| 
		[E3x 88-92] spalanie oleju | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 kamils [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-05-2007, 08:29   [E3x 88-92] spalanie oleju
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam
 
 chcialbym sie dowiedziec w ktorych miejscach moze byc pobierany olej
 
 bo pali na potege, poza uszczelniaczami na zaworach gdzie jeszcze moze brac??? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 saphire  		  
		 
         Mitsumaniak daje wędkę nie rybę
  
  
                  Auto: Laguna Coupe GT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-05-2007, 08:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Najczęściej to przez pierścienie do cylindra może iść i go spalać lub przez turbawkę, może też wyciekać przez uszczelniacze na wale i wałkach tam gdzie pasek rozrządu albo przez uszczelkę pod głowicą lub miską a i pewnie jeszcze kilka innych miejsc się znajdzie... | 
             
						
				_________________ Bartek `saphire` Siębab | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamils [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-05-2007, 19:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ..wyciekow nigdzie niema własnie ... mysle uszczelniacze wymienic najpierw na zaworach | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 saphire  		  
		 
         Mitsumaniak daje wędkę nie rybę
  
  
                  Auto: Laguna Coupe GT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-05-2007, 19:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No od uszczelniaczy na zaworach się zaczyna a jak nie pomoże to po kolei reszta gratów. | 
             
						
				_________________ Bartek `saphire` Siębab | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamils [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2007, 17:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ... no i wec  moze kotos powie jak jee wymienic  chyba nietrzeba glowicy zdejmowac???
 
tzreba zdjac pasek rozrzadu wydaje misie bo walkow niezdejme  albo zluzowac go  tego wlasnei neiwim z tym paskiem  moze kots pomoze jak go zdjac lub zluzowac ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2007, 20:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie zdejmujesz paskow i glowicy tylko kompresorem w miejscu swiecy podpierasz zawory, zeby nie wpadly do srodka (jak dobrze dmucha, to nie wpadna), rozpinasz sprezyna zaworu i masz uszczelniacz na wierzchu;
 
przy montazu przydlaby sie specjal tool do sciskania sprezyn (Bartek ma takowy)
 
 
i pisz zrozumiale, bo sie odpowiadac nie chce na takie krzaki... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomusn  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Colt Z34A 6AMT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3978 Skąd: Żnin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2007, 20:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | glowicy tylko kompresorem w miejscu swiecy podpierasz zawory | 	  
 
kompresorem powiadasz, to dobrze że doczytałem, bo ja bym tłokiem pewnie podpierał    (o Święta Ignorancjo!)  	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | i pisz zrozumiale, bo sie odpowiadac nie chce na takie krzaki... | 	  a ty czemu zrezygnowałeś z polskich znaków?? | 
             
						
				_________________ Tomek
 
Colt      Colt      Colt   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamils [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-05-2007, 23:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ... ale wałki trzeba zdjac? bo inaczej sprezyn niezdejme....?
 
, a wałki sa przykrecone do kol od paska rozrzadu chyba 
 
czyli jak mam je wyjac? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-05-2007, 09:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie wiem, jak to jest w GTI, ale w u mnie w 8v walek rozrzadu z krzywkami jest nisko, a powyzej masz dopiero waleczki z dzwigniami, ktore naciskaja na zawory - i te walki trzeba zdjac, ale one sa mocowane na sruby od gory
 
po ich zdjeciu masz swobodny dostep do sprezyn
 
 
ps. przy okazji wymien prowadnice zaworow - inaczej nowe uszczalniacze szybko trag szlafi
 
no i polecam dobre uszczelniacze - najlepiej oryginaly
 
 
edit:
 
 
  
 
zdechlym zielonym masz zaznaczony walek rozrzadu
 
zdechlym czerwonym masz walki z krzywkami oraz czerwone kolka to sruby do odkrecenia | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kamils [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-05-2007, 16:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | .. umnie troche inaczej jest  walki razzadu popychaja bezposrednio zawory.. silnik:4g63 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |