Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Pojawiąjący się brak mocy
Autor Wiadomość
Stanlejek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero IV 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 03-03-2024, 11:29   [3.2 DID] Pojawiąjący się brak mocy

Witam wszystkich.

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem pojawiającego się braku mocy przy ruszaniu. Przeważnie pojawia się to pa jakimś czasie jazdy
Pajero IV 3,2 DiD 2007 rok
Samochód wtedy ledwo się turla, wciskanie pedału gazu nic nie daje choć czasem jakby zaskakuje i nabiera mocy . Dzieje się to co jakiś czas przez co ciężko zdiagnozować co to może być.
Jadę sobie normalnie, staję na czerwonym świetle a potem gdy trzeba ruszyć on się ledwo turla... Jest to niebezpieczne bo można się "naciąć" wyjeżdżając np. z drogi podporządkowanej myśląc że się zdąży a tu nagły brak mocy i zonk....

Komputer nie wyświetla żadnych błędów.
Mechanik zasugerował problemy z przepustnicą - została przeczyszczona i na jakiś czas problem jakby ustał ale po jakimś czasie znowu się zaczęło więc nie wiadomo czy to miało coś wspólnego.

Mechanik zasugerował też że można czasem "zresetować" to poprzez odcięcie zasilania.
i Faktycznie po rozłączeniu plusów od akumulatorów na kilka minut problem ustępuje - jakby się ustawienia resetowały i wraca do normy - można jechać normalnie dalej jak gdyby nic się nie stało...

Gdy się dzieją takie cyrki to przy wyłączaniu silnika kluczykiem silnik przed samym zgaśnięciem wchodzi na wyższe obroty i gaśnie z takim jakby "telepnianiem".

Co to może być? Jakiś czujnik? EGR? Przepływomierz powietrza? Potencjometr gazu?

Najgorsza jest usterka która się pojawia i znika..... Gdyby coś nie działało to byłby konkret a tak ciężko dojść i zlokalizować.

Podejrzewam że to coś ze sterowaniem bo skoro po rozłączeniu akumulatorów problem się resetuje to chyba nie jest to mechaniczna usterka.

Może ktoś miał podobne problemy?
_________________
Stanley
 
 
hlukasz 
Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 48
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 04-03-2024, 09:18   

Czy zaobserwowałeś podobne objawy kiedy skrzynia jest na N? Podobne czyli - silnik ciężko wkręca się na obroty albo po wkręceniu nie jest w stanie ich utrzymać i falują?

Jaki przebieg? Wtryski były kiedykolwiek wymieniane? Filtr paliwa wymieniłeś?
  
 
 
edmunek 
Forumowicz

Auto: Shogun 4
Kraj/Country: UK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Sty 2023
Posty: 187
Skąd: Stąd
Wysłany: 04-03-2024, 09:43   

masz cały dolot do wyczyszczenia z węgla.
czyli, ściągasz EGR (który nie będzie wyglądał aż tak tragicznie) aż do samego kolektora dolotowego.
to wszystko już masz zatkane.
wiem bo mój robił dokładnie to samo i zdarzało się że przy wjazdach do autostrady miałem loterie czy "pojedzie" czy też będzie muł.
tak samo jak były podjazdy pod jakieś górki to potrafił aż utrzymać jakąś prędkość w rodzaju 70km/h i nic więcej.

jak chcesz zobaczysz jak u Ciebie wygląda kolektor to zapraszam do mojego wątku.
p.s. w ciągu tygodnia widzę przynajmniej 2 posty na facebookowej grupie gdzie inni mają dokładnie to samo (podobne przebiegi i zazwyczaj ten sam rocznik)

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1671228#1671228
_________________

 
 
Stanlejek 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero IV 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lis 2015
Posty: 6
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 05-03-2024, 10:14   

hlukasz napisał/a:
Czy zaobserwowałeś podobne objawy kiedy skrzynia jest na N? Podobne czyli - silnik ciężko wkręca się na obroty albo po wkręceniu nie jest w stanie ich utrzymać i falują?

Jaki przebieg? Wtryski były kiedykolwiek wymieniane? Filtr paliwa wymieniłeś?


Dzięki za odpowiedź. Przebieg 260 tysięcy. Wtryski nie były wymieniane odkąd go kupiłem czyli gdy miał 200 tys. przebiegu. Silnik nie faluje i w zasadzie w czasie tych "fochów" można go podgazować bez jazdy choć odczuwalnie na słuch praca jest "inna" niż normalnie.

[ Dodano: 05-03-2024, 10:28 ]
edmunek napisał/a:
masz cały dolot do wyczyszczenia z węgla.


Dzięki za odpowiedź, tak mi coś podpowiadało że to chyba właśnie będzie trop w kierunku EGR i tego właśnie dolotu. Na Youtube znalazłem kilka filmików jak to ludzie rozbierają i czyszczą - jest trochę roboty "kominiarskiej" z usunięciem tej sadzy/nalotu.
Dzwoniłem już do mechanika i jestem z nim wstępnie umówiony na przyszły poniedziałek.
Poproszę go aby mi dał znać kiedy to rozbierze żeby zrobić trochę zdjęć.

Mam nadzieję że to będzie to bo naprawdę jazda z taką "pojawiającą się usterką" to loteria w której można stracić nawet życie...

Dam znać jak ruszymy z tematem i pojawią się nowe fakty.

Poprzedni właściciel miał problemy z DPF zdaje się bo mieszkał w mieście i go nie "przepalał". W serwisie wycięli DPF i wprowadzili korekty w komputerze. I wiem że już miał raz wymieniany zawór EGR.

A więc zobaczymy co przyniesie przyszły tydzień
_________________
Stanley
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.