 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
kontrolka ładowania??? |
Autor |
Wiadomość |
zuber [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2007, 22:26 kontrolka ładowania???
|
|
|
Witam
Wieczorkiem wyruszam sobie na basen, palę autko i kurcze kontrolka ładowania baterii nie gaśnie... Zatrzymałem się na chwilę, znowu palę i znów to samo, ale nic to na basen mam ze 2 km, więc jadę. I jak daję w pedał to kontrolka gaśnie, na luzie i na biegach (bez gazu) świeci sie ładownie. Autko chodzi zupełnie normalnie, obroty w porzo, co to może być? Miał kotoś może taki przypadek? Chodzi o Cari 1,6 1997 r. (bez lpg).
Szukałem w postach i znalazłem jeno przypadek, gdzie świeciła się kontrolka cały czas i kolega miał do wymiany bodajże rdzeń czy wał w alternatorze.
Proszę o pomoc w tej materii
POzdrawiam |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2007, 22:30
|
|
|
może pasek alternatora sie ślizga choć to raczej łączyłoby się z piszczeniem...
podjedź do punktu gdzie naprawiają alternatory i rozruszniki, tam powinni Ci naprawić altek i nie powinno być drogo, bo sądze, ze to własnie wina alternatora a czy to już szczotki czy inne ustrojstwo to fachowcy na miejscu określą |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 14-05-2007, 22:47
|
|
|
regulator ladowania cos moze nie dzialac, sprawdz miernikiem zwyklym jakie ma ladowanie na jalowym a jakie jak dasz na 2 tys obr i wiecej |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
szczepek76 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2007, 22:56
|
|
|
Ja mam to samo zapala sie i gasnie
ladowanie jest troche zaduze bo w granicy 15,6-15,8V
I nie moge dojsc o co chodzi
Komputer nie wykazuje bledow
pozdro |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-05-2007, 23:07
|
|
|
Regulator napięcia wam panowie pada najprawdopodobniej, ewentualnie szczotki w alternatorze. Każdy elektryk to zrobi i koszty myśle że do 100 w najgorszym wypadku z robotą |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
szczepek76 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2007, 23:20
|
|
|
spoko dzieki |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 14-05-2007, 23:22
|
|
|
adaho_krak napisał/a: | Regulator napięcia |
no wlasnie a ja jakiegos ladowania regulator wymyslilem |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
zuber [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2007, 23:23
|
|
|
O.K. Dzięki
Jutro rankiem odwiedzam elektryka.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2007, 00:11
|
|
|
Ja stawiam na diody prostownicze w alternatorze Regulator napiecia by nie dawał wcale napiecia i szczotki także. Jak slizga sie pasek to słychac pisk a opisany objaw to diody prostownicze, około 200złotych koszt naprawy lub wymiana całego alternatora, może być tez zwarcie na wirniku lub stojanie, ale to wykluczam no i jeszcze autko może tracic mase gdzieś
pozdro |
|
|
|
 |
krzysiek_base [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2007, 13:00
|
|
|
WITam mam podobny problem ,ciagle swieci mi kontrolka ładowania ,ładowanie mam
na jałowym 14,4v ,na obratach `14,8v wiec niema źle pasek mi piszczy ale ten od wspomagania ,jeszcze tak już 1,5 miesiaca .ma ktoś możę schemat elektryczny tego |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2007, 20:04
|
|
|
krzysiek_base napisał/a: | WITam mam podobny problem ,ciagle swieci mi kontrolka ładowania ,ładowanie mam
na jałowym 14,4v ,na obratach `14,8v wiec niema źle pasek mi piszczy ale ten od wspomagania ,jeszcze tak już 1,5 miesiaca .ma ktoś możę schemat elektryczny tego |
Tak jak pisałem prawdopodobnie masz uszkodzona diode prostowniczą zaznaczona na czerwono na rysunku. regulator masz dobry.
pozdro |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 15-05-2007, 20:11
|
|
|
Można by usiłować to sprawdzić podłączając napięcie po mostku na oscyloskop i dokładnie analizując kształt "wyprostowanego" sygnału ale mnie by się nie chciało w to bawić pomimo iż oscyloskop by się znalazł... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
krzysiek_base [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2007, 21:37
|
|
|
dxieki ten schemat jest dla mnie pomocny
jeszcze jedno pytanie czy szczotki muszą być orginalne czy moga być jakieś zamienniki
[ Dodano: 22-05-2007, 08:40 ]
ma ktoś może do sprzedania alternator ,ja posiadam z bosha ,do wymiany mam szczotki ,lecz są one zintegrowane z regulatorem koszt orginału to 370zł ,wiec wolał bym alternator
prosze o info
[ Dodano: 28-05-2007, 22:18 ]
witam rozłożyłem alternator na cześci pierwsze i,co sie okazało szczotki były z stanie zerowym , duży minus szczotkotrzymacz zintegrowany wraz zregulatorem ,koszt tej cześci to 370zł (org bosch ,akurat mam alternator boscha)ale to nic przyskoczyłem to rozwierciłem starę szczotki i włutowałem nowe ale dopiero po tym okazało się zę reegulator też mi padł (obecnie szukam zamiennika) ładowanie mam dobrze wieć tak jeźdze ale nie polecam - może zagotawać się akumulator (wieć swiatełka iradyjko na full )dla dobrego podoru mocy ,przy okazli info deadly sprawdziłem diody prostownicze mam dobre
pozdrawiam |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2007, 20:57
|
|
|
U mnie podobny problem. To już trzecia "typowa" wada Carismy, która mam u siebie:
- przycisk od szyby padł
- nie wchodzi V-ty bieg
- padł regulator napięcia
W poniedziałek jadę po nowy regulator lub jeśli cena będzie zaporowa w środę będzie inny alternator.
Czego jeszcze mogę się spodziewać? |
|
|
|
 |
krzysiek_base [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2007, 22:56
|
|
|
na wasze wyszystkie swiecace kontrolki to na pewno regulator sprawdziłem
już kosztuje to 370 zł brak zamiennika ,chyba ze przerabianie na własną reke |
|
|
|
 |
|
|