 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Remont silnika 4G15 |
Autor |
Wiadomość |
luk.maz
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 14 Skąd: Kraków/Warszawa
|
Wysłany: 16-03-2024, 17:35 Remont silnika 4G15
|
|
|
Witam,
Czy ktoś może przeprowadzał remont silnika 4G15 jest on 12 zaworowy z aparatem montowanym z boku silnika, gaźnikowy.
Myślę, że lata produkcji to przełom lat 80/90 tych.
Szukam wału korbowego oraz wałka rozrządu - są tak zużyte, że nic już z nich nie wyjdzie do obróbki.
Szukam i nie mogę znaleźć, ale doczytałem, że podobny to silnik 4G13 i jest już on bardziej dostępny w necie.
Mają nawet te same rozrządy z tego co już udało mi się ustalić.
Może ktoś ma dojście do tych części, najlepiej nowe, ale jak w dobrym stanie mogły by być używane.
A może ktoś ma cały silnik np. w częściach lub na chodzie?
I już przerobił temat, że wałek, głowica i wał są takie same jak w 4g13?
Z góry dziękuję za pomoc i sugestie. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 16-03-2024, 18:42
|
|
|
luk.maz napisał/a: | Może ktoś ma dojście do tych części, najlepiej nowe |
Powiedziałbym, że dojście powinno mieć każde ASO. Najprościej wygoglować jakieś, zadzwonić i dowiedzieć się u źródła Przygotuj sobie do tego albo nr VIN auta, albo przynajmniej numer silnika.
Z tym oczywiście, że nawet jeśli będą mogli te części sprowadzić, to po pierwsze potrwa, a po drugie może sporo kosztować. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-03-2024, 19:38
|
|
|
Rozrząd może być podobny, ale to różne silniki. Przede wszystkim zdaje się, że 4G13 miał aparat z boku, pionowo do silnika i wałek rozrządu też będzie inny w takim wypadku. Musisz znaleźć głowicę albo inny silnik 4G15, tylko bardzo dziwne, że masz 12 zaworowy z gaźnikiem, bo zdaje się tylko 8 zaworowe na początku produkcji, gdzieś do 1990 były z gaźnikami a późniejsze 12v miały już zawsze wtrysk.
Gaźniki też były 2 rodzaje - podciśnieniowe i elektroniczne.
Mam wał i wałek ale od wersji 8V i na pewno wałek ma podejście pionowe na aparat a nie na przedłużeniu jak w 12V. Co do wału to nie wiem - mogę zrobić pomiary jeśli chcesz sprawdzić. Wałek na pewno też ma lekkie wytarcia na krzywkach, bo to widać, ale na 99% nie będzie pasować.
Moja propozycja - do tej budy bez problemu włożysz silnik 4G63 DOHC z jakiegoś eclipse (będzie rzeźba z wiązką silnika ale pewnie i tak szybciej to ogarniesz niż części o które pytasz) - auto będzie mocniejsze a dostęp do części dla tego silnika jest wciąż bezproblemowy. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 16-03-2024, 20:14
|
|
|
ja miałem 4G15 8V z aparatem przy rozrządzie w poprzek silnika 90st
na pełnym wtrysku
62kW - 84KM
w połowie 1990 była zmiana na 12V
i aparat przemontowano wzdłuż silnika
66kW - 90KM
4G15 na gaźniku były w starszych Coltach / Lancerach
w 1990 i w 12 zaworach na pewno nie
daj jakieś foty |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-03-2024, 20:38
|
|
|
Poprawka - właśnie obejrzałem wałek, który mam - to jednak jest do 12V, bo nawet nie ma zębatki na pionowy aparat a na końcu jest wcięcie na łopatkę. I nie ma zużycia. Widać tamtego się pozbyłem. |
|
|
|
 |
|
|