 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA3A/W 2.4] Kody błędów 2.4 Gdi |
Autor |
Wiadomość |
w4rth0g
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI 1999 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2021 Posty: 5 Skąd: Lisewo
|
Wysłany: 18-06-2023, 09:45 [EA3A/W 2.4] Kody błędów 2.4 Gdi
|
|
|
Witam. Galant 2.4 gdi 99r. Po zwarciu pinów 1 i 4 według informacji z tego forum dostaję błędy silnika których nie mogę nigdzie znaleźć (miga check).
91 - 9 długich 1 krótki
92 - 9 długich 2 krótkie
Ta sekwencja się powtarza cały czas. Nie wygląda to jak sekwencja "brak błędów" (9 krótkich w pętli), a pojawiała się taka dla ABS, więc coś jest na rzeczy. Nigdzie te błędy nie są opisane. Czy ktoś wie co mogą oznaczać, może pokrywają się błędy z carismą lub innym Mitsubishi?
Dodam jeszcze jaki jest mankament tego egzemplarza. Otóż wszystko chodzi ładnie, równo, ale z jakiegoś powodu (czasami częściej, czasami rzadziej) przy dużym obciążeniu silnika, tj. przyspieszanie powyżej normy, nawet nie chodzi o wciskanie pedału w przysłowiową podłogę ale tak powyżej połowy, oraz duże prędkości, powyżej 140 odcina jakby gaz i jeżeli szybko zareaguje i puszczę gaz na moment to wraca do normy, a jeżeli nie to przechodzi w tryb awaryjny (miga check, brak mocy) i muszę go zgasić i odpalić po chwili. Czasami muszę kilka razy odpalić żeby się uspokoił, ale zawsze wraca do normy. Jak mówię, czasami mogę przejechać ponad 200 km dosyć przyspieszając i prędkości powyżej 140 i nic się nie dzieje, a czasami go bierze co chwilę. Zauważyłem też że w okresie zimowym to zjawisko jest bardziej uwydatnione, zdarza się częściej przy mniejszym obciążeniu (lżejsze przyspieszanie, prędkości 120 - 130). Była czyszczona przepustnica, wymieniany EGR, odpinałem nawet EGR żeby go dezaktywować, nic nie pomogło. Ciekawi mnie co oznaczają te błędy. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 18-06-2023, 11:15
|
|
|
Info z manuala.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
w4rth0g
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI 1999 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2021 Posty: 5 Skąd: Lisewo
|
Wysłany: 18-06-2023, 13:22
|
|
|
Ok, czyli coś z elektronicznym systemem sterowania przepustnicą / pozycją przepustnicy. Ktoś napotkał już podobny problem? Bo właściwie nie wiadomo jak to ugryźć. Przepustnica była czyszczona, co prawda ponad rok temu. Objawy o których wspominałem pojawiły się dopiero na jesieni, więc wydaje mi się że to nie przyczyna nieudolnego wyczyszczenia. Wymiana całej przepustnicy mogłaby pomóc? Ew. Coś z czujnikiem |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-06-2023, 21:43
|
|
|
tak, masz uszkodzoną przepustnicę, co jest dość częste w tym modelu, może odklejony magnes i też polecam kontakt z Serwisem Mitsumaniaków w Warszawie |
|
|
|
 |
|
|