 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z klimatyzacją |
Autor |
Wiadomość |
patryk.krzemien
Nowy Forumowicz patryk072
Auto: Mitsubishi Outladner III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2024 Posty: 2 Skąd: Dziadowa Kłoda
|
Wysłany: 10-06-2024, 08:41 Problem z klimatyzacją
|
|
|
Witam,
mam problem z klimatyzacją, myślałem, że to brak czynnika ale klima nabita, działała jeden dzień i znowu pusta czyli gdzieś układ się rozszczelnił, pod samochodem widać wyciek płynu fluorescencyjnego więc wyciek jest, mechanik wskazał osuszacz klimatyzacji jako winny, pytanie czy aby go wymienić potrzebne jest ściąganie deski czy też da radę to zrobić jakoś od spodu?
Klima po nabiciu działa jakieś jeden dzień, dwa razy z nawiewu wyleciało coś na wzór białego proszku ale to chyba efekt po odgrzybianiu parownika.
Z góry dziękuję za pomoc i rady. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-06-2024, 11:00
|
|
|
Upierałeś się na nabicie środka czy ta osoba znalazła sobie jelenia, który przy nieszczelnościach będzie ciągle płacił za to? Bo maszyna nie uzupełni czynnika, jeśli test próżni nie przejdzie.
Osuszacz w 99% jest na zewnątrz, gdzieś pod maską, w okolicy skraplacza, czasem wręcz zintegrowany z nim. |
|
|
|
 |
patryk.krzemien
Nowy Forumowicz patryk072
Auto: Mitsubishi Outladner III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2024 Posty: 2 Skąd: Dziadowa Kłoda
|
Wysłany: 10-06-2024, 13:49
|
|
|
Nie upierałem, mechanik stwierdził, że "podobno" test próżni przeszedł i nabił ale całkiem możliwe, że znacząco mógł minąć się z prawdą, w takim razie sam zdejmę pokrywę silnika i przeanalizuję jeszcze dostęp do owego skraplacza. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 11-06-2024, 07:56
|
|
|
Maszyna robi próżnię na kilka minut i znacznie lepszym testem jest nabicie jakiegoś obojętnego gazu (azot albo hel) do układu i sprawdzenie czy ciśnienie spada. Można to testować zupełnie osobno nie zajmując stanowiska z maszyną i można to robić dość długo aby być pewnym. Ale skoro już nawet widać wyciek kontrastu to nie ma się nad czym zastanawiać - trzeba to uszczelnić.
Jeśli jest mocno rozbryzgane i ciężko ustalić skąd dokładnie cieknie, to najlepiej umyć i raz jeszcze uruchomić klimatyzację, aby kontrast zaczął uchodzić - to doprecyzuje miejsce ubytku. |
|
|
|
 |
|
|