 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
| Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
|
[II 2.0 DID] Nie działa pedał gazu tylko na zimnym silniku p |
| Autor |
Wiadomość |
dev14
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2025 Posty: 2 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 21-10-2025, 12:59 [II 2.0 DID] Nie działa pedał gazu tylko na zimnym silniku p
|
|
|
Witam
Mam problem z moim Outlanderem 2007 2.0D did 140KM, który ujawnił się jak spadla temperatura. Jak jest powyzej 12 stopni w nocy tego brak a czym chłodniej tym bardziej się nasila.
Na całym necie co przekopałem 2 watki takie same ale bez rozwiazania, jeden tu na forum.
Do rzeczy
Auto nie reaguje na pedal gazu przyjmnijmy w okolicach 2 stopni na plus trzeba czekać około 40 sekund i działa poprawnie wszystko czym chlodniej to czas się wydłuża.Jak zacznie działać reagować to obroty podniesie sam do nagrzania z nawiewów (wiadomo o co chodzi) tak to mozna klepać pedał do woli a reakcji brak. Czy nadmuch wyłączony czy załączony nie robi to różnicy.
Jak w czasie zakręcenia rozrusznikiem i zapalenia auta pedał jest wciśnięty można auto gazować do woli byle nie spadł z obrotów bo znów nie działa do czasu aż pewnie się coś nagrzeje.
Błędów brak czujniki wskazują poprawnie, kostki ecu jak i pedału sprawdzone, egr komputerowo wyłączony, jeździ normalnie ale to pierwsze zapalenie wkurzające jak zimny jest, że gaz odcina tak jakby coś musi złapać temperaturę by gaz działał. Pewnie czym wiekszy mróz tym dłużej to bedzia trwać bo tak się dzieje teraz - czym zimniej tym dłużej.
Nie mam punktu zaczepienia gdzie szukać awarii.
Za wszelkie sugestie dziękuję z góry
Pozdrawiam Krzysiek
Dodam 2 filmy z mtu z zimnego silnika może ktoś się tu błędu doszuka.
https://youtube.com/shorts/tYvYbHKCNK4?si=eC2vtnqysw6IaMMF
https://youtube.com/shorts/tYvYbHKCNK4?si=LxQ8_72ZgHRxuhig
edit.
czujnik ciśnienia w dolocie podmieniony, przepływomierz tak samo , nic nie zmieniło,
podmieniony pedał gazu nic, podmieniony mapsensor tak samo nic, odpięty czujnik temperatury cieczy -39 stopni wskazania tak samo nic
pomysły się skończyły
[ Dodano: 19-11-2025, 09:40 ]
Witam problem udało się rozwiązać, trochę kosztów ale jednak.
Opiszę wymieniony na podmianę z sprawnego auta- pedał, przepływomierz,czujnik MAP, sprawdzony cały dolot szczelności, wymieniony rozdzielacz podciśnienia bo niedomagał przy okazji i turbo nie trzymało ciśnienia doładowania, wymieniona przepustnica bo moja okazała się zepsuta, wymienione czujniki temp. paliwa i wody- mimo że pokazywały prawidłowe wartości, wymienione ECU z innego auta - dograny tylko imo a mapa została nic nie dało, mapa moja clona do nowego ecu tak samo.
Co się okazało czujnik temp paliwa podmieniłem na ten z wody ma inną rezystancje i wskazaniami na zimnym aucie oszukuje trochę ECU że jest cieplej co zmienia dawki paliwa automatycznie i auto pali i reaguje na gaz bez problemu. Np. dziś -2 tep czujnik wody i powietrza na -1 , czujnik paliwa pokazał +22. Auto zapaliło normalnie nie zalewało paliwem silnika, błędu nie pokazuje. Może to już wina PD i nalotu 330k na aucie i temu lecz doraźnie tak to zostaje i jestem w pełni zadowolony.
Dziękuję za pomoc Tokyo za pomoc z przepustnicą i lokalnemu tunerowi. |
| |
|
|
|
 |
|
|
|