Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] Brak napędu na tylne koła
Autor Wiadomość
miki1234567 
Nowy Forumowicz

Auto: Peugeot 4007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2019
Posty: 3
Skąd: Jarocin
  Wysłany: 24-08-2019, 11:54   [II 2.2 DID] Brak napędu na tylne koła

witam. problem polega na tym iż po przełączeniu pokrętła w tryb 4x4 nadal nie mam napędu na tylną oś.

[ Dodano: 24-08-2019, 11:58 ]
komputer wyświetla zbyt wysoką temperaturę sprzęgła (błąd chyba c142 albo145), gdy przednie koła się kręcą w trybie 4x4 szybko rośnie tem. sprzęgła wyświetlana przez komputer a napędu na tylną oś brak....

[ Dodano: 24-08-2019, 12:02 ]
jeśli przednie koła buksują w trybie 2H to temperatura sprzęgła pozostaje stała. Dodam tylko że w trybie 4H zarówno prąd jak i moment obrotowy przynajmniej teoretycznie jest przekazywany bo robiłem testy jazdy z kompem
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 24-08-2019, 12:26   

Patrzyles na stan oleju w dyfrze?
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
miki1234567 
Nowy Forumowicz

Auto: Peugeot 4007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2019
Posty: 3
Skąd: Jarocin
Wysłany: 24-08-2019, 12:31   

tak. sprawdzałem. dziwne jest to jeszcze że postanowiłem podnieść go i zobaczyć które koła się kręcą i na sucho gdy jest na podnośniku to jest prawidłowo ale po czasie zapalił się błąd od esp. opuściłem auto, ruszyłem na asfalcie bląd znikł i przez dzień lub dwa napęd działał po czym przestał

[ Dodano: 24-08-2019, 12:36 ]
a wie ktoś może gdzie jest ten czujnik od temp sprzegła? bo w trybie 4wd wg komputera gdy koła przednie buksują to tem. sprzęgła w 5sekund wzrasta do 200 stopni po czym jak zdejme nogę z gazu to stygnie do zera w około 30 sekund. dziwne to troche....
 
 
supeer 
Forumowicz

Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 217
Skąd: Elbląg
Wysłany: 24-08-2019, 15:23   

Mialem tez napisac o oleju w przekladni 😁 jest? Wymieniales?
_________________
AndroidBox mmcs = done! https://www.youtube.com/watch?v=3H0FCdKGdOE
Powiadamianie o wypalaniu DPF = done! http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98703
Oświetelenie dojscia do auta = done! https://www.youtube.com/watch?v=tuGS0f0vqx4
Podgrzewanie filtra paliwa = done! http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100199
Światła drogowe (60%) jako dzienne= done!
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 24-08-2019, 21:21   

albo przewod sie urwal albo czujnik
jak byy olej podgrzal sie do 200stopni to by byl dym i odrazu zatarcie

ogarnij dobrze ta wtyczke co jest na moscie
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
miki1234567 
Nowy Forumowicz

Auto: Peugeot 4007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2019
Posty: 3
Skąd: Jarocin
Wysłany: 26-08-2019, 10:38   

Dobra dzięki....

[ Dodano: 26-08-2019, 20:50 ]
Więc tak: wtyczka na moście jest ok, tzn. dochodzi do niej i wychodzi z niej prąd jeśli jest na 4 wd. w trybie 2wd prądu brak. ale czym ten prąd steruje? i gdzie ten czujnik temperatury? jeśli chwilę kręcą się tylne koła to natychmiast wyskakuje komunikat o zbyt wysokiej temp. systemu 4wd i komputer pokazuje temp sprzęgła dochodzącą do 200 stopni a dopiero po wystygnięciu do zera da się skasować błąd. i dlaczego pokazuje 0 stopni skoro na zewnątrz jest 25.... dziwne to wszystko
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-09-2019, 19:31   

C145A* - Wiring harness or coupling coil short circuit failure
C145D* - Wiring harness or coupling open circuit failure
C145F* - Coupling overload
(kody z ASX 2010, nie wiem, czy są te same co w OII)


Prąd steruje elektromagnesem w sprzęgle napędu. A dokładniej - poprzez sygnał o zmiennym współczynniku wypełnienia (PWM) regulowana jest wartość natężenia, czyli stopień zapięcia sprzęgła.

