  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[MSS ALL] Blachy/ osłony tarczy hamulcowej wymiana | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 dark57  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-05-2024, 13:11   [MSS ALL] Blachy/ osłony tarczy hamulcowej wymiana
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Cześć
 
Rozsypały mi się /przerdzewiały / tarcze kotwiczne / osłony tarczy hamulcowej
 
Ktoś wymieniał ? Jakieś wskazówki  przy wymianie ? 
 
Jest sens to wymieniać czy jeździć bez 
 
Czy takie będą pasować na przód 
 
 
osłony tarczy  
 
 
Przy okazji jaka może być przyczyną że prawe przednie koło / felga jest wyraźnie bardziej gorąca po jeździe z hamowaniem , hamulec nie trzyma raczej , prowadnice zacisku nasmarowane płynnie chodzą. , klocki zmienione łożysko raczej ok | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-05-2024, 15:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Możesz jeździć bez osłon, nic się nie stanie.
 
 
Co do zacisku sprawdź czy tłoczek zacisku nie chodzi ciężko, jeśli nie to elastyczny przewód hamulcowy może być rozwarstwiony wewnątrz i blokuje cofanie się płynu po hamowaniu. U mnie przedni prawy wężyk pękł podczas hamowania, wymieniłem oba przednie i tylne na nowe. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 dark57  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-05-2024, 20:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Właśnie skończyłem przy tym kole :
 
Jednak wymieniłem osłonę tarczy hamulcowej , kupiłem taka jak w linku powyżej , jest nieco większa niż oryginał tzn średnica zew ale nie powinno to  mieć znaczenia raczej  , wymieniłem przez rozcięcie blachy tzn bez demontażu piasty/ łożyska -trochę trzeba poodginac żeby jakoś przepchnąć przez piastę i po przepchnięciu podoginac z powrotem , dodatkowo w jednym miejscu przykrecilem wkrętem do zwrotnicy ( wywiercilem otworek w korpusie zwrotnicy ) bo przez przecięcie straciła sztywność nieco , ale przez dodatkowy wkręt jest ok
 
, nie chciałem ryzykować demontażu piasty z łożyskiem , pewnie łożysko by się rozleciało i problem z montażem demontażem 
 
Wymieniłem też przewód elastyczny  hamulcowy , ale stary był drożny wg mnie  i chyba nie był on przyczyną grzania się koła , 
 
wyczyściłem też  zacisk , tłoczek itp ,  gumek i uszczelek nie zmieniałem,   bo nie miałem nowych( wyglądały dobrze -ze dwa trzy lata temu zmieniałem je,)  , tylko wyczyściłem i przesmarowalem ,  syfu było dużo w zacisku / tłoczku , teraz powinno być ok , jutro zobacze jak pojeżdżę | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-05-2024, 06:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak rozumiem, to nie jest tak, że piasta dociska tam osłonę do zwrotnicy? Bo są takie systemy, gdzie ta osłona nie ma swoich śrubek, ale jest dociśnięta piastą - wtedy trzeba pamiętać, że jej grubość jest wliczona w położenie tarczy hamulcowej względem jarzma i usuwając osłonę się zaburza ten wymiar. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 dark57  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-05-2024, 10:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Osłona oryginalnie jest osadzona na stożkowej powierzchni wewnętrznego otworu z blachy , zwrotnica też ma tam cześć stożkowa w tamtym miejscu i zaciska się na stożku otworu , oraz ustawiają i dociskają ja śruby  jarzma zacisku hamulcowego, osłona w okolicach przykręcania hamulca  jest pomiędzy powierzchnia zwrotnicy a powierzchnia zacisku także dociska i ustawia  ja także jarzmo  i śruby jarzma 
 
Po rozcięciu blachy - w celu przepchnięcia przez piastę - ten  stożek uległ rozcięciu i nie możliwe jest zaciśnięcie na tej powierzchni chyba żeby spowrotem przyspawać to przecięcie ew jakoś połączyć inaczej .
 
Niemożliwe żeby piasta dociskala gdzieś osłonę do zwrotnicy , z tego powodu że piasta obraca się razem z kołem ,  a zwrotnica jest nieruchoma , zawsze  musi byś jakiś odstęp miedzy  piasta wraz z tarcza hamulcowa a osłoną tarczy wraz ze zwrotnica , inaczej tarły by o siebie w trakcie obrotu koła , pozatym z tyłu piasty są łby szpilek / śrub do przykręcania kół co dodatkowo obijało by osłonę i zwrotnice , 
 
Elementy stałe ( zwrotnice z osłona tarczy ) od ruchomych ( piastę z tarcza sprzeglowo ) łączy tylko łożysko 
 
Teraz myślę że można by było lepiej założyć taką osłonę , np przeciąć przewiercić otworki w okolicy przecięcia po obu str , przełożyć przez  piastę , a następnie znitowac , zespawać  lub złączyć jakimś drutem , tak by średnica na stożku co zaciska się na zwrotnicy nie rozeszła się 
 
 
[ Dodano: 24-05-2024, 11:22 ]
 
U mnie blacha osłony , grubość , była tak jak oryginalnie tzn między powierzchniami zwrotnicy (w okolicy otwór na śruby jarzma ) a  powierzchnia jarzma , więc położenie jarzma wzg tarczy nie zmieniło się , gdyby usunąć tą blachę / osłonę , to owszem położenie jarzma przesunie się do wewnątrz o grubości blachy , ale ta różnica nie będzie miała większego wpływu na hamulce ( musiało by się sporo przesunąć tak by tarlo jarzmo o tarcze )  , jarzmo i tak ma jakiś odstęp od tarczy hamulcowej , a zacisk/ klocki / tłoczek , i tak ustawi się odpowiednio opasuje wzg tarczy i jarzma na prowadnicach , 
 
 
[ Dodano: 24-05-2024, 11:50 ]
 
Jednak koło dalej się grzeje jak wcześniej , być może to od łożyska | 
             
									
				|    | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-05-2024, 12:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Najczęściej grzeje się od hamulców, ale łożysko też może być dobrym tropem. A w kwestii konstrukcji - już wiem, też mam taką stożkową osłonę w E32 - niestety podczas wyciągania łożyska się zsunęła i teraz musiałem z drugiej strony niż jarzmo, zrobić dziurkę i umocować do zwrotnicy trytytką. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 dark57  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Łańcut 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-05-2024, 08:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wczoraj zrobiłem test : jechałem bez używania hamulca nożnego tylko ew ręczny , lewe koło przednie prawie  zimne a prawe gorące , więź chyba łożysko , jeszcze będę to sprawdzał 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | niestety podczas wyciągania łożyska się zsunęła | 	  
 
W takim wypadku można by było czymś w stylu łyzka do opon lub jakiś łomik, próbować napchnac  ta stożkowa cześć osłony / blachy na  swoje miejsce tzn na obudowę zwrotnicy | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-05-2024, 19:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie, ja to ściągałem na prasie i się opierała o tę część z osłoną - próbowałem różnych sposobów i ostatecznie przytwierdziłem trytytką, bo plastik niemal wieczny jest. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |