Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont / Wymiana Silnika L200
Autor Wiadomość
mix2ra 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-11-2023, 16:56   Remont / Wymiana Silnika L200

Cześć,

Kilka dni temu w trasie pod maską coś zaczęło turkotać, jakby zatarte łożysko lub pasek
Po wyłączeniu klimatyzacji przestało
Po jakiś 20-30 km zapaliła się lampa Alladyna i silnik zgasł.
Nie było żadnych stuków, dymu, przegrzania, temperatura normalna.
Auta nie dało się już odpalić, pod maską wszystko upaprane w oleju, wyciek pod autem. Laweta do mechanika.

Olej musiał wyciekać już wcześniej. Niestety przed trasą nie sprawdziłem poziomu na bagnecie, miesiąc temu było ok. Brak śladów wycieku w garażu, nie zapalały się też kontrolki oleju.

Mechanik dzisiaj zrobił wstępne oględziny:
Twierdzi, że silnik zatarty, ale nie zdiagnozował tego szczegółowo.
Z tego co zrozumiałem próbowali kręcić wałem ale ani drgnął i stąd diagnoza o zatarciu, w silniku brak oleju.

Mechanik widzi trzy opcje (ceny bardzo orientacyjne):
- Remont silnika po wcześniejszej diagnozie za około 2k, cały remont koszt około 25k
- Kupno silnika używanego i montaż - robocizna + części dodatkowe około 14 - 15k + koszt silnika
- Nic nie robić, sprzedać auto "na części"

L200 przebieg 140 000
Rok prod. 2007

Czy jest ktoś na forum, kto pomógłby mi podjąć decyzję?
Co sprawdzić, gdzie ewentualnie szukać silnika, jak się upewnić czy jest w dobrym stanie itp.
Generalnie jak się do tego zabrać...

Pozdrawiam
Mix
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2023, 11:03   

To ten diesel vw 2.0? Czy jakiś inny silnik? Koszty są wg mnie kosmiczne a nadal masz silnik, który nie wiadomo jak długo pojeździ. Nigdy w życiu nie zdecydowałbym się na remont silnika, który kosztuje połowę wartości auta. A może i więcej. Ja w tej sytuacji poszukałbym tanio silnika na podmianę i auto sprzedał jak najszybciej. W to miejsce kupił coś pewniejszego.
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 28-11-2023, 12:48   

Skąd 2.0 VW przyszło Ci do głowy? Nigdy ich w L200 nie było.

4D56 2,5 DID.

Ad meritum - ja bym zaczął od rozebrania silnika i oceny strat i kosztów. Bez tego wszystkie rozważania są bez sensu..
140kkm przebiegu to bardzo mało na tyle lat, jeśli przebieg jest autentyczny, a auto w ogólnej dobrej kondycji (rama, blachy, napęd) to warto rozważyć naprawę silnika.

Remont za 25k to też jakieś kuriozum IMO, te silniki kosztują ok. 10-15k + 3k przekładka.

Poza tym zawsze można pomyśleć w takiej sytuacji o swapie na coś fajnego ;-)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-11-2023, 12:01   

pablo eldiablo napisał/a:
Skąd 2.0 VW przyszło Ci do głowy?
a bo w innych występowały...

Cytat:
4D56 2,5 DID
to słyszałem, że koło 300kkm lubiły się kończyć, znam 3 takie przypadki
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 05-12-2023, 17:47   

Cytat:
Cytat:
4D56 2,5 DID
to słyszałem, że koło 300kkm lubiły się kończyć, znam 3 takie przypadki


Ciii.. bo mój usłyszy, a przy 350k chodzi jak dziki ;-)
 
 
staciek 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-02-2024, 19:05   

pablo eldiablo napisał/a:

Poza tym zawsze można pomyśleć w takiej sytuacji o swapie na coś fajnego ;-)


czy możesz podzielić się co można fajnego zrobić...

u mnie w wersji 178KM z 2010 z przebiegiem 340 kkm co się zadziało z silnikiem i czekam na werdykt.
Może warto by było skorzystać z okazji i zrobić swap
_________________
* * *
pozdrawiam
Stanisław Witulski
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 21-02-2024, 12:57   

staciek napisał/a:
pablo eldiablo napisał/a:

Poza tym zawsze można pomyśleć w takiej sytuacji o swapie na coś fajnego ;-)


czy możesz podzielić się co można fajnego zrobić...


Można pewnie sporo, wszystko jest kwestią chęci, czasu, pracy i pieniędzy ;-)

W Patrolach jest świetnie rozpracowany temat swapów 6-cylindrowych rzędówek BMW, można pomyśleć też coś w tą stronę i w L200. Jak chodzi o miejsce pod maską, powinno się zmieścić. V6 powinny byc krótsze...
Zawsze swap silnika, który w danym aucie nie występował fabrycznie to rzeźba, ale może warto?

Ten nasz 2.5 DiD nie jest wybitny.. ani nie za mocny, ani nie za trwały, ani nie za kulturalnie pracuje.. ;-)
 
 
Tygr 
Forumowicz


Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-03-2024, 21:45   

mix2ra, remont zawsze lepszy, kwestia kasy.
_________________
My rifle is my best friend. It is my life.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.