Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik ABS tył, czy ktoś zna nr części?
Autor Wiadomość
danpel 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 34
Skąd: Sanok
Wysłany: 09-12-2023, 19:43   Czujnik ABS tył, czy ktoś zna nr części?

Ktoś czujnik wkleił do obudowy. Musiałem go przecinakami wybijać po kawałku. Nic z niego nie zostało, nawet nie mam jak wizualnie porównać z ofertami w sklepie. Niech ktoś podrzuci nr katalogowy albo jakiś link do sklepu.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20997
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-12-2023, 19:59   

Lewy MR334879.
Prawy MR334880.
Polecam korzystać z katalogu:
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
danpel 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 34
Skąd: Sanok
Wysłany: 09-12-2023, 20:11   

Bizi78 napisał/a:
Lewy MR334879.
Prawy MR334880.
Polecam korzystać z katalogu:
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi


Dzięki.
Uzywam tego katalogu ale jakoś się nie mogłem dogrzebać do tego czujnika.

Widzę że niedostępny w handlu.
  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-12-2023, 10:23   

danpel, nikt go raczej nie wkleił, niestety czujniki ABSu w tym aucie są wymienne tylko w teorii, w praktyce zapiekają się na amen w zwrotnicy i przy próbie demontażu uszkadzają się. Nowe czujniki jeszcze niedawno były dostępne, tylko oryginalne, koszt ponad 1000 zł za sztukę. Na którą stronę potrzebujesz czujnik?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-12-2023, 14:57   

Jak pisałem - ja zastosowałem czujnik z Lancera CS/CY - firma NTY robi je za 40-50zł. Montowałem do przedliftowej zwrotnicy (z tarczą 276/24), wtyczka pasuje tylko kabel trochę krótszy, ale da się go poprowadzić tak aby nie było problemu gdy zawieszenie pracuje góra-dół.
 
 
danpel 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2020
Posty: 34
Skąd: Sanok
Wysłany: 10-12-2023, 22:14   

Hugo napisał/a:
danpel, nikt go raczej nie wkleił, niestety czujniki ABSu w tym aucie są wymienne tylko w teorii, w praktyce zapiekają się na amen w zwrotnicy i przy próbie demontażu uszkadzają się. Nowe czujniki jeszcze niedawno były dostępne, tylko oryginalne, koszt ponad 1000 zł za sztukę. Na którą stronę potrzebujesz czujnik?


Ciężko uwierzyć że coś się tak może zapiec ale kto wie.
Na razie robię lewą stronę i ten czujnik rozwaliłem ale w planach jest też prawa strona.
Na razie albo będę jeździł bez czujnika bo po co ABS w zimie :) albo jak kolega pisze z czegoś innego podpasuję.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 11-12-2023, 06:51   

Cytat:
Ciężko uwierzyć że coś się tak może zapiec ale kto wie.
Czujnik na zewnątrz ma metalową obudowę - po latach i dzięki rdzy stanowi ze zwrotnicą jedność. Da się wyjąć, ale w kawałkach, bo miękki środek się podda a wtedy udaje się zdjąć tę blaszkę.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-12-2023, 08:28   

danpel, zdziwił byś się jak się niektóre połączenia w tym aucie potrafią zapiec, że nawet prasa o nacisku 100 ton tego nie ruszy.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-12-2023, 07:05   

Anegdota - kolega miał problem z EA5, gdy był w Hiszpanii, łożysko padło. Próbował wyprasować półoś na prasie 1000t (jego syn ma tam serwis maszyn rolniczych). Prasa na pewno nie doszła do max możliwości a już zgniotła otwór na zawleczkę w przegubie... Nie udało się tego rozłączyć.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-12-2023, 15:37   

Krzyzak, gdyby podgrzali piastę dookoła wieloklinu (jednocześnie w miarę możliwości nie nagrzewając i chłodząc wieloklin przegubu) to wyskoczyło po stuknięciu młotkiem.
 
 
kipp3r 
Nowy Forumowicz

Auto: Evo 9 Evo 5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-12-2023, 15:40   

nagrzewac nie nagrzewając etc itp :) jak czytam to już słyszę tą muzyczkę z sąsiadów :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-12-2023, 21:29   

kipp3r, jeśli tego nie rozumiesz to trudno :wink:
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10703
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-12-2023, 17:19   

Czujnik idzie wyjąć.... rozcinając zwrotnicę
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.