Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem tylny prawy hamulec
Autor Wiadomość
Adrian126pk 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander lll
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2025
Posty: 6
Skąd: Miastko
Wysłany: 17-07-2025, 09:19   Problem tylny prawy hamulec

Witam mam taki ciężki przypadek .
Wymieniałem tarcze klocki tył TRW , wyczyszczone I nasmarowane prowadnice, czyste jarzma .
Problem taki ,że podczas jazdy po kilkunastu/ kilkudziesięciu km ,
Zaczyna huczeć prawe tylne koło , ustaje na chwilę po naciśnięciu pedału hamulca i powraca .
Po zatrzymaniu i sprawdzeniu temp tarcza jest bardzo gorąca tylko n, inne są dużo chłodniejsze .
Zaznaczę czy gdy wbije luz tarcza kręci się lekko bez oporu .
Rozbierałem czyściłem kilka razy ciągle to samo .
Zaznaczę że gdy cofałem tłoczek podczas wymiany ciężko się chował . Ale za drugim razem wysunąłem go i obejrzałem jest czysty ,po czym cofnąłem go już lekko bez oporu .
Zamieniłem tarcze miejscami nadal to samo
Nie mam pomysłu .
 
 
honda2 
Forumowicz

Auto: PHEV 2,0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2023
Posty: 37
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 18-07-2025, 07:27   

Może brakuje blaszki w jarzmie która ustala klocek?
 
 
Adrian126pk 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander lll
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2025
Posty: 6
Skąd: Miastko
Wysłany: 18-07-2025, 20:57   

Chodzi ci o blaszki na jarzmie po których przesuwają się klocki , jak tak to są .

[ Dodano: 21-07-2025, 13:33 ]
Rozebrałem tłoczek wszystko wymieniłem . 50km przejechane I cisza aż tu nagle kilka dziur i dźwięk wrócił . Brak mi pomysłów nie wiem co to może być .

[ Dodano: 21-07-2025, 13:52 ]
Zastanawiam się co mogło mieć wpływ na to przed wymianą zawieszenia tarcz i klocków było ok

[ Dodano: 21-07-2025, 13:53 ]
Czy to łożysko gdy dostaje temperatury zaczyna hałasowac
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-07-2025, 06:58   

Łożysko by nie działało tak:
Adrian126pk napisał/a:
ustaje na chwilę po naciśnięciu pedału hamulca
.
Musisz pokazać jak to wszystko smarujesz, bo może zrobiłeś błąd taki jak ja dawniej - nałożyłem smaru do wnętrza jarzma a potem wkładałem śruby - i ta z gumką zgarnęła cały smar do końca otworu a potem, przez dużą szczelność, zaczęła odpychać zacisk w kierunku zewnętrznym. Efekt to tarcza fioletowa od temperatury po 40km, smród od jej przypalenia itp. Tarcza była nowa a nadawała się do wymiany.
 
 
Adrian126pk 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander lll
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2025
Posty: 6
Skąd: Miastko
Wysłany: 26-07-2025, 08:38   

Masz rację jeśli chodzi o smar w prowadnicach ale oczyściłem je i dałem mała ilość smaru .

Przełożyłem jarzma z klockami z prawej na lewej i po problemie .
Zaznaczę, że klocki były nie równo wytarte tak , że góra od wewnątrz była bardziej wytarta niż dół , a w klocku od zewnątrz na odwrót .

Dla mnie nie logiczne że zamiana jarzm z klockami rozwiązała problem .
Dziękuję za wasze podpowiedzi
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-07-2025, 15:59   

Adrian126pk napisał/a:
Dla mnie nie logiczne że zamiana jarzm z klockami rozwiązała problem
Może śruba z gumką teraz trafiła na jarzmo z mniejszą ilością smaru. To gdybanie.
Generalnie najpierw zakłada się samą gumę do końca jarzma (wpychając tą śrubą bez zwężenia) potem smaruje delikatnie jarzmo w środku, następnie wkłada te gumowe harmonijki i dopiero teraz zakłada zacisk ze śrubami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.