[Z34A 1.3] Nabijanie klimatyzacji z puszki A/C fix itp... |
Autor |
Wiadomość |
sznaps78
Forumowicz

Auto: Colt 2006 1.3 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 59 Skąd: Wojkowice
|
Wysłany: 11-05-2023, 08:37 [Z34A 1.3] Nabijanie klimatyzacji z puszki A/C fix itp...
|
|
|
Witam.
Próbował ktoś tego: A/c Fix
Czy HP i LP mają standardowe zawory czy trzeba jakieś przejściówki? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-05-2023, 13:16
|
|
|
Przy R134a masz standardową szybkozłączkę (w zestawie na LP). Gaz to pewnie izobutan. Całość zapewne będzie pracować poprawnie - ale skoro musisz uzupełniać, to stawiam, że masz nieszczelność i izobutan też ucieknie. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-05-2023, 09:12
|
|
|
Jak jest wyciek i ubywa czynnika to takie puszki mają sens ( np. Dwa razy w sezonie musisz dobić gazu aby klima działała) jak układ szczelny i trzeba go dobić raz na 3lata to poszukaj ofert na gruponie, ja w tym roku zrobiłem serwis klimy za 70zl. Koszt obejmował odessaniem czynnika, 20min próżni i uzupełnienie 50g gazu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-05-2023, 16:55
|
|
|
Jeśli się pomiesza izobutan z tetra-fluoro-etanem to wyjdzie dziwna mieszanina o nieznanym punkcie skraplania czy parowania - może być problem z taką instalacją. Izobutan można spokojnie dać na pustą klimę. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-05-2023, 19:22
|
|
|
R600a jest mieszalny z r134a, więc nie powinno to być problemem. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-05-2023, 08:20
|
|
|
To może być też propan albo dwutlenek węgla - tu nie chodzi o mieszalność ale o poślizg temperaturowy. Na pewno parownik i zawór rozprężny nie są liczone na takie coś. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-05-2023, 10:09
|
|
|
To dobijasz nie na ilośc lecz do odpowiedniego ciśnienia, więc myślę że nie ma obawy jeśli chodzi o sprawność i awaryjnosc układu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-05-2023, 07:37
|
|
|
Nie rozumiesz - poczytaj o poślizgu temperaturowym. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-05-2023, 09:56
|
|
|
Jak pisałem r600a i r134a są mieszalne ze sobą, więc nie powinno być takiego problemu. Ja by nawet nie były mieszalne lub jak piszesz nie są liczone pod dany gaz to sprzezarks będzie się częściej włączała i wyłączała. Myślę że w tych puszkach jest jednak mieszanina r600 r290 i nie powinno być to dużym problemem jeśli chodzi o poślizg temperaturowy nawet po wymieszaniu tego z r134a.
Reasumując myślę że dzięki połączeniu r600a i r290a można uzyskać takie temperatury wrzenia i skraplania jak w przypadku r134a.
Znam osoby które jeżdżą na tych puszkach i nie narzekają, a dodają je do czynnika r134a. |
|
|
|
 |
sznaps78
Forumowicz

Auto: Colt 2006 1.3 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 59 Skąd: Wojkowice
|
Wysłany: 16-05-2023, 22:07
|
|
|
Już PO zabiegu... Na razie chłodzi, aczkolwiek na 100% gdzieś [edit] ucieka. |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 16-05-2023, 23:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20996 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-05-2023, 23:33
|
|
|
Podjedź do serwisu klimy niech poszukają za pomocą lampy UV nieszczelności.
Tylko trzeba mieć nadzieję, że kiedyś był dodany kontrast do czynnika. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-05-2023, 08:31
|
|
|
Obecnie stosuje się już oleje z kontrastem. I nawet bez UV widać jak się zrobi zielono (lub żółto) wokół jakiegoś oringa. Gorzej, jeśli problem jest wewnątrz auta (parownik, zawór rozprężny)... |
|
|
|
 |
sznaps78
Forumowicz

Auto: Colt 2006 1.3 Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2014 Posty: 59 Skąd: Wojkowice
|
Wysłany: 21-05-2023, 08:54
|
|
|
Dziura jak w D*pie. Skraplacz do wymiany.
Ma ktoś jakiś tutek HOW TO ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-05-2023, 21:39
|
|
|
Skraplacz zwany popularnie chłodnicą - jest z przodu auta, przed chłodnicą cieczy - tam nie ma wielkiej filozofii - dla komfortu odkręcasz chłodnicę cieszy i masz dostęp do skraplacza... Tylko nowe oringi daj, najlepiej oryginalne. |
|
|
|
 |
|