Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
strzelanie w przednim prawym kole podczas skrętu w prawo
Autor Wiadomość
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-08-2019, 19:12   strzelanie w przednim prawym kole podczas skrętu w prawo

Koledzy dawno mnie nie było, ale to był pracowity czas jeśli chodzi o mojego Miśka. Do 270 kkm było to auto praktycznie bezobsługowe, przez ostatnie miesiące topie środki w remoncie zawieszenia. Wymieniłem wszystkie tuleje, gumy, łączniki, drążki, końcówki, klocki, poduszki amortyzatorów oraz ich łożyska. Nadal jednak nie mogę pozbyć się dziwnego objawu. Mianowicie prawe przednie koło "strzela" podczas kręcenia kierownicą w prawo. Jest to dźwięk przypominający strzał ze sprężyny, dzieje się tak głównie podczas parkowanie bądź dynamicznego wchodzenia w zakręt. Pomyślałem - objaw typowy dla zużytego łożyska amortyzatora nad kolumną McPersona, więc wymieniłem łożyska i poduszki po obu stronach (producent KYB). Po kilku kkm dźwięk powrócił po tej samej stronie no to myślę sobie - pewnie KYB nic nie warte i kupiłem łożysko OEM. Strzelanie ucichło na jakieś 2 kkm, ale już jest znowu coraz bardziej słyszalne więc problem po mału wraca. Amortyzatory są fabryczne, ale na diagnostyce trzymają ponad 90% formy, do tego mechanik dokładnie je przejrzał i twierdzi, że są w bardzo dobrej kondycji. Sprężyny całe, nie są skorodowane, zawieszenie nowe. Nie mam już pomysłów. Podczas obserwacji sprężyny w trakcie skręcania kołami nie widać żadnych dziwnych ruchów, słychać natomiast to cholerne pstrykanie, które ewidentnie dochodzi z górnej części kolumny. Jakieś pomysły?
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 06-08-2019, 19:16   

Stawiam na to przegub zewnętrzy się skończył :]
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-08-2019, 19:53   

Dzięki za odpowiedź.
A czy zużyty przegub nie dawałby jakichś poważniejszych objawów, np. drgań podczas jazdy?
Auto prowadzi się normalnie, zawieszenie działa poprawnie, tylko to strzelanie/przeskakiwanie słychać gdy mocno skręci się w prawo.
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 06-08-2019, 20:30   

Wewnętrzny tak, zewnętrzy nie.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 06-08-2019, 21:01   

Może masz rację. Cały czas jednak wydaje mi się, że przy przegubie zewnętrznym stukanie lub inne hałasy byłyby ciągłe dopóki koła są skręcone. U mnie natomiast występuje jedno pojedyncze pstryknięcie podczas skręcania kół i to tylko kręcąc w lewo, nigdy w prawo, także przy odkręcaniu już tego nie słychać.
Ten pojedynczy dźwięk brzmi mniej więcej tak, jak przeskakująca sprężyna...
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 06-08-2019, 21:43   

To zrób inaczej - znajdź plac, i weź sobie kogoś do pomocy. Skręć koła i pojeździj powoli w kółko - najpierw w jedną, potem w drugą. Jak będzie strzelać to na ponad 95% przegub - takie jest moje zdanie.

Gdzieś kiedyś oglądałem filmik jak sprawdzić przegub zewnętrzny - diagnostyka, tylko nie pamiętam gdzie.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 07-08-2019, 00:09   

flash, a patrzyłeś na najbardziej prymitywny powód czyli te gumowe podkładki pod sprężyny? Czy one są u Ciebie czy nie przetarły się całkowicie?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 07-08-2019, 08:40   

Bzyk_R1, oczywiście, że nie patrzyłem :D Dzięki, muszę to sprawdzić, to dobry trop.

Na dół przychodzi coś takiego https://allegro.pl/oferta/podkladka-sprezyny-przod-outlander-lancer-mr244220-7708050068

Niestety nie mogę znaleźć górnej gumy. Jest tylko coś takiego, ale wg mnie pod to też powinna wejść guma. https://allegro.pl/oferta/podkladka-sprezyny-mitsubishi-outlander-02-8297921264
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20993
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-08-2019, 08:57   

Guma jest tylko na dole.
http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=110
Sprubuj na myjni pożądnie wypłukać sprężyny pod ciśnieniem.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-08-2019, 14:44   

Bizi78, dzięki. Spróbuje ogarnąć ten temat i dam znać.

[ Dodano: 08-08-2019, 19:40 ]
Właśnie zajrzałem do sprężyny żeby ocenić stan gumy jak radził Bzyku a tu amortyzator cały oblany olejem. Już chyba mam powód tego strzelania... Dziwne, że amortyzator na stacji diagnostycznej wzorowo przechodzi badanie gdy jednocześnie mocno wypluwa olej i prawdopodobnie powoduje te dziwne odgłosy. No nic po ponad 280 kkm ma prawo niedomagać.
Polecacie jakieś dobre i najlepiej niedrogie amory :wink: i ewentualnie jakieś pewne źródło?

[ Dodano: 08-08-2019, 20:30 ]
Na rynku dostępne tylko produkty Denckenmann, Ashika, Bergh, Japanparts i KYB. Rozważam tylko tych dwóch ostatnich producentów. Cena porównywalna. Macie jakieś doświadczenia?
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20993
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-08-2019, 20:33   

Bierz KYB, ale tylko produkcji Made in Japan.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 08-08-2019, 20:51   

Mam u siebie KYB ExcelG made in japan. U mnie amorek wylał się po posadzeniu na koła po kilkudniowym wiszeniu na podnośniku. Robiłem konserwacje.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-08-2019, 17:22   

Wymieniłem amortyzatory wraz z odbojami i gumami sprężyn na nowe i pukanie póki co ucichło. Mam nadzieję, że już nie powróci. Ostatecznie zdecydowałem się na KYB ExcelG jak pisał Bzyku made in Japan, tym bardziej, że udało mi się je znaleźć w bardzo dobrej cenie - 190 zł za sztukę. Dzięki za rady, póki co temat uważam za zamknięty.
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
stickman 
Forumowicz

Auto: O1 2.0 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-08-2019, 20:50   

flash napisał/a:
Wymieniłem amortyzatory wraz z odbojami i gumami sprężyn na nowe i pukanie póki co ucichło. Mam nadzieję, że już nie powróci. Ostatecznie zdecydowałem się na KYB ExcelG jak pisał Bzyku made in Japan, tym bardziej, że udało mi się je znaleźć w bardzo dobrej cenie - 190 zł za sztukę. Dzięki za rady, póki co temat uważam za zamknięty.


Z ciekawości, ile Cię wyniosła wymiana?
Ciekawi mnie to, bo miałem do czynienia z wyceną kompletu w O1, która była raczej dość astronomiczna i ciekawi mnie, czy to normalne.
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 30-08-2019, 17:02   

Kosztorys:
- amortyzatory KYB 190 zł za sztukę,
- gumy sprężyn OEM 60 zł za sztukę,
- osłony i odboje Sachs 60 zł za komplet na dwie strony,
- robota po 50 zł za stronę

Wcześniej wymieniłem też poduszki i łożyska amortyzatorów:
- poduszki KYB 120 zł sztuka,
- łożysko OEM 80 zł sztuka,
- robota 50 zł za stronę.

Czyli za kompletny serwis bez wymiany sprężyn wyszło ok 1200 zł
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.