Galant 99 2.4 GDI automat, Kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
Bollek24
Nowy Forumowicz Bollek23
Auto: Galant 2.4 GDI 1999r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2021 Posty: 11 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 20-09-2022, 19:23 Galant 99 2.4 GDI automat, Kilka pytań
|
|
|
Hej, mam kilka pytań do mojego gala
1. Mam dosyć niskie obroty gdy stoje w korku na Drive i lekko trzęsie budą, wibracje pewnie przez poduszki, ale jakie powinny być obroty silnika? Czy możliwe, że to przez przepustnice?
2. Zegarek włącza i wyłącza, widziałem temat jak naprawić, jednak zdjęć brak, czy ktoś posiada zdjęcia krok po kroku?
3. Chciałbym zamontować uniwersalny sterwonik centralnego zamka, aby mieć zamykanie i otwieranie z pilota. Z której strony najlepiej podłączyć sterownik? Czytałem, że niektóre miały centralke w drzwiach pasażera a inne w drzwiach kierowcy.
4. Czy ktoś montował podnosniki maski? Jeżeli tak to jakiej mocy podnośniki używaliście może z innego auta?
To chyba wszystko, dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
ciajus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-09-2022, 18:30
|
|
|
Jestem w stanie odpowiedzieć Ci tylko na ostatnie pytanie, bo sam jakiś czas temu montowałem do swojego Galanta.
Polecam zestaw siłowników od Bolt-on. Kosztują niecałe 190zł, w zestawie dostajesz wszystko co potrzeba czyli 2 siłowniki, 2 bolce montowane do błotników i 2 adaptery montowane do zawiasów klapy.
Do montażu potrzebujesz najlepiej grzechotki z końcówką 12 (do śrub przy zawiasach), 10 (do śrub przy błotnikach) i płaskiej 8 do przykręcenia bolców do błotników (innym kluczem się nie dostaniesz ze względu na kulkę do siłownika).
Tutaj link do producenta: Siłowniki Maski Bolt-On
Tutaj link do sklepu Allegro, gdzie ja kupowałem: Allegro
Tutaj filmik jak to działa u mnie: YouTube
Nie mam nic wspólnego z producentem, sklepem i nie jest to w żaden sposób reklama. Zwyczajnie przerabiałem ten temat kilka tygodni temu |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-09-2022, 09:10
|
|
|
ciajus, nie zmieniły się szpary pomiędzy błotnikami a maską? Nie naprężają jej do góry po zamknięciu? |
|
|
|
 |
ciajus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-09-2022, 12:06
|
|
|
Hugo napisał/a: | ciajus, nie zmieniły się szpary pomiędzy błotnikami a maską? Nie naprężają jej do góry po zamknięciu? |
Wszystkie szpary pozostały takie same. Nie ma żadnych dodatkowych naprężeń. Nie umiem tego dokładnie opisać słowami, ale te "adaptery" czy jak to nazwać montowane do maski są na tyle przemyślane że zachodzą ponad zawias i leżą gładko na równi z zawiasem, gładko przylegając do maski. Dzięki czemu nie ma zgrubienia na wysokości śruby tylko wszystko jest przeniesione powyżej zawiasu. Nie umiem tego obrazowo opisać. Nie jest to jakiś uniwersalny chińczyk tylko naprawdę wymierzone i przemyślane rozwiązanie pod konkretny model auta. Nawet siłownik gazowy ma z jednej strony "przedłużkę" do tej kulki, żeby właśnie zniwelować wszelkie zgrubienia w tym miejscu.
https://zapodaj.net/b9e5a372ebb7c.jpg.html
Przy okazji jak będę szedł do auta to zrobię więcej zdjęć. |
Ostatnio zmieniony przez ciajus 28-09-2022, 20:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ZEKORI
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2021 Posty: 42 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: 25-09-2022, 19:41
|
|
|
Obroty na D przy rozgrzanej skrzyni powinny mieć w granicy 600-700 obrotów. Przynajmniej tak jest w silniku V6, nie wiem jak w przypadku GDI. |
|
|
|
 |
ciajus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-09-2022, 20:52
|
|
|
Hugo, mam nadzieję, że takie zdjęcia wystarczą:
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-09-2022, 07:45
|
|
|
ciajus, no właśnie, pierwsze zdjęcie mówi wszystko. Dlatego ja z nich zrezygnowałem. |
|
|
|
 |
ciajus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-09-2022, 13:01
|
|
|
A co jest nie tak z pierwszym zdjęciem? Nie rozumiem. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11159 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-09-2022, 20:05
|
|
|
Wygląda na to, że maska jest podniesiona w miejscu siłowników. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-09-2022, 20:23
|
|
|
jacek11, dokładnie, linia maski powinna być na równo z linią błotnika, s tutaj maską jest z 5 mm wyżej. Jeśli wcześniej tak nie było to niestety wina tych nieszczęsnych siłowników. Miałem to samo i sprzedałem to w diabły, niestety od tego czasu maska nie leży już tak jak kiedyś. |
|
|
|
 |
ciajus
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 18 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-09-2022, 20:10
|
|
|
jacek11 napisał/a: | Wygląda na to, że maska jest podniesiona w miejscu siłowników. |
Właśnie nie, może to wina mojej perspektywy bo kucnąłem i robiłem zdjecie pod kątem. Nie mam zdjęcia z przed montażu, ale maska u mnie zawsze tak wygladała. Możliwe, że to kwestia regulacji, ale nigdy mi to nie przeszkadzało. Tak czy inaczej ja jestem mega zadowolony, nikogo nie namawiam |
|
|
|
 |
|