Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] SWAP do Colta 1.6i 16v 4x4
Autor Wiadomość
maklakus 
Mitsumaniak


Auto: 200sx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 378
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-01-2007, 08:29   [CA4A 1.6] SWAP do Colta 1.6i 16v 4x4

Witam

Prośił bym was o pomoc i doradzenie.

Planuję na wiosnę wymienić silnik , i myślę że jak już wymieniać to na coś troszkę mocniejszego np.:

1. http://moto.allegro.pl/it...ik_1_8_16v.html
2. http://moto.allegro.pl/it...ik_1_8_gdi.html

czy któryś z tych śliniczków pasował by do Colta (1.6i - 16V - 4x4 - 1993r)? , czy wiąrzą się z tym jakieś spore przeróbki mocowań silnika?

Jeśli żaden z tych śilników to jaki by pasował ?

Z góry dzięki za pomoc ;)
Ostatnio zmieniony przez harpagan 24-10-2007, 01:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 09:56   Re: SWAP do Colta 1.6i 16v 4x4

pierwszy ma prawie tyle koni co Twoj drugi jest odwrotnie mocowany takze odpadaja oba :roll:
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 09-01-2007, 10:25   

Dziwne wybrales silniki ;)
Szukaj
4G92 DOHC MIVEC 1.6 175KM (plug&play)
4G93 DOHC TURBO 1.8 ok 200KM (plug&play) (tylko z colta ca0 bo byl tez taki w carismie msx ale odwrocony o 180 stopni)
4G63 DOHC 2.0 150KM
4G63 DOHC TURBO 2.0 ok 200KM
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
maklakus 
Mitsumaniak


Auto: 200sx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 378
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-01-2007, 10:43   

harpagan napisał/a:
Dziwne wybrales silniki ;)
Szukaj
4G92 DOHC MIVEC 1.6 175KM (plug&play)
4G93 DOHC TURBO 1.8 ok 200KM (plug&play) (tylko z colta ca0 bo byl tez taki w carismie msx ale odwrocony o 180 stopni)
4G63 DOHC TURBO 2.0 ok 200KM


Te silniki co podałeś są za mocne jak dla mnie - ze względu na to że trzeba by do takich silników zamontować całe zawieszenie sportowe - wzmacniać rame auta bo by nie wytrzymała takiej mocy i do wymiany pewnie by była większość elemętów zawieszenie.

Apropo "4G92 DOHC MIVEC 1.6 175KM" trochę żadki silnik raczej ciężko będzie taki znaleść w jako takim stanie.

Ale "4G63 DOHC 2.0 150KM" - to byłby fajny ;) w czym był montowany?
 
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 10:47   

harpagan napisał/a:

4G92 DOHC MIVEC 1.6 175KM (plug&play)


jak dla mnie MIVEC tez jest odwrocony ale moze sie myle :P
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-01-2007, 11:11   

maklakus napisał/a:
Ale "4G63 DOHC 2.0 150KM" - to byłby fajny ;) w czym był montowany?

Galant GTi, Eclipse 1G NA - problem tylko, ze zmieszczenie tego silnika do CAx wiaze sie z rzezba - lepiej szukaj z rodziny 4G9x i to takiego nie przekreconego o 180 st.
 
 
maklakus 
Mitsumaniak


Auto: 200sx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 378
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-01-2007, 11:33   

Cytat:
lepiej szukaj z rodziny 4G9x i to takiego nie przekreconego o 180 st.



