[ALL] - Wentylator, altelnator, falujące obroty |
Autor |
Wiadomość |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-01-2011, 09:10 [ALL] - Wentylator, altelnator, falujące obroty
|
|
|
Witam,
Nie mogłem się zdecydować do którego z istniejących tematów dodać ten wątek, bo jest to składowa kilku więc założyłem nowy.
Jestem dopiero co po wymianie altenratora, bo w starym do widzenia powiedział regulator napięcia, ale problem wystąpił już chwilę przed wymianą gdy jeszcze stary był padnięty.
Silnik chodzi i na benzynie i na lpg ładnie i równo. Na aku mierzone napięcie wynosi ok 14,4 V. Nawet jak włączę długie ogrzewanie szybu dmuchawę itd to obroty lekko spadają, ale napięcie jest ok.
Problem zaczyna się gdy włączy się wentylator chłodnicy. Na czas gdy się on obraca obroty spadają o połowę. Zaznaczę że w tym czasie mam włączone tylko światła i dmuchawę na minimum mocy. Zmierzyłem napięcie na aku gdy włącza się wentylator i w chwili gdy chodzi tylko wentylator, nawiew w kabinie i światła napięcie spada do 13,4 V (mierzone na aku).
Jako że wczesniej tak nie było, to teraz też bym wolał aby tak nie było, bo wszystko się aż trzęsie od tak małych obrotów. Na alternatorze przed wymianą (jakiś tydzień przed) też zaczęło się tak dziać.
Gdzie szukać ?? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 13-01-2011, 13:16
|
|
|
jesteś w posiadaniu mulitimetru? mógłbyś sprawdzić jaki opór ma wentylator a jak wrócę do domu zobaczę ile ma mój. Ale wątpię że to wina wentylatora, prędzej może być coś z kablami...
autko nauczone wolnych obrotów? odpinałeś aku? |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-01-2011, 13:32
|
|
|
tomekk napisał/a: | mógłbyś sprawdzić jaki opór ma wentylator | Jak to zrobić??
tomekk napisał/a: | autko nauczone wolnych obrotów | - z racji tego że akumulator źle reaguje na ujemne temperatury wyjmuję go czasami na noc. nie uczyłem go wolnych obrotów, ale dodam że wcześniej, zanim problem wystąpił, nigdy go nie uczyłem wolnych obrotów i było ok. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2011, 23:29
|
|
|
to czas nauczyć raz a porządnie
i potem nie odpinaj akumulatora na noc bo potem znowu trzeba uczyć obrotów.
Opisy znajdziesz na forum. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-01-2011, 08:15
|
|
|
Jak nauczyć to wiem, ok sprawdzę to w sobotę, ale podejrzewam że to nic nie da.
Nie wiem jak sprawdzić opór tego wentylatora. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
Hare Krishna xD
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.8 GTI 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 22 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-01-2011, 02:02
|
|
|
opornosc mierzysz na przewodach zasilajacych wentylator znajdujacy sie na chlodnicy i jest to wartosc mierzona w omach ( Ω ). innymi slowy wpinasz sie w kostke z przewodami idacymi do wentylatorka i odczytujesz na przyrzadzie opornosc.
ja na twoim miejscu sprawdzilbym czy wentylator obraca sie lekko bez zadnych oporow, bo to wlasnie przytarta panewka moze powodowac tak duzy pobor pradu |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-01-2011, 08:04
|
|
|
Ok, sprawdzę tą oporność. Tylko powiedz mi czy mam ją mierzyć poprostu gdy silnik chodzi czy akurat gdy obraca się wentylator?? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:14
|
|
|
Czy aby dobrze czytam? Ktoś proponuje zmierzyć oporność silnika komutatorowego!!! Pozostaje tylko pogratulować. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2011, 08:15
|
|
|
qpal napisał/a: | Czy aby dobrze czytam? Ktoś proponuje zmierzyć oporność silnika komutatorowego!!! Pozostaje tylko pogratulować. | - a to nie jest tak że każde urządzenie ma opór??
Ok, ja w tej materii jestem bardziej niz zielony, ale jeśli ktoś mógł by napisać czy mierzenie tego oporu ma sens czy nie? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
|