 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wysokie obroty silnika |
Autor |
Wiadomość |
Daniel.O.DE
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 09 Sie 2024 Posty: 1 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 09-08-2024, 10:24 Wysokie obroty silnika
|
|
|
Witam
Eclipse Cross 1.5 (163km), manula, przebieg 50 000 km
Brak błędów w systemie
Diagnozowany w dwóch niezależnych serwisach Mitsubishi
Warunki panujące : obecne 20 i więcej stopni (nie ma to znaczenia jaka temp w tym przypadku), silnik zimny lub rozgrzany (nie ma tu znaczenia w tym przypadku)
Opis problemu
Jedziesz samochodem (prędkość nie ma tu znaczenia, efekt jest tem sam nie zależnie od prędkości), wciskasz pedal sprzęgła. Sprzęgło trzymasz wciśnięte, auto toczy się swoim rozpędem , obroty silnika spadają do obrotów biegu jałowego (około 800 rpm), po około 2-3 sekundach(sprzęgło nadal wciśnięte, auto nadal się toczy), obroty silnika samoistnie wzrastają do 1400-1600 rpm. Poziom tych wysokich obrotów utrzymuje się tak długo jak długo samochód pozostaje w ruchu (czyli toczy się ze wciśniętym sprzęgłem). Po zatrzymaniu samochodu czy to podczas samoistnego wytracenia prędkości, czy przy użyciu pedału hamulca (sprzęgło cały czas wciśnięte), obroty natychmiast spadają do obrotów biegu jałowego .
Taki sam efekt jest podczas jazdy gdy lewarek skrzyni biegów ustawisz w pozycji neutralnej (luz). Auto toczą się swoja prędkością , a sprzęgło nie jest wciśnięte.
Co może Jeszce pomoc w analizie problemu.
Obecnie mamy lato jest ciepło. Poranny rozruch silnika powoduje od razu prace silnika na wyższych obrotach 1400-1600 rpm (tzw. ssania). Chyba trochę za wysokie jak na panujące warunk zewnetrznei. Takie same obroty mam podczas zimy.
Co ciekawe, jeśli rusze i pojadę np 1-2 km i wyłączę silnik na 5-10 min, jego ponowny rozruch powoduje od razu prace silnika z obrotami 1400-1600 rpm. Warunki na zewnątrz idealne, silnik posiada już szczątkowa temperaturę pracy.
Żadnych beledow w systemie, żadnych innych problemów
Czy ktoś mial odczynienia z takim przypadkiem w tym lub innym samochodzie.
Będę wdzięczny za wskazowowki gdzie rozopoczac poszukiwania
Pozdrawiam
Daniel
[ Dodano: 15-08-2024, 08:44 ]
Naprawdę, nikt nie spotkał się z podobnymi problemami ?
Może w inna stronę.
A czy wasze Eclipse Cross tez tak się zachowuja ? Jakie są wasze spostrzeżenia ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Robert S
Forumowicz Robert
Auto: Mitsubishi Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Mar 2020 Posty: 148 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-08-2024, 19:15
|
|
|
Co do obrotów na tzw ssaniu to jest normalne . Czy zima czy lato startuje tak samo , po przejechaniu paru kilometrów i zgaszeniu u mnie po zapaleniu są podwyższone obroty i to też uważam za normalne , mam tak od nowosci . Co do podwyzszonych obrotów po wcisniećiu sprzęgła , nic takiego u mnie nie wystepuję . Za to czasami wolno schodzi z obrotów , i to też jest normalne . |
|
|
|
 |
|
|