Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
03-06-2007, 23:54
[CB4A 1.6] wymiana łozysk w skrzyni
Autor Wiadomość
d.marcin
[Usunięty]

  Wysłany: 30-04-2007, 20:05   [CB4A 1.6] wymiana łozysk w skrzyni

witam mam lancera '93 1,6 16v mam go juz ponad rok od poczatku jak go kupiłem hałasuje mi skrzynia ostatnio poczytałem na forum ze jest to dość poważna sprawa i wydaje mi sie ze ostatno ten chalas jest głosniejszy i czaem biegi wchodza z małym zgrzytem. ile jest tych lożysk do wymiany i jaki jest koszt? czy pomoże cos wmiana oleju? uzywam swojego lancerka do pracy i robię miesięcznie ok 3tyś km wiec obawiam sie jakiejs niespodzianki. prośba o info. z góry dzięki.pozdro dla wszystkich mitsumaniakow.

mam teraz na liczniku (niby) 210tyś ile mozna jeszcze pociągnąć
Ostatnio zmieniony przez akbi 30-05-2007, 17:08, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-04-2007, 20:27   

Ja kupiłem używaną skrzynię za 500 PLN z przebiegiem 115.000, bo remont skrzyni to jakieś 1200PLN.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 04-05-2007, 09:44   

d.marcin, koszt wszystkich lozysk przy zalozeniu ze wkladamy polskie CBK i jednego japonczyka
ok 400 zl ten japonczyk to lozysko na walku sprzeglowym atakujacym pierwsze od strony silnika /kulkowe/ ma poprostu nietypowy wymiar a koszt od 90-115 zl dojda jesze dwa simery na poloski
ja mysle ze warto wymienic lozyska bo wiesz co masz a jak kupisz jakiegos zloma to bywa róznie :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-05-2007, 10:47   

Toteż kupuje się od sprawdzonego sprzedawcy. A koszt który podałeś jest bez przełożenia łożysk i demontażu/montażu skrzyni. Poza tym zależy czym się objawia uszkodzenie. W mojej wymiana łożysk przez poprzedniego właściciela nie pomogła, gdyż uszkodzenie łożysk przewęziło zębatki. Skrzynia działała idealnie, poza gwizdem który wydobywał się z niej. Dlatego wymieniłem na nowszą, od COLTA.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 04-05-2007, 13:19   

wichura1, ok
to ja jeszcze dodam troche szczegolow:
CBK to seria lozysk poskich dla motoryzacji /serwis-produkcja/ a w szczegolnosci do skrzyn i mostow najczesciej uzywanych aut w PRL, maja one odpowiednie konty w lozyskach stozkowych i b. wysoka dokladnosc wykonania oraz zaskakujaca zywotnosc --- dzieki temu ze pochodza ze starych zapasow ceny
ich sa zaskakujaco korzystne // moje zdanie lepsze od japonskich ale to tylko moje zdanie-praktyka//
nawiasem mowiac w skrzyniach w mitsu wszystkie stozki mozna zastapic CBK :badgrin:
:badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-05-2007, 14:46   

Napisałem wyraźnie, że oprócz łożysk w skrzyni są również inne elementy, które zwłaszcza po jeżdżeniu przez rok zgrzytającą skrzynią mogły zostać naruszone. Poza tym nie każdy potrafi sam wyjąć i włożyć skrzynię, a co dopiero zlokalizować uszkodzenie i je usunąć. A o ile mi wiadomo serwisy za darmo tego nie robią. Ktoś na forum naprawiał skrzynię i wyniosło go to 1200PLN.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 04-05-2007, 18:47   

wichura1, ok masz racje i nie negowałem twojego podejscia do sprawy.
ja osobiscie preferuje podejscie warsztatowe -- czyli rozkreć, zobacz, oceń i zdecyduj - czy naprawiac? czy kupic nowa-stara?----- kupic zawsze zdarzysz !.
czyli rozkrecam-sprawdzam--spisuje co trzeba ---licze ----decyduje. :badgrin:

:badgrin: :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2007, 18:55   

Wojmi tak ale Wichurze chodzi o to ze takie zabawy jak Ty proponujesz miały sens muszą zostać spełnione 2 warunki

1. Trzeba miec garaż z kanałem
2 Trzeba wiedzieć jak to zrobić

A NIE WSZYSYCY MAJA TAKIE UMIEJETNOŚCI I MOŻLIWOŚCI :!:
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 04-05-2007, 19:13   

dm17, zgadzam sie ale zeby wymienic skrzynie tez trzeba miec kanal a jak wyciagniesz skrzynie to bierzesz
1 aparat cyfrowy lub telefon z aparatem kartke suwmiarke
2 kumpla albo dwuch troche piwa.... ale nie za duzo :badgrin:
3 jak sie zniechecisz lub bedzie w srodku miazga to kupisz nowa-stara
4 jezeli wiesz jak wyglada synchronizator to polowa sukcesu
5 mierzysz lozyska dzwonisz ja ci podam jakie to jest cbk albo koyo ile stoi liczysz
6 kupujesz lozyska u mnie lub gdzie kolwiek bo masz rozszyfrowane-- albo za drogo :badgrin:
7 skladasz skrzynie tak samo tylko w odwrotnej kolejnosci
8 czy masz nowa czy stara po naprawie i tak musisz ja zamontowac do auta
:badgrin: co sie nauczysz to twoje :badgrin:
dobrze sciagnac sobie manuala z faq /od wichury1/-- to jest bardzo przydatne -- i zawsze dziekuje tworca manuali i tworca faq
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
d.marcin
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2007, 18:51   cd

Poszukam skrzyni bo z tą wymianą to nie wiadomo jak wyjdzie a może to nie tylko łozyska?!
dzieki za informacje. a moż ma ktoś tanią nie zjeżdżoną skrzynie?
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 08-05-2007, 06:53   pytanie w stylu tych glupich

takie glupie pytanie mam, w roznych autach przy tym samym silniku montowano rozne skrzynie, w zaleznosci od skrzyni auto lepiej lub gorzej sie zbieralo,..
czy przy silniku 4G92 jaki ma kolega i jaki mam ja jest mozliwe zamontowanie jakies innej skrzyni (od razu mowie ze niewiem jakiej innej, niewiem czy wogole jakas inna sie nada ) ?
czy mozna szukac skrzyni z nowszego modelu ? tego samego silnika, czy to cos da ?
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-05-2007, 08:41   

Do twojego silnika były 3 skrzynie:

F5M22 - 2WD manualna 5 biegów
F4A22 - 2WD automatyczna 4 biegi
W5M31 -4WD manualna 5 biegów
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 08-05-2007, 10:19   

z tego wniosek ze zostaje mi tylko F5M22 czy ta z 4WD tez mozna wkladac ? jesli tak to czy jest jakas roznica ?
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 08-05-2007, 12:43   

puntspusy napisał/a:
z tego wniosek ze zostaje mi tylko F5M22 czy ta z 4WD tez mozna wkladac ?

niestety odradzam bo:
1 w skrzyni dochodzi dodatkowy mechanim roznicowy rozdzial momentu przod tyl
2 ze skrzyni wychodzi koncowka walka napedowego przeeeeeeeeeeeeekazujaca moment obrotowy na tylni most poprzez przekladnie katowa
3 poloski napedowe przedniej osi maja inne dlugosci
4 tak jak pisze o tym mechanizmie roznicowym to trzeba wziasc pod uwage ze on przekarze moment na tylni most ktorego niemasz silnik chodzi -- auto stoi :badgrin: :badgrin: :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.