 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1.8 MPI] Błędy P0170, P0125 - pomocy |
Autor |
Wiadomość |
bukowski
Nowy Forumowicz
Auto: Pinin 1.8 MPI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2023 Posty: 2 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 23-12-2023, 11:35 [1.8 MPI] Błędy P0170, P0125 - pomocy
|
|
|
Dzień dobry,
to mój pierwszy post tutaj, proszę nie bić.
Pacjent to 1.8 mpi automat, przebieg 200 kkm, w stanie technicznym ogólnie dobrym, bez gazu.
Jeździ, pali na dotyk, żadne zapłony nie wypadają. 10 tys. km temu dostał pełny serwis, m.in. świece, rozrusznik, alternator, akumulator, paski i inne przyjemności. Silnik sie nie przegrzewa, ani w górach latem, ani przy długotrwałej jeździe 120-130 km/h po autostradzie przy temperaturach ~40 stopni.
Po serwisie świecił się Check Engine, po zgaszeniu pojawiał się z powrotem po 10-30 km, diagnoza - katalizator, więc wjechał nowy kat (1 szt.) z resztą wydechu. Co zapewne istotne, pierwszy kat był praktycznie stopiony od strony silnika, co może wskazywać długotrwałą pracę na zbyt ubogiej mieszance.
Check engine sam zgasł, ale pojawił się nowy: najczęściej P0170, czasem w towarzystwie P0130, P0136. Sondy są sprawne.
Podłączyłem interfejs, żeby zobaczyć, jak się zachowuje trym paliwa, no i dzieją się tam cuda.
Na zimnym - normalnie, czasem bogato, czasem ubogo, generalnie porusza się w zakresie -5 +5%.
Na ciepłym trochę - w czasie jazdy stabilnie, podążając za obciążaniem silnika, przy dojeżdżaniu do świateł spada, przy zatrzymaniu startuje do 20-24% i powoli - w 10 sekund jakieś - opada do 0.
Na bardziej ciepłym przy ciśnięciu w gazu rośnie do 24% i co ciekawe tak zostaje do czasu, jak naciskamy pedał gazu.
Po rzuceniu błędu ustawia mieszankę na postoju na 24%. Po skasowaniu wraca do w miarę normalnej pracy.
Wklejam przykładowy wykres. Mam tego więcej, mogę inne parametry dostarczyć.
Nie wiem tylko, jak go wkleić w post. Link jest tu: https://ibb.co/jLfSzFN
[ Dodano: 19-01-2024, 10:10 ]
Może komuś się przyda rozwiązanie:
1. Liqui Moly do wtrysków, cała butelka - błędami zaczęło sypać rzadziej i zmieniły się trochę - mniej 0170, więcej 0125 i 0136. Popatrzyłem na MAF, parametry wzbogacenia, napięcie sondy i zacząłem podejrzewać właśnie ją. Tak czy siak szuwaks do wtrysków pomógł, silnik chodzi ciszej i równiej na wolnych obrotach.
2. Wstawiłem nową 1. sondę (była DOX0109, wstawiłem DOX0113, 170 zł oryginał Denso), bo poprzednia pokazywała stałe napięcie 0,14V (z tego co czytałem, powinno fluktuować). Stara sonda była mocno zakopcona, choć opór miała prawidłowy.
Pomogło, aktualnie parametry wzbogacenia jak z fabryki, napięcie sondy pływa sobie w dopuszczalnym zakresie, żadnych błędów.
Mechanik (kolejny...)zaproponował mi emulator sondy...pewnie po to, żebym sobie stopił nowy katalizator. |
_________________ bukowski |
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24214 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-01-2024, 16:29
|
|
|
Kluczowa była sonda zapewne. A opór to tylko grzałka, nie ma wpływu na dane o składzie spalin. |
|
|
|
 |
bukowski
Nowy Forumowicz
Auto: Pinin 1.8 MPI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2023 Posty: 2 Skąd: Chotomów
|
Wysłany: 23-01-2024, 08:41
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Kluczowa była sonda zapewne. A opór to tylko grzałka, nie ma wpływu na dane o składzie spalin. |
Jednak pozostał jeszcze jeden błąd, 0125. Wyskakuje po kilkudziesięciu kilometrach jazdy powyżej 95 km/h, przy zewnętrznej w okolicach 0. Jaka macie w takich warunkach temperature plynu? U mnie jest 85-86, co wydaj się ciut mało. Termostat mam nowy, podejrzewam że ma za niska temperaturę otwarcia, z tego co czytam powinno być 82, z pełnym otwarciem przy 95. Kąkóter działa u mnie tak, że jak rzuci 0125, to przy otwartej przepustnicy ustawia stałe wzbogacenie 4,69%.
Przy jeździe wkoło komina błąd nie występuje.
[Edit] Wymiana termostatu pomogła, temperatura wzrosła do 90-92, 0125 przestał się pojawiać. Ale - chyba jest jednak problem z wtryskiem. Na wolnych obrotach często chodzi nierówno, przy dynamiczniejszej jeździe po opuszczeniu gazu wygląda jakby się któryś wtrysk wieszał - mieszanka idzie mocno na bogato, czasem dociera do Maks poziomu i wtedy rzuca P0170. Kupiłem druga butelke szuwaksu do wtrysku, ale bez przekonania. W sklepach z częściami wtryski są niedostepne; ale może źle szukam. Czy nie pasują jakieś z innych aut z tym silnikiem? |
|
|
|
|
 |
|
|