- A jaką wersje byś radził z rodzinki 4g9x? 1.8 czy 2.0?
- Czy ta rodzina silników będzie pasowała do colta? czy troszkę będzie roboty z tym (dopasowanie mocowań itp.)?
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 09-01-2007, 12:03   

To ja się też podpytam. Czy to ze kolega ma 4x4 ma jakieś znaczenie przy takich przekładkach, czy nie ?
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 09-01-2007, 14:40   

maklakus napisał/a:
A jaką wersje byś radził z rodzinki 4g9x? 1.8 czy 2.0?


znajdz 4G93 DOHC i wszystko podejdzie plug&play.

silnik ma 140 kucy 16 zaworow, byl montowany w Colcie GTi .
wg mnie to bylby najrozsadniejszy wybor z wszystkich tutaj silnikow.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-01-2007, 15:13   

otoz to co napisal Rafik - 4G93 DOHC
a 4WD to albo odlaczysz tylni most i zaslepisz, albo zmegarzezbisz - bo naped to kwestia skrzynki z wyjsciem na tylny dyfer
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 09-01-2007, 15:21   

Za wczesnie rano bylo i wkradl mi sie tam blad
Kopiowalem to z innego posta i nie zauwazylem ze ten 4g93 to turbo a nie jego mialem na mysli piszac o colcie ca0 i carismie msx
Chodzilo mi o silnik 4g93 DOHC 140km o ktorym pisze rafi
Uwazam jednak ze nawet przy takim zwiekszeniu z mocy przydaloby sie zrobic hamulce i zawieszenie

Krzyzak napisał/a:

4WD to albo odlaczysz tylni most i zaslepisz, albo zmegarzezbisz - bo naped to kwestia skrzynki z wyjsciem na tylny dyfer

Wlasnie sam jestem tutaj ciekawy
Jest szansa na wsadzenie 4g93 przy starej skrzyni i zostawienie 4wd?
Z tego co grzebalem w manualach tyle ze dotyczacych wersji pedzonych na jedna os to numer skrzyni jak i przelozenia biegow przy 1.6 i 1.8 sa takie same
Roznia sie za to przelozeniem glownym. Czy to jest do przeskoczenia?
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 09-01-2007, 15:30   Re: SWAP do Colta 1.6i 16v 4x4

maklakus napisał/a:
Witam

Prośił bym was o pomoc i doradzenie.

Planuję na wiosnę wymienić silnik , i myślę że jak już wymieniać to na coś troszkę mocniejszego np.:

1. http://moto.allegro.pl/it...ik_1_8_16v.html
2. http://moto.allegro.pl/it...ik_1_8_gdi.html

czy któryś z tych śliniczków pasował by do Colta (1.6i - 16V - 4x4 - 1993r)? , czy wiąrzą się z tym jakieś spore przeróbki mocowań silnika?

Jeśli żaden z tych śilników to jaki by pasował ?

Z góry dzięki za pomoc ;)

chcesz wymienic bo...?? sprzedajesz swoj?? jaki przebieg?? tam teges na pw..bede wdzieczny
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 09-01-2007, 15:36   

tak jak pisze Harpagan, bez ingerencji w zawieszenie/hamulce sie nie obedzie .
mocniejszy silnik potrzebuje mocniejszych hebli
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 09-01-2007, 17:28   

Ja bym sie skupil na silniku do ktorego bez przerobki wsadzisz skrzynie z wychodzacym walkiem na przekladnire katowa napedzajaca tylni most szkoda rezygnowac z 4wd , np 4g37 /1.8/ odradzam wkladania silnika o wiele wiekszej mocy z powodu ewentualnej awaryjnosci ukladu 4wd
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-2007, 17:53   

mugen napisał/a:
harpagan napisał/a:

4G92 DOHC MIVEC 1.6 175KM (plug&play)


jak dla mnie MIVEC tez jest odwrocony ale moze sie myle :P
Mylisz sie. Ten z CA0 byl normalnie dopiero w CJ0 go odwrocili.

Poszukaj 4G93 1,8 16V 140KM z CA5A z Twojego rocznika. ponad 20 KM roznicy zrobi swoje.
Nie masz specjalnie wytzrymalej skrzyni biegow wiec bym nie szalal z mocami.

Tym ktorzy sie slinia na slowo MIVEC przypominam ze I GEN MIVEC byl malo wytzrymaly i te silniki jezdzily okolo 100000km max... A montowano je juz pare lat temu. Trafienie takiego silnika i bezproblemowa nim jazda to raczej marzenie scietej glowy. Tak samo jak jakiekolwiek czesci do niego...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.