Po zał. LPG wyskakuje tryb żółwia |
Autor |
Wiadomość |
bobi1973
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander PHEV 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2023 Posty: 16 Skąd: Szydłowiec
|
Wysłany: 11-10-2023, 11:50 Po zał. LPG wyskakuje tryb żółwia
|
|
|
Wczoraj wyjechałem na autstradę i pocisnąłem mojego pheva na pustych bateriach którego mam od niedawna(2 miesiaaące),w pewnym momencie zaczał mi się wyświetlać tryb żółwia.niedawno założyłem lpg, wcześniej nie miałem takiego komunikatu, czy to normalne czy może przy lpg z chłodzeniem coś żle zrobili.Miał ktoś taki problem czy to norma. |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 11-10-2023, 11:56
|
|
|
Posprawdzałeś płyny? U mnie brakowało 0.7 chłodniczego.
Najłatwiej to podpiąć końcówkę OBD i sobaczyć jakie błędy są wyświetlane, na CarScanner alb WatchDog Phev. |
|
|
|
 |
bobi1973
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander PHEV 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2023 Posty: 16 Skąd: Szydłowiec
|
Wysłany: 11-10-2023, 14:37
|
|
|
nemmooo, płyny ok a OBD poleciłbyś jakąś |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 11-10-2023, 17:04
|
|
|
z carscanerem łączą się nawet najtańsze na allegro, z watchdogiem chyba rekomendowany jest icar vgate 2 lub 3. |
|
|
|
 |
waran73
Forumowicz
Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Mar 2010 Posty: 186 Skąd: przemysl
|
Wysłany: 11-10-2023, 22:35
|
|
|
Witam..ja wielokrotnie cisnołem po autostradach moim phevem na pustych bateriach-i żadnych,, żółwi" nie było. Gazownik który zakładał w nim gaz to gazownik a nie druciarz. Powiedział ze auto nie jest łatwe do gazowania i trzeba wiedzieć co się robi.. Jesli się mocno przyspiesza i robi się pusto w baterii-która ma spory udział w przyspieszaniu to może być tak że mapa lpg jest niedopracowana .. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24306 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-10-2023, 08:51
|
|
|
waran73 napisał/a: | Gazownik który zakładał w nim gaz to gazownik a nie druciarz. Powiedział ze auto nie jest łatwe do gazowania i trzeba wiedzieć co się robi. | Najlepsze jest to, że niemal w każdej dziedzinie życia tzw. fachowcy tak mówią a potem się okazuje, że w rzeczywistości to megaloman a robota i tak zepsuta... |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 12-10-2023, 11:23
|
|
|
Ten u którego ja robiłem powiedział, że auto jak auto, silnik dużo wytrzymuje na gazie. I komu wierzyć? Na LPG zrobione już 25kkm i poza dolewką płynu chłodniczego po odbiorze i wymianie filtrów nic się nie dzieje.
Żółwik pojawił się u mnie zaraz po kupnie, ale wtedy nie było gazu a auto świadomie kupione było z uszkodzoną baterią. Gdy żółwik się pojawił to była kwestia braku ładowania baterii a spowodowane to było uszkodzeniem jednej z cel. W momencie rozładowania baterii różnica napięć na celach wynosiła ponad 0.2V co powodowało że ładowanie nie startowało. Podobno wynika to z zabezpieczenia w oprogramowaniu auta.
Bobi1973 nie napisałeś czy poza żółwikiem coś jeszcze się dzieje, auto traci moc? Czy jesteś w stanie wymusić ładowanie przez przycisk EV-charge? |
|
|
|
|
 |
bobi1973
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander PHEV 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2023 Posty: 16 Skąd: Szydłowiec
|
Wysłany: 17-10-2023, 10:57
|
|
|
nemmooo, oprócz tego nic się nie dzieje, nie wyskakują żadne błędy, a żółwik dalej przy 170km/h |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 17-10-2023, 11:26
|
|
|
bobi1973 napisał/a: | nemmooo, oprócz tego nic się nie dzieje, nie wyskakują żadne błędy, a żółwik dalej przy 170km/h |
Ciekawe, a podglądałeś jak wyglądają obroty silnika i generatora za pomocą aplikacji? Bo wygląda na to że bateria nie jest problemem.
