Czujnik ABS tył, czy ktoś zna nr części? |
Autor |
Wiadomość |
danpel
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020 Posty: 34 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 09-12-2023, 19:43 Czujnik ABS tył, czy ktoś zna nr części?
|
|
|
Ktoś czujnik wkleił do obudowy. Musiałem go przecinakami wybijać po kawałku. Nic z niego nie zostało, nawet nie mam jak wizualnie porównać z ofertami w sklepie. Niech ktoś podrzuci nr katalogowy albo jakiś link do sklepu. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20997 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
danpel
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020 Posty: 34 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 09-12-2023, 20:11
|
|
|
Dzięki.
Uzywam tego katalogu ale jakoś się nie mogłem dogrzebać do tego czujnika.
Widzę że niedostępny w handlu. |
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-12-2023, 10:23
|
|
|
danpel, nikt go raczej nie wkleił, niestety czujniki ABSu w tym aucie są wymienne tylko w teorii, w praktyce zapiekają się na amen w zwrotnicy i przy próbie demontażu uszkadzają się. Nowe czujniki jeszcze niedawno były dostępne, tylko oryginalne, koszt ponad 1000 zł za sztukę. Na którą stronę potrzebujesz czujnik? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-12-2023, 14:57
|
|
|
Jak pisałem - ja zastosowałem czujnik z Lancera CS/CY - firma NTY robi je za 40-50zł. Montowałem do przedliftowej zwrotnicy (z tarczą 276/24), wtyczka pasuje tylko kabel trochę krótszy, ale da się go poprowadzić tak aby nie było problemu gdy zawieszenie pracuje góra-dół. |
|
|
|
 |
danpel
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020 Posty: 34 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 10-12-2023, 22:14
|
|
|
Hugo napisał/a: | danpel, nikt go raczej nie wkleił, niestety czujniki ABSu w tym aucie są wymienne tylko w teorii, w praktyce zapiekają się na amen w zwrotnicy i przy próbie demontażu uszkadzają się. Nowe czujniki jeszcze niedawno były dostępne, tylko oryginalne, koszt ponad 1000 zł za sztukę. Na którą stronę potrzebujesz czujnik? |
Ciężko uwierzyć że coś się tak może zapiec ale kto wie.
Na razie robię lewą stronę i ten czujnik rozwaliłem ale w planach jest też prawa strona.
Na razie albo będę jeździł bez czujnika bo po co ABS w zimie albo jak kolega pisze z czegoś innego podpasuję. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-12-2023, 06:51
|
|
|
Cytat: | Ciężko uwierzyć że coś się tak może zapiec ale kto wie. | Czujnik na zewnątrz ma metalową obudowę - po latach i dzięki rdzy stanowi ze zwrotnicą jedność. Da się wyjąć, ale w kawałkach, bo miękki środek się podda a wtedy udaje się zdjąć tę blaszkę. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-12-2023, 08:28
|
|
|
danpel, zdziwił byś się jak się niektóre połączenia w tym aucie potrafią zapiec, że nawet prasa o nacisku 100 ton tego nie ruszy. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-12-2023, 07:05
|
|
|
Anegdota - kolega miał problem z EA5, gdy był w Hiszpanii, łożysko padło. Próbował wyprasować półoś na prasie 1000t (jego syn ma tam serwis maszyn rolniczych). Prasa na pewno nie doszła do max możliwości a już zgniotła otwór na zawleczkę w przegubie... Nie udało się tego rozłączyć. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-12-2023, 15:37
|
|
|
Krzyzak, gdyby podgrzali piastę dookoła wieloklinu (jednocześnie w miarę możliwości nie nagrzewając i chłodząc wieloklin przegubu) to wyskoczyło po stuknięciu młotkiem. |
|
|
|
 |
kipp3r
Nowy Forumowicz
Auto: Evo 9 Evo 5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-12-2023, 15:40
|
|
|
nagrzewac nie nagrzewając etc itp jak czytam to już słyszę tą muzyczkę z sąsiadów |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-12-2023, 21:29
|
|
|
kipp3r, jeśli tego nie rozumiesz to trudno |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10703 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 14-12-2023, 17:19
|
|
|
Czujnik idzie wyjąć.... rozcinając zwrotnicę |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|