 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przegrzany silnik, dziwna sytuacja. |
Autor |
Wiadomość |
Tolekcacek
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero sport 2.5 did 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2022 Posty: 3 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-11-2022, 11:49 Przegrzany silnik, dziwna sytuacja.
|
|
|
Czołem. Od około miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Pajero Sport z 2014r. Pisze w dziale l200 bo mechanicznie auto jest dużo bliżej spokrewnione z tym modelem niż z właściwym pajero. Auto zakupiłem od wujka który był pierwszy i jedynym właścicielem z przebiegiem niecałe 90 tyś km. i było używane głównie "wokół komina", nie widziało tras szybkiego ruchu i przejechałem nim bezawaryjnie od tej pory jakies 4 tyśkm. 2 dni temu musiałem dość szybko dotrzeć na lotnisko w Modlinie i jechałem autem na ekspresówce około 150 km/h przez jakies 20min. Stojąc na światłach jakieś 2 km za dwupasmówką nagle temperatura wody zaczęła dość szybko rosnąć, zapalił się check engine. Auto straciło moc, dojechałem jakies 100m na pobliski parking.
W zbiorniczku wyrównawczym nadmiar płynu chłodniczego- jakies 2-3cm ponad max. Odczekałem jakieś 15min otworzyłem korek chłodnicy wypuściłem parę, zabulgotało w zbiorniczku, poziom wyrownał się. (niestety nie sprawdziłem czy chłodnica jest gorąca-emocje)
Odczekałem jeszcze z pół godziny dolałem jakieś pół litra prestone bezpośrdnio do chłodnicy. Wyjechałem z powrotem na trase ( auto miało pełna moc, ale jechałem juz wolniej max 80-90 km/h ) , ustawiłem grzanie na max- temp wody w normie następne 80km. Dojechałem do lotniska. Z powrotem zapalilem silnik- check engine już zgasł. Wracałem dwupasmówka 100-120km/h przez 150km- wskazówka temperatury idealnie w połowie. Wczoraj wymieniłem płyn chłodniczy- był czysty ( od nowości) ale udało mi się spuścić tylko niecałe 6l, przepłukałem wodą destylowaną i wlałem nowy płyn ( weszło też niecałe 6l) . Co mnie zastanawia- czy to było zwyczajnie za szybko jak na ten samochód? Czy jednak może być coś nie tak. Co mnie jeszcze dziwi to fakt że chłodnica praktycznie cały czas jest zimna, nawet jak przejade jakies 5-10-km góra jest ledwo letnia, nieco cieplejsza robi się po zgaszeniu silnika, ale tłumacze to tym że wiskoza ciąge chłodzi. Myślałem o termostacie, że może się zaciął ale wtedy chyba dość szybko by zagotował wodę nawet w mieście? Zapowietrzony układ?- ogrzewanie działa prawidłowo bucha gorąc z nawiewów. Znajomy podpiął mi auto pod komputer- pokazał tylko błąd zbyt wysokiej temp silnika jako nieaktywny. Po wykasowaniu nie pajawił się ponownie. Pod korkiem oleju czyściutko, olej w normie. Macie jakieś pomysły? |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 369 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 01-11-2022, 15:37 Re: Przegrzany silnik, dziwna sytuacja.
|
|
|
Tolekcacek napisał/a: | (...)Myślałem o termostacie, że może się zaciął ale wtedy chyba dość szybko by zagotował wodę nawet w mieście? Zapowietrzony układ?- ogrzewanie działa prawidłowo bucha gorąc z nawiewów. Znajomy podpiął mi auto pod komputer- pokazał tylko błąd zbyt wysokiej temp silnika jako nieaktywny. Po wykasowaniu nie pajawił się ponownie. Pod korkiem oleju czyściutko, olej w normie. Macie jakieś pomysły? |
Zamiast podpinać komputer, to niech ten znajomy sprawdzi pompę
Jakiś problem ze skutecznością chłodzenia.
Sprawdź kilka rzeczy:
- przy uruchomionym silniku - czy przy wzroście obrotów "puchnie" górna rura gumowa - czyli czy wzrasta ciśnienie w układzie chłodzenia
- sprawdź termostat lub wymień na nowy - one chyba nie kosztują wiele
- można sprawdzić pompę, jeśli próba nr 1 nie wykaże wzrostu ciśnienia
Generalnie może być chłodnica zakamieniona lub może być coś, co mocno ogranicza przepływ czynnika. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
Tolekcacek
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero sport 2.5 did 2014r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lis 2022 Posty: 3 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-11-2022, 17:53 Re: Przegrzany silnik, dziwna sytuacja.
|
|
|
Rander napisał/a: |
Zamiast podpinać komputer, to niech ten znajomy sprawdzi pompę
| Z niego żaden mechanik, ze mnie też nie
Rura puchnie na pewno i ciśnienie jest bo i grzeje przyzwoicie.
Jak już to myśle o tym termostacie bo niepokoi mnie ta ledwie ciepła chłodnica, i chłodny dolny wąż, chociaż nigdy nie miałem diesla z wiskozą żeby porównać. Jakby ktoś napisał że po 5 km jazdy miejskiej ma u siebie ciepłą chlodnicę i dolny wąż to na pewno wiedziałbym że to termostat się częściowo przyblokował i nie puszcza pełnego obiegu. |
|
|
|
 |
|
|