Przypomniało mi się, że byłem kiedyś oglądać PHEVa w Lublinie i na jeździe próbnej też wyskoczył żółwik, ale nie było odcięcia mocy. Natomiast (według handlarza) było to spowodowane zagrzaniem układu/silników elektrycznych. Nie wiem na ile prawda, ale testowaliśmy kilkukrotnie mocno przyspieszanie. Później wyczytałem, że jest to związane z tym że rurki doprowadzające ciecz chłodzącą do tylnego silnika w łatwy sposób mogą zostać zagięte przez nieumiejętne podstawienie podnośnika. One biegną po lewej stronie auta od spodu, jak się schylisz to zobaczysz, są w oplocie. Zagniecenie takiej rurki powoduje że tylny silnik nie jest chłodzony i się przegrzewa. Bardzo częsty problem z autami sprowadzanymi jako uszkodzone bo ładowane są wózkami widłowymi i w każdym którym oglądałem rurki było mniej lub bardziej zagięte. |
|
|
|
|
 |
bobi1973
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander PHEV 2016
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2023 Posty: 16 Skąd: Szydłowiec
|
Wysłany: 17-10-2023, 14:02
|
|
|
nemmooo, co ciekawe przy naładowanych aku nie ma problemu ,rurki całe,tryb ev charge działa ale przy normalnych prędkościach, powyżej 150 km/h utrzymuje stan aku, jutro wymieniam stacje na andrid z obsługą kamer 360 i kupiłem adapter obd. jestem laikiem a to moje pierwsze forum. A jeszcze dzwoniłem do Tokyo (Swietny Gość) i muszę jeszcze podpiąć się pod chademo |
|
|
|
 |
MiG25
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022 Posty: 49 Skąd: Mariampol
|
Wysłany: 17-10-2023, 16:44
|
|
|
nemmooo napisał/a: | One biegną po lewej stronie auta od spodu, jak się schylisz to zobaczysz, są w oplocie. |
Nie wiem jak biegną rurki do tylnego silnika , i czy w ogóle jest chłodzony cieczą ( raczej nie) ,ale na pewno dwie rurki w oplocie idące z lewej strony przy progu i wchodzące "do samochodu" w okolicach fotela kierowcy to są rurki idące do elektycznej nagrzewnicy ( która właśnie jest pod fotelem kierowcy). Można to sprawdzić włączając aplikacją grzanie środka (najpierw jedna rurka robi się ciepła , później druga). |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 17-10-2023, 18:04
|
|
|
MiG25 napisał/a: | nemmooo napisał/a: | One biegną po lewej stronie auta od spodu, jak się schylisz to zobaczysz, są w oplocie. |
Nie wiem jak biegną rurki do tylnego silnika , i czy w ogóle jest chłodzony cieczą ( raczej nie) ,ale na pewno dwie rurki w oplocie idące z lewej strony przy progu i wchodzące "do samochodu" w okolicach fotela kierowcy to są rurki idące do elektycznej nagrzewnicy ( która właśnie jest pod fotelem kierowcy). Można to sprawdzić włączając aplikacją grzanie środka (najpierw jedna rurka robi się ciepła , później druga). |
Hmm, ja znalazłem coś takiego:
SKU: 1370A691. Positions: Rear. Other Names: Drive Motor Inverter Coolant Line, Pipe, Radiator. Element nr 10485F
Applicability: 01.12.2012 - 03.07.2018
Są to rurki od chłodzenia tylnego inwertera czyli elementu silnika. Poniżej link do schematu.
Tylny silnik
 |
|
|
|
|
 |
MiG25
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2022 Posty: 49 Skąd: Mariampol
|
Wysłany: 17-10-2023, 19:51
|
|
|
Z jednej strony masz rację , tylni silnik jest chłodzony cieczą , widać wężyki jak się zajrzy z tyłu pod zderzak .
Natomiast na pewno to nie są te wężyki pod progiem z lewej strony , bo to są te : https://carhoodsecrects.com/mitsubishi-outlander-phev-heating-problem-with-ptc-hater/
Można to łatwo zidentyfikować uruchamiając nagrzewnicę przez aplikację.
Generalnie są dwa niezależne obiegi chłodzenia , jeden silnika spalinowego wraz z nagrzewaniem wnętrza , a drugi systemów EV , czyli m.n. generatora , inwertera ,silnika ... Muszę wejść pod spód ,i zobaczyć jak tam idą z przodu na tył rurki od tego generatora ... |
|
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 17-10-2023, 20:57
|
|
|
Szukam w necie zdjęć i wydaje mi się, że masz rację, że te dwie odsłonięte rurki to jednak ogrzewanie elektryczne, ale droga prowadzenia wydaje się nie logiczna Bo rozumiem że pod kierowcą mam grzałkę która nagrzewa płyn który następnie tymi przewodami leci do centralnej nagrzewnicy i dmucha na samochód. O ile logiczniejsze byłoby wrzucenie grzałki do nagrzewnicy przy systemie nawiewu?
System chłodzenia tylnego silnika idzie nad baterią.
bobi1973 całe szukanie usterki najłatwiej byłoby zacząć od zaczytania kodów usterek. |
|
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 17-10-2023, 23:54
|
|
|
nemmooo napisał/a: | Szukam w necie zdjęć i wydaje mi się, że masz rację, że te dwie odsłonięte rurki to jednak ogrzewanie elektryczne, ale droga prowadzenia wydaje się nie logiczna Bo rozumiem że pod kierowcą mam grzałkę która nagrzewa płyn który następnie tymi przewodami leci do centralnej nagrzewnicy i dmucha na samochód. O ile logiczniejsze byłoby wrzucenie grzałki do nagrzewnicy przy systemie nawiewu?
(...)
|
O ile mi wiadomo, to elektryczna nagrzewnica grzeje bezpośrednio powietrze, a nie pośrednio przez płyn.
W każdym razie po włączeniu ogrzewania mam ciepło po kilku, góra kilkunastu sekundach. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
|