Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Grandis GT 2009 2.4 MIVEC
Autor Wiadomość
voyhan 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis GT 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2025
Posty: 1
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 19-03-2025, 15:00   Grandis GT 2009 2.4 MIVEC

Witam wszystkich

Mam pytanie jak w temacie:

Grandis GT 2009 2.4 MIVEC automat. Wibracje przednich kół podczas przyśpieszania.
Auto ma nowe opony (od roku) - Nexen N'fera SU4 (lato) na oryginalnych alu.
Trzykrotnie na wyważaniu kół i dwukrotnie na ustawianiu geometrii. Niewiele pomogło.

Pytałem AI (Grok) i wyrzucił mi taką listę:
1) Zużyte przeguby półosi (przeguby homokinetyczne)
2) Niewyważone koła lub uszkodzona opona/felga
3) Luzy w układzie zawieszenia
4) Uszkodzona półoś napędowa
5) Problemy z układem napędowym (np. poduszki silnika/skrzyni)
6) Tarcze hamulcowe lub piasty

Czy ktoś doświadczony byłby w stanie zasugerować która z wymienionych opcji jest najbardziej prawdopodobna?

Z góry dziękuję
Wojtek
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 290
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 19-03-2025, 19:23   

W jakim stanie jest przylgnia felgi i piasty, czy koło jest równo osadzone?
Warto też sprawdzić na innym zestawie kół czy jest to samo.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-03-2025, 21:58   

Jeżeli wibracje zależne sa od warunków drogowych (dynamiczne przyspieszanie pod góre wzmaga wibracje), to pradopodobnie będa zuzyte przeguby wewnetrzne na półosiach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24263
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-03-2025, 13:22   

Wyważanie to tylko prawidłowy rozkład masy na obręczy a bardzo często przyczyną wibracji są krzywe felgi lub opony. Tak, opony potrafią mieć bicie promieniowe - po rozpędzeniu koła czasem wyraźnie widać jak koło skacze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.