Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Gaśnie po rozruchu
Autor Wiadomość
magg11 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 30
Skąd: Pęgów
Wysłany: 05-05-2013, 10:49   [EA2A/W 2.0] Gaśnie po rozruchu

Parę dni temu z moim autem zaczęło się coś dziwnego dziać, pojechałem do sklepu i po jakiejś godzinie postoju coś go trafiło, objaw był taki, że zaraz po odpaleniu mogłem podgazować na 3 sekundy i zaraz po tym obroty spadały do zera. Próbowałem tak z 20 razy i cały czas taki sam objaw. Udało mi się wyjechać z parkingu i jechać metodą odpalenia na parę sekund i przejechaniu 10 metrów, katorga. Po jakiś 10-15 próbach auto zaczęło normalnie jechać. w trakcie tej walki zapalała się kontrolka silnika. Pojechałem na stację i nalałem paliwa. Na drugi dzień pojechałem do pracy, normalnie odpalił tylko podczas jazdy co jakiś czas zapalała się kontrolka silnika na minutę i gasła. Zauważyłem że, problem z odpaleniem jest tylko wtedy gdy silnik jest ciepły, po 3-5 próbach wskakuje na normalne obroty i jest ok. Mam w aucie instalację gazową ale od momentu kiedy są problemy jeżdżę tylko na paliwie, wcześniej tylko gaz i paliwo parę litrów tylko na odpalanie i czasami też już brakowało. Jestem od kilku miesięcy w Niemczech, ceny za serwisy tutaj są bardzo wysokie, a jechać do Polski nie chcę takim autem, rozkraczy się na autostradzie i też mnie odpowiednio rozliczą. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
_________________

 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-05-2013, 11:00   

Chyba logiczne co na początek. Sprawdź co to za kody błędu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245

Gaśnie na LPG i Pb? Czy dobrze rozumiem tylko na LPG?
 
 
 
magg11 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 30
Skąd: Pęgów
Wysłany: 05-05-2013, 11:05   

Pierwszy raz zgasł na LPG, teraz jeżdżę tylko na benzynie i też gaśnie
_________________

 
 
bongo_22 
Mitsumaniak
baja bongo w kongo


Auto: EA5W Avance, Proton 415 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 568
Skąd: Warszawa Wola/Grochów
Wysłany: 05-05-2013, 11:08   

U znajomego przy podobnych objawach w EA2A wyszło, że walnięty jest czujnik położenia wałka rozrządu
_________________
Najważniejszy w każdym działaniu jest początek...

06.2009 - 03.2013 Galant EA2W LPI '98 krąży po rodzinie :)
2012 - Galant EA5W '01
01.2014 - 02.2015 - Colt C52 1.5 12V '91
12.2014 - Proton 415 GLXi '96
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-05-2013, 11:10   

Jeśli kilka razy miałeś pusty bak, to prawdopodobnie podpaliłeś pompę paliwa która jest w baku. Benzyna chłodzi i smaruje pompę a dodatkowo pompa chodzi cały czas niezależnie czy jeździsz na benzynie czy na gazie. Najlepiej jak zawsze jest minimum 1/4 zbiornika.
Ale podstawą wyjaśnienia co się stało jest sprawdzenie błędów jak napisał arturj123.
 
 
magg11 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 30
Skąd: Pęgów
Wysłany: 05-05-2013, 11:15   

Nigdy nie sprawdzałem kodów błędu, czy piny 1 z 4 mam połączyć ze sobą drucikiem i gdzie jest OBD2, pod maską czy w środku? Aż wstyd się przyznać, ale z miśkiem nic się nie działo aż do teraz..


pod jaką literą jest te złącze?
_________________

Ostatnio zmieniony przez magg11 05-05-2013, 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-05-2013, 11:30   

Piny 1 i 4 trzeba zmostkować jakimś kablem czy drucikiem a gdzie jest gniazdo diagnostyczne. to nie wiem :) Lepszą formą diagnostyki jest podłączenie pod komputer, w Twoim przypadku wystarczy kabel Vag KKL za około 40zł i program Evoscan.
 
 
maddox161 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 34
Skąd: Radoszewice/Wieluń
Wysłany: 05-05-2013, 11:52   

Złączę ODB masz nad nogami kierowcy....jak wsadzisz głowę pod deskę rozdzielczą to po prawej stronie przy samym plastiku masz ww złącze... no i jeszcze ten temat o kodach błędów...wszystko powinno tam być wyjaśnione...
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
_________________
Poznaj dary wszystkich zmysłów, albo zgiń w tancu upadłych Bogow!

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=62947
 
 
 
magg11 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 30
Skąd: Pęgów
Wysłany: 05-05-2013, 12:49   

Błędy zdiagnozowane:

ABS-22,23,24-czujniki prędkości kół, nie wiem czy warto się tym przejmować

CE-11- sonda lambda

-14- czujnik przepustnicy

-23- czujnik TDC 1 cylindra

co na początku można zrobić żeby dojechać bez problemów do Polski i naprawić resztę nie narażając się na wysokie koszta
_________________

 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-05-2013, 12:55   

Cytat:
Błędy zdiagnozowane:

ABS-22,23,24-czujniki prędkości kół, nie wiem czy warto się tym przejmować

CE-11- sonda lambda

-14- czujnik przepustnicy

-23- czujnik TDC 1 cylindra

co na początku można zrobić żeby dojechać bez problemów do Polski i naprawić resztę nie narażając się na wysokie koszta
_________________



Odłącz akumulator aby wykasowac stare defekty ABS i ECU .
Jesli zapali sie ponownie bład silnika wtedy odczytaj jaki dokładnie błąd wyskakuje i bedziesz miał pewnośc gdzie szukać przyczyny .
 
 
magg11 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 30
Skąd: Pęgów
Wysłany: 05-05-2013, 13:24   

ABS - tak samo, a od ECU cały czas krótko miga
_________________

 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-05-2013, 13:39   

magg11 napisał/a:
ABS - tak samo, a od ECU cały czas krótko miga


Zrób tak : Odłacz aku na ok minutę , po ponownym podłączeniu wykonaj jazdę próbną aż do momentu zapalenia kontroli silnika i wtedy wymrugaj defekty ECU
 
 
magg11 
Nowy Forumowicz

Auto: EA2A 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 30
Skąd: Pęgów
Wysłany: 05-05-2013, 14:51   

Jeździłem autem z 20 minut i nic się nie działo, ani razu nie włączyła mi się kontrolka ECU. Zatrzymywałem się, wyłączałem silnik kilka razy, przełączałem na gaz i nic. Na koniec sprawdziłem kody i ABS bez zmian ECU cały czas miga. Nie wierzę, żeby samo się naprawiło, pamiętam, że pierwszy problem był prawdopodobnie w momencie przełączania z benzyny na gaz, ale później już cały czas jeździłem na benzynie i gasł.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.