Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8 MPI] Błędy P0170, P0125 - pomocy
Autor Wiadomość
bukowski 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin 1.8 MPI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2023
Posty: 2
Skąd: Chotomów
Wysłany: 23-12-2023, 11:35   [1.8 MPI] Błędy P0170, P0125 - pomocy

Dzień dobry,

to mój pierwszy post tutaj, proszę nie bić.
Pacjent to 1.8 mpi automat, przebieg 200 kkm, w stanie technicznym ogólnie dobrym, bez gazu.
Jeździ, pali na dotyk, żadne zapłony nie wypadają. 10 tys. km temu dostał pełny serwis, m.in. świece, rozrusznik, alternator, akumulator, paski i inne przyjemności. Silnik sie nie przegrzewa, ani w górach latem, ani przy długotrwałej jeździe 120-130 km/h po autostradzie przy temperaturach ~40 stopni.

Po serwisie świecił się Check Engine, po zgaszeniu pojawiał się z powrotem po 10-30 km, diagnoza - katalizator, więc wjechał nowy kat (1 szt.) z resztą wydechu. Co zapewne istotne, pierwszy kat był praktycznie stopiony od strony silnika, co może wskazywać długotrwałą pracę na zbyt ubogiej mieszance.
Check engine sam zgasł, ale pojawił się nowy: najczęściej P0170, czasem w towarzystwie P0130, P0136. Sondy są sprawne.

Podłączyłem interfejs, żeby zobaczyć, jak się zachowuje trym paliwa, no i dzieją się tam cuda.
Na zimnym - normalnie, czasem bogato, czasem ubogo, generalnie porusza się w zakresie -5 +5%.
Na ciepłym trochę - w czasie jazdy stabilnie, podążając za obciążaniem silnika, przy dojeżdżaniu do świateł spada, przy zatrzymaniu startuje do 20-24% i powoli - w 10 sekund jakieś - opada do 0.
Na bardziej ciepłym przy ciśnięciu w gazu rośnie do 24% i co ciekawe tak zostaje do czasu, jak naciskamy pedał gazu.
Po rzuceniu błędu ustawia mieszankę na postoju na 24%. Po skasowaniu wraca do w miarę normalnej pracy.

Wklejam przykładowy wykres. Mam tego więcej, mogę inne parametry dostarczyć.

Nie wiem tylko, jak go wkleić w post. Link jest tu: https://ibb.co/jLfSzFN



[ Dodano: 19-01-2024, 10:10 ]
Może komuś się przyda rozwiązanie:

1. Liqui Moly do wtrysków, cała butelka - błędami zaczęło sypać rzadziej i zmieniły się trochę - mniej 0170, więcej 0125 i 0136. Popatrzyłem na MAF, parametry wzbogacenia, napięcie sondy i zacząłem podejrzewać właśnie ją. Tak czy siak szuwaks do wtrysków pomógł, silnik chodzi ciszej i równiej na wolnych obrotach.

2. Wstawiłem nową 1. sondę (była DOX0109, wstawiłem DOX0113, 170 zł oryginał Denso), bo poprzednia pokazywała stałe napięcie 0,14V (z tego co czytałem, powinno fluktuować). Stara sonda była mocno zakopcona, choć opór miała prawidłowy.

Pomogło, aktualnie parametry wzbogacenia jak z fabryki, napięcie sondy pływa sobie w dopuszczalnym zakresie, żadnych błędów.

Mechanik (kolejny...)zaproponował mi emulator sondy...pewnie po to, żebym sobie stopił nowy katalizator.
_________________
bukowski
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24214
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-01-2024, 16:29   

Kluczowa była sonda zapewne. A opór to tylko grzałka, nie ma wpływu na dane o składzie spalin.
 
 
bukowski 
Nowy Forumowicz

Auto: Pinin 1.8 MPI 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2023
Posty: 2
Skąd: Chotomów
Wysłany: 23-01-2024, 08:41   

Krzyzak napisał/a:
Kluczowa była sonda zapewne. A opór to tylko grzałka, nie ma wpływu na dane o składzie spalin.


Jednak pozostał jeszcze jeden błąd, 0125. Wyskakuje po kilkudziesięciu kilometrach jazdy powyżej 95 km/h, przy zewnętrznej w okolicach 0. Jaka macie w takich warunkach temperature plynu? U mnie jest 85-86, co wydaj się ciut mało. Termostat mam nowy, podejrzewam że ma za niska temperaturę otwarcia, z tego co czytam powinno być 82, z pełnym otwarciem przy 95. Kąkóter działa u mnie tak, że jak rzuci 0125, to przy otwartej przepustnicy ustawia stałe wzbogacenie 4,69%.

Przy jeździe wkoło komina błąd nie występuje.

[Edit] Wymiana termostatu pomogła, temperatura wzrosła do 90-92, 0125 przestał się pojawiać. Ale - chyba jest jednak problem z wtryskiem. Na wolnych obrotach często chodzi nierówno, przy dynamiczniejszej jeździe po opuszczeniu gazu wygląda jakby się któryś wtrysk wieszał - mieszanka idzie mocno na bogato, czasem dociera do Maks poziomu i wtedy rzuca P0170. Kupiłem druga butelke szuwaksu do wtrysku, ale bez przekonania. W sklepach z częściami wtryski są niedostepne; ale może źle szukam. Czy nie pasują jakieś z innych aut z tym silnikiem?
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.