Czujnika temperatury w samym sprzęgle raczej nie ma - na obudowie sprzęgła od góry powinien być czujnik temperatury powietrza.

PS. W sprzęgle nie ma oleju. Jest w tylnym dyfrze (ale wątpię, żeby tam był czujnik temperatury) i jest w przekładni kątowej z przodu. Sprawdź, skąd dokładnie masz odczyty o wysokiej temperaturze.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 03-09-2019, 21:49   

W tym sprzęgle jest olej. Tzn nie ma go w tej zewnętrznej użebrowanej obudowie przykręcanej do dyferencjału.
Dopiero wewnątrz tej obudowy znajduje się sprzęgło właściwe (fot1) z własną obudową i w nim jest olej (resztki widać na fot2).
Drugą fotkę zrobił dla mnie gostek z jakiegoś forum, który zdecydował się samodzielnie naprawić to sprzęgło (ja już chyba kiedyś o tym pisałem).
ASO nie wiedziało nic o oleju - napisał więc do Mitsu do samej Japonii. Potwórzyli za ASO, że nie przewiduje się naprawy tego elementu - tylko wymiana.
Ale podali, że na etapie składania tego sprzęgła w fabryce jest zalewane olejem i podali nawet dokładnie jakim typem (mogę poszukać jak ktoś potrzebuje) - to olej stos w skrz. autom.
Ma charakterystyczną czerwonawą barwę co widac na wspom. drugiej fotce.

fot1
fot2

Występowanie w zewn. użebrowanej obudowie innego oleju niż czerwony świadczy o przepuszczaniu uszczelnienia dyferencjału.

---
Do sprzęgła dochodzą tylko dwa przewody - zasilanie cewki elektromagnesu.
Z tego co wyczytałem pomiar a raczej szacowanie temperatury odbywa się pośrednio na podstawie innych danch (np: ABS, czas pracy, temp zewn).
Przegrzanie sprzęgła może skutkować jego zapieczeniem i zblokowaniem - to się właśnie przydarzyło temu gostkowi.
Wówczas jest stały napęd na wszystkie koła z brakiem niwelowania różnic przednia/tylna oś. A więc nieciekawie.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 03-09-2019, 22:25   

@Moody, masz może więcej fotek?
Wszystko się zgadza, przy czym należy doprecyzować, że to sprzęgło nie jest składane w fabryce Mitsu, tylko GKN. Nie wiem jak OII, ale inne auta z tym samym sprzęgłem mają czujnik temperatury powietrza na obudowie.
Teoretycznie soft zapobiega przegrzaniu sprzęgła, bo nie tylko analizuje sytuację na bieżąco, ale i przewiduje możliwość przegrzania. Pod warunkiem, że cała elektronika i wszystkie czujniki są sprawne...
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 11-09-2019, 21:15   

Reszta fotek z tej akcji:
fot.1 , fot.2 , fot.3 , fot.4 , fot.5 , fot.6

PS. Nie napisałem, że producentem tego sprzęgła jest Mitsu.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-09-2019, 10:47   

Dzięki.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Pablo1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2023
Posty: 2
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23-07-2023, 21:10   

A gdzie takie sprzęgło dostać bo moje spięło na amen i teraz mam stały napęd na 4 buty😭
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 27-07-2023, 21:07   

A czym się to objawia? Coś ze sterowaniem - nie daje się wyłączyć pokrętłem czy faktycznie załączone na stałe sprzęgło i "rwie" co chwilę podłoże którymś z kół z braku różnicowania przód/tył?
 
 
Pablo1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2023
Posty: 2
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 27-07-2023, 21:21   

Cały czas spięte nie reaguje na pokrętło, czuć na zakrętach że jedna oś nie nadąża za drugą innymi słowy brak różnicowania
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 28-07-2023, 21:07   

Jak już pewno zdążyłeś wyczytać producent nie przewiduje naprawy tego sprzęgła. Tylko wymiana.
Nowe pewno kosztuje majątek więc trzeba się rozejrzeć za używką.

Spróbuj jeszcze jednej rzeczy - ale nadzieja b.nikła - odłącz przewód sterujący to sprzęgło.
Może z jakiś powodów cały czas dostaje napięcie i przez to jest ciągle załączone.

Nie powinno się jeździć w takim stanie. Wskutek ciągłych naprężeń w końcu coś chrupnie.
A jak musisz jeździć to na czas znalezienia rozwiązania zdemontować wał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.