[II 2.2 DID] Brak napędu na tylne koła |
Autor |
Wiadomość |
miki1234567
Nowy Forumowicz
Auto: Peugeot 4007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2019 Posty: 3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 24-08-2019, 11:54 [II 2.2 DID] Brak napędu na tylne koła
|
|
|
witam. problem polega na tym iż po przełączeniu pokrętła w tryb 4x4 nadal nie mam napędu na tylną oś.
[ Dodano: 24-08-2019, 11:58 ]
komputer wyświetla zbyt wysoką temperaturę sprzęgła (błąd chyba c142 albo145), gdy przednie koła się kręcą w trybie 4x4 szybko rośnie tem. sprzęgła wyświetlana przez komputer a napędu na tylną oś brak....
[ Dodano: 24-08-2019, 12:02 ]
jeśli przednie koła buksują w trybie 2H to temperatura sprzęgła pozostaje stała. Dodam tylko że w trybie 4H zarówno prąd jak i moment obrotowy przynajmniej teoretycznie jest przekazywany bo robiłem testy jazdy z kompem |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
 |
miki1234567
Nowy Forumowicz
Auto: Peugeot 4007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2019 Posty: 3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 24-08-2019, 12:31
|
|
|
tak. sprawdzałem. dziwne jest to jeszcze że postanowiłem podnieść go i zobaczyć które koła się kręcą i na sucho gdy jest na podnośniku to jest prawidłowo ale po czasie zapalił się błąd od esp. opuściłem auto, ruszyłem na asfalcie bląd znikł i przez dzień lub dwa napęd działał po czym przestał
[ Dodano: 24-08-2019, 12:36 ]
a wie ktoś może gdzie jest ten czujnik od temp sprzegła? bo w trybie 4wd wg komputera gdy koła przednie buksują to tem. sprzęgła w 5sekund wzrasta do 200 stopni po czym jak zdejme nogę z gazu to stygnie do zera w około 30 sekund. dziwne to troche.... |
|
|
|
 |
supeer
Forumowicz
Auto: C-crosser 2.2 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2015 Posty: 217 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 24-08-2019, 21:21
|
|
|
albo przewod sie urwal albo czujnik
jak byy olej podgrzal sie do 200stopni to by byl dym i odrazu zatarcie
ogarnij dobrze ta wtyczke co jest na moscie |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
miki1234567
Nowy Forumowicz
Auto: Peugeot 4007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2019 Posty: 3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 26-08-2019, 10:38
|
|
|
Dobra dzięki....
[ Dodano: 26-08-2019, 20:50 ]
Więc tak: wtyczka na moście jest ok, tzn. dochodzi do niej i wychodzi z niej prąd jeśli jest na 4 wd. w trybie 2wd prądu brak. ale czym ten prąd steruje? i gdzie ten czujnik temperatury? jeśli chwilę kręcą się tylne koła to natychmiast wyskakuje komunikat o zbyt wysokiej temp. systemu 4wd i komputer pokazuje temp sprzęgła dochodzącą do 200 stopni a dopiero po wystygnięciu do zera da się skasować błąd. i dlaczego pokazuje 0 stopni skoro na zewnątrz jest 25.... dziwne to wszystko |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-09-2019, 19:31
|
|
|
C145A* - Wiring harness or coupling coil short circuit failure
C145D* - Wiring harness or coupling open circuit failure
C145F* - Coupling overload
(kody z ASX 2010, nie wiem, czy są te same co w OII)
Prąd steruje elektromagnesem w sprzęgle napędu. A dokładniej - poprzez sygnał o zmiennym współczynniku wypełnienia (PWM) regulowana jest wartość natężenia, czyli stopień zapięcia sprzęgła.
Czujnika temperatury w samym sprzęgle raczej nie ma - na obudowie sprzęgła od góry powinien być czujnik temperatury powietrza.
PS. W sprzęgle nie ma oleju. Jest w tylnym dyfrze (ale wątpię, żeby tam był czujnik temperatury) i jest w przekładni kątowej z przodu. Sprawdź, skąd dokładnie masz odczyty o wysokiej temperaturze. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 03-09-2019, 21:49
|
|
|
W tym sprzęgle jest olej. Tzn nie ma go w tej zewnętrznej użebrowanej obudowie przykręcanej do dyferencjału.
