 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] Problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
jnk2543
Nowy Forumowicz
Auto: Misubishi Carisma 1.6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2023 Posty: 2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-04-2023, 18:17 [Cari 1.6] Problem z odpalaniem
|
|
|
Cześć, posiadam carisme 1.6, która długi okres czasu stała w garażu nieruszana. Pod koniec poprzedniego roku postanowiłem spróbować ją odpalić i nie udało się. Okazało się że nie załącza się pompa paliwa, zacząłem sprawdzać co może ją odcinać. Sprawdziłem przekaźnik, bezpieczniki oraz spróbowałem podłączyć pompę do oddzielnego akumulatora i wtedy spróbować odpalić auto. Pompa się załączyła i udało mi się uruchomić samochód. Gdzieś na forum przeczytałem, że może być to czujnik położenia wału korbowego, więc go wymieniłem i auto od razu odpaliło. Później musiałem wyjechać za granice na kilka miesięcy i ponownie zostawić je nieruszane w garażu. Po powrocie znowu działo się to samo i auto nie odpalało, więc postanowiłem znowu wymienić czujnik położenia wału, ale tym razem to nie pomogło. Czy ma ktoś pomysł w czym może być problem? Z góry dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-04-2023, 06:27
|
|
|
Za mało sensownych danych - były silniki 1.6 z fajkocewkami jak i z aparatem zapłonowym, nie ma informacji czy i jaka jest iskra, czy paliwo jest pompowane na listwę i pod jakim ciśnieniem, w jakim stanie jest rozrząd, czy są błędy komputera wtrysku... Generalnie skoro pierwszy trop prowadził do baku, to może tak jest problem - paliwo się starzeje a Carisma rdzewieje, wlew, bak, filtr, wtryski - tam może być problem. |
|
|
|
 |
jnk2543
Nowy Forumowicz
Auto: Misubishi Carisma 1.6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2023 Posty: 2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 27-04-2023, 20:40
|
|
|
iskra jest, w kolorze niebieskim. Paliwo nie jest pompowane na listwę, przy przekręcaniu stacyjki nie ma dźwięku załączania się pompy i nie przekazuje ona paliwa dalej. Wymieniałem też silnik pompy paliwa i filtr. Tak jak pisałem wcześniej jeśli podłącze oddzielne źródło prądu bezpośrednio do niej , pompa normalnie pracuje i przekazuje paliwo do silnika. Sprawdziłem więc miernikiem kostkę zasilania pompy i nie ma na niej napięcia. Później sprawdzałem przekaźnik i udało mi się ustalić, że nie dostaje on masy, która prawdopodobnie daje komputer, wtedy też dowiedziałem się, że może to być wina tego czujnika położenia wału, więc go wymieniłem i udało mi się uruchomić auto. Teraz jak znowu nie odpala, już nie mam pojęcia co to może być. Wspomnę jeszcze, że w aucie jest zamontowany niefabryczny alarm. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-04-2023, 06:38
|
|
|
Właśnie miałem do alarmu nawiązać - zapewne przy stacyjce znajdziesz rozcięty kabel, to go zlutuj i zobacz co będzie. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-05-2023, 19:44
|
|
|
W Carismie/Space Starze zbiornik paliwa i rura wlewu są plastikowe, więc nie ma problemu z korozją
P.S. Pompa paliwa w tych autach załącza się w momencie gdy zaczynasz kręcić rozrusznikiem, a nie po włączeniu zapłonu. |
|
|
|
 |
TenGong
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 103Km 03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2022 Posty: 27 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17-05-2023, 12:48
|
|
|
Możliwe są zimne luty w ECU ewentualnie słaba masa lub zaśniedziałe wtyki na przekaźniku. Przerabiałem ten problem z wentylatorem chłodnicy. Dopiero jak zrobiłem wszystkie czynności zaczął działać normalnie. |
|
|
|
 |
|
|