiedz jeszcze, po co tobie ta tajemnicza wiedza? |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
MitshubishiCN?
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 16v 1995r 4g92 GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2022 Posty: 4 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
|
Wysłany: 08-08-2022, 20:18
|
|
|
Dzięki, potrzebuję wyregulować zawory, i czy wiesz może czy do wyregulowania zaworów jest potrzebne jakieś specjalne ustawienie tłoków? Czy po podniesieniu pokrywy mogę przejść od razu do mierzenia szczelinomierzem i regulacji? |
|
|
|
 |
pitt63
Forumowicz pitt63
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 512 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 09-08-2022, 06:24
|
|
|
Sprawdzić pewnie będziesz mógł bez problemu. Powstaje natomiast problem w chwili konieczności regulacji bo to już wyższa szkoła jazdy. Trzeba rozebrać pół silnika tj. rozmontować rozrząd, wałki rozrządu i mieć przede wszystkim części zamienne w postaci tzw. szklanek. Szklanki tylko oryginał, zamienników brak. Koszt jednej to około 40-50 PLN a jest ich 16 szt. Oczywiście zapewne nie wszystkie będą do wymiany o ile w ogóle będą. U mnie były sprawdzane zawory w ubiegłym roku przy przebiegu około 110 tkm i nic nie trzeba było regulować. Masz LPG? Jeśli tak to raczej musisz się liczyć z regulacją. Więcej info znajdziesz w osobnym temacie na temat regulacji zaworów. |
_________________ piotr57 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-08-2022, 06:49
|
|
|
pitt63, autorowi tego tematu chyba chodzi o starszą wersję gdzie regulacja jest realizowana śrubami. Aby wyregulować w takim silniku zawory najlepiej podnieść jedno przednie koło i wrzucić 5 bieg a następnie obracać silnikiem za to podniesione koło oczywiście zgodnie z kierunkiem pracy silnika. Tak obracamy aby regulowany zawór nie był podpierany przez krzywkę wałka, najlepiej aby krzywka wałka podczas regulacji skierowana była w przeciwną stronę niż w kierunku dźwigienki zaworowej. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-08-2022, 08:46
|
|
|
Musisz ustawić wał na pozycji T (dla komfortu warto zdjąć górną pokrywę rozrządu - to z reguły 3 śrubki). W tej pozycji jeśli wał na T i znak na wałku rozrządu się zgadza to regulujesz pewne zawory (oba na 1 cylindrze, dolot na 2 i wydech na 3) i robisz obrót wałem! i regulujesz pozostałe.
Tu ładnie opisane:
http://wirahybrid.blogspo...ce-setting.html |
|
|
|
 |
|