Adaptacja przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
pawelekm
Forumowicz

Auto: Colt Z30 1.1 i Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2018 Posty: 38 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-11-2019, 16:14 Adaptacja przepustnicy
|
|
|
Cześć,
Jaka jest procedura adaptacji przepustnicy po czyszczeniu ?
Nie mogę tego nigdzie znaleźć (a wydaje i się, że gdzieś było).
Jeśli ma to znaczenie to silnik 4G69 MIVEC (2.4) |
_________________ Pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 10-11-2019, 16:45
|
|
|
Było pisane setki razy. Oto 101:
- odpalasz silnik na benzynie, lpg off
- wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (światła, nawiewy, klima, radio)
- czekasz aż płyn chłodniczy osiągnie temperaturę załączania wiatraka
- po wyłączeniu wiatraka gasisz silnik
- odpalasz od nowa, uruchamiasz wszystko co trzeba i jedziesz na przejażdżkę używając pełnego zakresu obrotów.
- zrobione. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Chris79
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0 136 KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sty 2021 Posty: 6 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 13-01-2021, 09:52 Outlander I wolne obroty
|
|
|
Dzień dobry
Czy Outlander I 2.0 w benzynie wymaga komputerowego (bądź innego) procesu adaptacji po czyszczeniu przepustnicy, odpięciu akumulatora etc? Jakie powinne być wolne obroty po rozgrzaniu?
Dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 13-01-2021, 10:17
|
|
|
Scaliłem w odpowiednie miejsce. Prawidłowe obroty na rozgrzanym to 850rpm. Pamiętam że pierwszy tysiąc obrót jest wyskalowany co 333rpm więc prawidłowe obroty widać dopiero po podłączeniu komputera pod OBD. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
roger18sx
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2020 Posty: 82 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 17-01-2021, 21:25
|
|
|
Ja już jezdzę 9 miesiący turbiakiem i obroty są na około 1000 według licznika.Nawet ostatnio przy wymianie chłodnicy wykręciłem przepustnicę i dokładnie umyłem. Co do załączania się wiatraka po rozgrzaniu silnika to do tego nie dochodzi. W lecie z włączoną klimą dwa wiatraki pracują. Jeśli by czujnik temperatury płynu przekłamywał to ecu mógłby podnosić obroty. Sprubuję odpiąć akumulator i zrobić adaptację . |
|
|
|
 |
al_leegator
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2024 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-01-2024, 23:03
|
|
|
czy znany jest komuś z forumowiczów rozstaw śrub przepustnicy 4g69?
nie chce zakładać nowego tematu, ten wydaje się najbliższy. |
|
|
|
 |
alwxis12
Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2020 Posty: 35 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 28-06-2024, 10:12
|
|
|
Troche odswieże temat, po czyszczeniu przepustnicy o nunerach 1450A020 w moim O1T Miga check engine z kodem P0638, sama przepustnica po zalozeniu probowala sie ustawic bylo slychac prace silniczka krokowego a pozniej ani drgnie. Pracuje jak traktor do 2200rpm i brak reakcji na pedał gazu. W torque poruszając klapką wykrywa otworzenie przepustnicy ale sama stoi na 6.2%. Odpięcie aku i adaptacja na postoju nie pomaga. Widzialem na foto ze ta klapka od potencjometru jest montowana na nitach a u mnie zamiast nitów srubki a oryginalne otwory nagwintowane czyli ktos grzebał wcześniej. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
|
|
|
 |
roger18sx
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2020 Posty: 82 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 17-08-2024, 22:01
|
|
|
Widziałem przypadki mycia przepustnic w pojemniku z benzyną gdzie ciecz weszła do elektroniki i przepustnica już nie działała właściwie. |
|
|
|
 |
|