Dopiero wewnątrz tej obudowy znajduje się sprzęgło właściwe (fot1) z własną obudową i w nim jest olej (resztki widać na fot2).
Drugą fotkę zrobił dla mnie gostek z jakiegoś forum, który zdecydował się samodzielnie naprawić to sprzęgło (ja już chyba kiedyś o tym pisałem).
ASO nie wiedziało nic o oleju - napisał więc do Mitsu do samej Japonii. Potwórzyli za ASO, że nie przewiduje się naprawy tego elementu - tylko wymiana.
Ale podali, że na etapie składania tego sprzęgła w fabryce jest zalewane olejem i podali nawet dokładnie jakim typem (mogę poszukać jak ktoś potrzebuje) - to olej stos w skrz. autom.
Ma charakterystyczną czerwonawą barwę co widac na wspom. drugiej fotce.
fot1
fot2
Występowanie w zewn. użebrowanej obudowie innego oleju niż czerwony świadczy o przepuszczaniu uszczelnienia dyferencjału.
---
Do sprzęgła dochodzą tylko dwa przewody - zasilanie cewki elektromagnesu.
Z tego co wyczytałem pomiar a raczej szacowanie temperatury odbywa się pośrednio na podstawie innych danch (np: ABS, czas pracy, temp zewn).
Przegrzanie sprzęgła może skutkować jego zapieczeniem i zblokowaniem - to się właśnie przydarzyło temu gostkowi.
Wówczas jest stały napęd na wszystkie koła z brakiem niwelowania różnic przednia/tylna oś. A więc nieciekawie. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 03-09-2019, 22:25
|
|
|
@Moody, masz może więcej fotek?
Wszystko się zgadza, przy czym należy doprecyzować, że to sprzęgło nie jest składane w fabryce Mitsu, tylko GKN. Nie wiem jak OII, ale inne auta z tym samym sprzęgłem mają czujnik temperatury powietrza na obudowie.
Teoretycznie soft zapobiega przegrzaniu sprzęgła, bo nie tylko analizuje sytuację na bieżąco, ale i przewiduje możliwość przegrzania. Pod warunkiem, że cała elektronika i wszystkie czujniki są sprawne... |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 11-09-2019, 21:15
|
|
|
Reszta fotek z tej akcji:
fot.1 , fot.2 , fot.3 , fot.4 , fot.5 , fot.6
PS. Nie napisałem, że producentem tego sprzęgła jest Mitsu. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
Pablo1986
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2023 Posty: 2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 23-07-2023, 21:10
|
|
|
A gdzie takie sprzęgło dostać bo moje spięło na amen i teraz mam stały napęd na 4 buty😭 |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 27-07-2023, 21:07
|
|
|
A czym się to objawia? Coś ze sterowaniem - nie daje się wyłączyć pokrętłem czy faktycznie załączone na stałe sprzęgło i "rwie" co chwilę podłoże którymś z kół z braku różnicowania przód/tył? |
|
|
|
 |
Pablo1986
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2023 Posty: 2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 27-07-2023, 21:21
|
|
|
Cały czas spięte nie reaguje na pokrętło, czuć na zakrętach że jedna oś nie nadąża za drugą innymi słowy brak różnicowania |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 28-07-2023, 21:07
|
|
|
Jak już pewno zdążyłeś wyczytać producent nie przewiduje naprawy tego sprzęgła. Tylko wymiana.
Nowe pewno kosztuje majątek więc trzeba się rozejrzeć za używką.
Spróbuj jeszcze jednej rzeczy - ale nadzieja b.nikła - odłącz przewód sterujący to sprzęgło.
Może z jakiś powodów cały czas dostaje napięcie i przez to jest ciągle załączone.
Nie powinno się jeździć w takim stanie. Wskutek ciągłych naprężeń w końcu coś chrupnie.
A jak musisz jeździć to na czas znalezienia rozwiązania zdemontować wał. |
|
|
|
 |
|