Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt '09 1.3 wymiana sprzęgła
Autor Wiadomość
Adrianii 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2022
Posty: 9
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 20-09-2022, 10:10   Colt '09 1.3 wymiana sprzęgła

Cześć
Przymierzam się do wymiany sprzęgła.
Słyszałem od właściciela elki, że wymieniał sprzęgło sam na chodniku, bo inaczej by zbankrutował u mechanika 😁
Czy rzeczywiście jest to możliwe, czy jednak kanał lub podnośnik? Koniecznie muszę zdejmować całą skrzynie biegów?
I jeszcze jedno, czy wymieniać uszczelniacz wału i na jaki?
Z jakim momentem dokręcać sprzęgło?
 
 
malyrawi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt VI 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2021
Posty: 24
Skąd: Murzynowo
Wysłany: 20-09-2022, 18:19   

Byłem zmuszony wymienić sprzęgło, bo mi łożysko oporowe przetarło docisk ;)
Oczywiście skrzynię trzeba wyciągnąć. Ja mam kanał, więc było łatwiej, ale najważniejsza sprawa to chodzi aby auto było tak podniesione, aby można było skrzynię wyciągnąć od dołu. Oleju nie spuszczałem, półośki też w skrzyni zostały. Kupując sprzęgło proszę kupić cały komplet ze wszystkim, ja zakupiłem zestaw sprzęgła SACHS 3000 951 039 - skrzynia 5-cio biegowa manualna - koszt ok. 800zł + koszty wysyłki. Uszczelniacza wału nie wymieniałem.
Sprzęgło dokręcałem z wyczuciem, nie mam klucza dynamometrycznego oraz dokupiłem wałek do centrowania tarczy koszt ok 19 zł.

Taka mała ciekawostka, że nie udało mi się odłączyć rozrusznika od obudowy skrzyni i wyciągnąłem wszystko razem, był bardzo mocno zapieczony.



I bardzo ważna uwaga proszę sprawdzić jak mocno zużyta jest ta część:

 
 
Adrianii 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2022
Posty: 9
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 21-09-2022, 11:56   

Zakupiłem już ten komplet w sumie z kluczem do centrowania za ok. 700zl. A chce wymienić, bo chyba się przypala, czuć smród powyżej 3 tyś obrotów. Oraz czuć czasami stuknięcie podczas puszczania sprzęgła na niektórych biegach. Oby nic ze skrzynią 😁
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21006
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-09-2022, 12:18   

Uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni sprzedawany jest wraz z obudową.
Oryginał jak na kawałek blachy i uszczelniacz strasznie drogi, co do zamienników ERLINGA to się nie wypowiem.



Co do momentu dokręcania sprzęgła.
http://mmc-manuals.ru/man...00116200ENG.HTM
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.