[II 2.0 DID] nie pali po dłuższym postoju |
Autor |
Wiadomość |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 04-08-2024, 13:04 [II 2.0 DID] nie pali po dłuższym postoju
|
|
|
witam Wszystkich mam następujący problem, po nocy czy dłuższym postoju samochód nie pali, kręci, kręci, kręci, kręci i zaskoczy. kiedy już zapali to po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu i kolejnych uruchomieniach zapala normalnie. kiedy znowu postoi całą noc powtarza sie to samo. proszę o pomoc i radę. |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 04-08-2024, 15:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-08-2024, 13:13
|
|
|
Dobrze by było dodać: PB czy Diesel?
Przy zakładaniu tematu możesz wybrać opis jakiego motoru on dotyczy . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 04-08-2024, 14:12
|
|
|
moje przeoczenie słuszna uwaga i zwracam honor. chodzi o samochód z silnikiem 2.0 diesel |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 05-08-2024, 15:27 Re: nie pali po dłuższym postoju
|
|
|
jorzyk1976 napisał/a: | witam Wszystkich mam następujący problem, po nocy czy dłuższym postoju samochód nie pali, kręci, kręci, kręci, kręci i zaskoczy. kiedy już zapali to po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu i kolejnych uruchomieniach zapala normalnie. kiedy znowu postoi całą noc powtarza sie to samo. proszę o pomoc i radę. |
Sprawdź, czy paliwo się nie cofa. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 05-08-2024, 20:42
|
|
|
A jak to sprawdzić.? A jak się cofa to co robić? |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 05-08-2024, 23:18
|
|
|
jorzyk1976 napisał/a: | A jak to sprawdzić.? A jak się cofa to co robić? |
Sprawdzasz przezroczystym wężykiem.
Jeśli się cofa, to albo "pudrujesz syfa" za pomocą dodatkowego zaworka zwrotnego, albo szukasz przyczyny. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 05-08-2024, 23:44
|
|
|
A przyczyną mogą być wadliwe uszczelniacze pompowtryskow |
|
|
|
 |
Pirat100
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2023 Posty: 3 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 06-08-2024, 13:10
|
|
|
Może pompa paliwa w zbiorniku padła. Jej zadanie podać paliwo (nabić ciśnienie) wstępne po przekręceniu zapłonu (jak cisza powinno być słychać że działa kilka sekund pod tylną kanapą). Później paliwo podaje już pompa vacum. Jak kręcisz i kręcisz i zapala po dłuższym czasie to tak jak by tylko pompa vacum zasysała paliwo (a tu musi trochę nakręcić). |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 06-08-2024, 22:50
|
|
|
A może ktoś z was zna numer katalogowy pompki wstępnej |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-08-2024, 07:16
|
|
|
jorzyk1976 - partsouq.com, wpisujesz vin i szukasz na rysunkach |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 10-08-2024, 14:07
|
|
|
A przyczyną powyższej usterki może być bardzo dawno nie zmieniany filtr paliwa
[ Dodano: 03-10-2024, 20:33 ]
koledzy ratujcie! po wymianie pompki w zbiorniku i uszczelniaczy na pompowtryskach dalej tak samo pali czyli [edit] i mechanik już rozkłada ręce. mówi że można jeszcze zmienić vacum ale nie jest pewny czy to to, a pompa kosztuje i to nie mało.
możne ktoś ma jakiś pomysł, byłbym wdzięczny. pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 03-10-2024, 20:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 03-10-2024, 20:49
|
|
|
Zamontuj dodatkową pompkę ręczną na dojściu paliwa do filtra taką z zaworem zwrotnym. Częsty patent w Renaultach. W starszych genaracjach silnika często rozszczelniał się układ i paliwo cofało się zbyt daleko od pompy. U Ciebie jest to samo, jak już dopompuje paliwa to później pali na dotyk. Problem jest z cofaniem się paliwa. Rano po postoju podpompuj ręcznie paliwo i auto zapali sprawnie. Jeżeli to pomoże, radził bym zrobić test szczelności układu bo paliwo musi stać w przewodach cały czas a nie zlewać się do baku po nocy.
Niedawno miałam podobną sytuację, pomogło psyknięcie plaka w dolot i koledze uruchamiliśmy 2.0 did |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 03-10-2024, 22:15
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Zamontuj dodatkową pompkę ręczną na dojściu paliwa do filtra taką z zaworem zwrotnym. |
Ja tam bym wolał zamontować przełącznik, za pomocą którego uruchomiłbym manualnie pompę paliwa w zbiorniku. Na pewno dużo wygodniejsze rozwiązanie, bez otwierania maski i ręcznego pompowania. No ale to ingerencja w instalację elektryczną...trzeba wiedzieć co, jak i gdzie podłączyć. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
jorzyk1976
Mitsumaniak jorzyk1976
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 244 Skąd: podlaskie
|
Wysłany: 03-10-2024, 22:59
|
|
|
Jeszcze chciałbym dodać że po założeniu nowe pompki tydzień czasu palił normalnie później znowu źle. Jakby układ byłby nieszczelny to by ropa gdzieś kapała? |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 04-10-2024, 07:51
|
|
|
Trzeba za pomocą pompy podciśnieniowej sprawdzić stan linii zasilających od zbiornika oraz powrotów. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
|