Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont silnika 4G15
Autor Wiadomość
luk.maz 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 14
Skąd: Kraków/Warszawa
Wysłany: 16-03-2024, 17:35   Remont silnika 4G15

Witam,

Czy ktoś może przeprowadzał remont silnika 4G15 jest on 12 zaworowy z aparatem montowanym z boku silnika, gaźnikowy.

Myślę, że lata produkcji to przełom lat 80/90 tych.

Szukam wału korbowego oraz wałka rozrządu - są tak zużyte, że nic już z nich nie wyjdzie do obróbki.

Szukam i nie mogę znaleźć, ale doczytałem, że podobny to silnik 4G13 i jest już on bardziej dostępny w necie.

Mają nawet te same rozrządy z tego co już udało mi się ustalić.

Może ktoś ma dojście do tych części, najlepiej nowe, ale jak w dobrym stanie mogły by być używane.

A może ktoś ma cały silnik np. w częściach lub na chodzie?

I już przerobił temat, że wałek, głowica i wał są takie same jak w 4g13?

Z góry dziękuję za pomoc i sugestie.
 
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 16-03-2024, 18:42   

luk.maz napisał/a:
Może ktoś ma dojście do tych części, najlepiej nowe

Powiedziałbym, że dojście powinno mieć każde ASO. Najprościej wygoglować jakieś, zadzwonić i dowiedzieć się u źródła ;) Przygotuj sobie do tego albo nr VIN auta, albo przynajmniej numer silnika.
Z tym oczywiście, że nawet jeśli będą mogli te części sprowadzić, to po pierwsze potrwa, a po drugie może sporo kosztować.
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24315
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-03-2024, 19:38   

Rozrząd może być podobny, ale to różne silniki. Przede wszystkim zdaje się, że 4G13 miał aparat z boku, pionowo do silnika i wałek rozrządu też będzie inny w takim wypadku. Musisz znaleźć głowicę albo inny silnik 4G15, tylko bardzo dziwne, że masz 12 zaworowy z gaźnikiem, bo zdaje się tylko 8 zaworowe na początku produkcji, gdzieś do 1990 były z gaźnikami a późniejsze 12v miały już zawsze wtrysk.
Gaźniki też były 2 rodzaje - podciśnieniowe i elektroniczne.
Mam wał i wałek ale od wersji 8V i na pewno wałek ma podejście pionowe na aparat a nie na przedłużeniu jak w 12V. Co do wału to nie wiem - mogę zrobić pomiary jeśli chcesz sprawdzić. Wałek na pewno też ma lekkie wytarcia na krzywkach, bo to widać, ale na 99% nie będzie pasować.
Moja propozycja - do tej budy bez problemu włożysz silnik 4G63 DOHC z jakiegoś eclipse (będzie rzeźba z wiązką silnika ale pewnie i tak szybciej to ogarniesz niż części o które pytasz) - auto będzie mocniejsze a dostęp do części dla tego silnika jest wciąż bezproblemowy.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 16-03-2024, 20:14   

ja miałem 4G15 8V z aparatem przy rozrządzie w poprzek silnika 90st
na pełnym wtrysku
62kW - 84KM
w połowie 1990 była zmiana na 12V
i aparat przemontowano wzdłuż silnika
66kW - 90KM
4G15 na gaźniku były w starszych Coltach / Lancerach
w 1990 i w 12 zaworach na pewno nie

daj jakieś foty
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24315
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-03-2024, 20:38   

Poprawka - właśnie obejrzałem wałek, który mam - to jednak jest do 12V, bo nawet nie ma zębatki na pionowy aparat a na końcu jest wcięcie na łopatkę. I nie ma zużycia. Widać tamtego się pozbyłem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.