  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[1.6] Silik przegrzewa się podczas postoju | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Olo2115  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Mitsubishi Outlander 2 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Sie 2024 Posty: 2 Skąd: Inowrocław 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 16-08-2024, 16:02   [1.6] Silik przegrzewa się podczas postoju
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam, mam problem, podczas postoju silnik w mitsubishi ASX nagrzewa się do wysokiej temperatury, podczas jady silnik tak bardzo się nie nagrzewa. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 pitt63  		  
		 
         Forumowicz pitt63
  
                  Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Lut 2020 Posty: 541 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-08-2024, 16:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Do jakiej temperatury się nagrzewa? Za mało napisałeś ale z Twojego opisu wnioskuję, że uszkodzony może być termostat. Oczywiście wykluczam tak prozaiczną sprawę jak obecność płynu w układzie. Wentylator się uruchamia? | 
             
						
				_________________ Piotr63 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 zbigniew77  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2019 Posty: 213 Skąd: Przemyśl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-08-2024, 22:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zacznij od sprawdzenia stanu płynu w układzie chłodzenia i napięcia paska wielorowkowego napędzającego pompę układu chłodzenia .Potem sprawdź rzeczywistą temperaturę płynu chłodzącego elektronicznym niezależnym termometrem takim po za układem pomiarowym  silnika..Ja stosuję taki prosty ale skuteczny termometr elektroniczny ..
 
https://botland.com.pl/czujniki-temperatury-z-wyswietlaczem/19569-termometr-panelowy-z-wyswietlaczem-lcd-od-50-do-110-stopni-celsjusza-i-sonda-pomiarowa-5m-5904422307844.html?cd=19073492345&ad=142604055054&kd=&gclid=EAIaIQobChMI4KKbiOWU_AIVA7maCh26mQDrEAEYASABEgLeFfD_BwE
 
Ten termometr wykonuje pomiar temperatury co 15 sekund i wyświetla na wyświetlaczu .Jest dość precyzyjny co sprawdziłem osobiście . Końcówkę metalową sondy pomiarowej termometru przymocuj taśmą samoprzylepną na obudowie termostatu lub do  węża  idącego do chłodnicy tuż za termostatem tak aby cała sonda przylegała. Najlepiej aby była zaklejona na  całej swojej długości.Otwarcie termostatu w ASX następuje przy temp. 87-88*C i taką temperaturę powinien pokazywać miernik.
 
Taki pomiar i porównanie wskazań pozwoli ci również stwierdzić czy masz sprawny czujnik temperatury w swoim samochodzie.
 
Jeśli niezależny miernik pokaże taką  temperaturę a wskaźnik w samochodzie będzie pokazywał wyższą będzie to oznaczało że trzeba zastanowić się nad wymianą czujnika temperatury .Jeśli oba wskazania pokażą wysoką temperaturę trzeba się zastanowić nad wymianą termostatu bo może uległ uszkodzeniu i otwiera się z dużym opóźnieniem lub jest niepełne otwarcie termostatu .Obie usterki kwalifikują go do wymiany. Jeśli czujnik samochodu pokazuje większą temperaturę jak elektroniczny wskaźnik to winny jest czujnik temperatury samochodu i  kwalifikuje się do wymiany bo zawyża ci wskazania.
 
Od kiedy masz taki wzrost temperatury??
 
 
Poniżej masz typowe usterki układu chłodzącego:
 
nieszczelność - wyciek płynu chłodzącego;
 
Luźne napięcie paska napędzającego pompę cieczy chłodzącej - ślizganie się paska
 
awaria pompy cieczy chłodzącej;- nie pracuje wirnik przemieszczający ciecz w układzie chłodzenia mimo ,że napęd pompy( koło pasowe) się obraca
 
niesprawny wentylator chłodnicy;
 
uszkodzony termostat;
 
uszkodzenie uszczelki pod głowicą.- gazy spalinowe przechodzą do układu chłodzenia i podnoszą temperaturę cieczy chłodzącej. | 
             
						
				_________________ Zbigniew
 
 
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
   | 
			 
									
				|    | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |