Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
"Stukanie" systemu EVAP słychać w kabinie?
Autor Wiadomość
sath 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 4 3.8 GCC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: Wczoraj 10:00
Posty: 1
Skąd: Tarnowskie Góry
  Wysłany: Wczoraj 10:22   "Stukanie" systemu EVAP słychać w kabinie?

Hej. To mój pierwszy post na forum, więc mam nadzieję, że wszystko dobrze zrobię.

Nie wiem za bardzo jak opisać ten temat. Przeszukałem zagraniczne fora i trochę informacji znalazłem, ale może ktoś miał z tym doświadczenie albo ma 3.8 i podobny"problem".

Jakis czas temu zauważyłem, że podczas postoju (podczas jazdy pewnie też) w kabinie słychać rytmiczne stukanie/pukanie, które pojawia się i znika i tak w kółko co jakiś czas, jest to strasznie wkurzające. Ostatnio częściej jest niż go nie ma (wyższe temperatury?). Pod maską tego jakoś specjalnie nie słychać...

Ogólnie doszedłem do tego, że to stukanie pokrywa się z drżeniem przewodów od EVAP, tych które idą od kanistra evap (1780A036 CANISTER FUEL VAPOR) do zaworu przy silniku (MN187611 VALVE,EMISSION SOLENOID). Gdy drżenia przewodów nie ma (zawór zamknięty?), to stukania w kabinie też nie słychać i odwrotnie. Wymieniłem kanister evap na nowy oryginalny, tak profilaktycznie;), dlatego tutaj na pewno nie leży przyczyna. Przewody też chyba są drożne.

Odłączyłem wężyk od kanistra evap na odpalonym silniku i podczas "stukania" wężyk zaciąga rytmicznie powietrze (zawór otwarty?), a gdy stukanie w kabinie ustaje to wężyk nie zaciąga powietrza (zawór zamknięty?). Wygląda na to, że zawór na tej linii działa prawidłowo, ale czy możliwe, że jest z nim coś nie do końca ok i powoduje takie drżenie/stukanie?

Błędów żadnych na razie nie ma typu check engine etc.

Podlinkowuję 2 rysunki, które dotyczą tematu (nie jestem pewien czy tak można).

https://partsouq.com/assets/tesseract/assets/global/MMC202501/source/113/113_020D00551T.gif

https://partsouq.com/assets/tesseract/assets/global/MMC202501/source/115/115_710F00339T.gif
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.