[Cari 1.9TD] Temperatura płynu idzie do maxa na wskazówce |
Autor |
Wiadomość |
zbylo22
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD 1997 r. Htb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-03-2017, 14:30 [Cari 1.9TD] Temperatura płynu idzie do maxa na wskazówce
|
|
|
Witam, od jakiegos czasu borykam sie z pewnym problemem wskazan temperatury płynu.
Po wymianie uszkodzonego czujnika płynu od wskazówki podczas dłuższej jazdy czy postoju wskazówka nagle rusza z 90 i idzie pod 120 stopni, czasem sie po chwili cofnie 2-3 kreski niżej..wentylator chłodnicy się nie włancza (sprawdzany działa). Nie wiem w czym jest problem bo jestem po wymianie wszystkich czujników płynu,nowy termostat (otwiera- wszystkie węże góra dół grzeje), wymieniona cłodnica na nową i termowłącznik wentylatora... nie robi ciśnienia na układzie, żadnych innych objawów..może być tak że to czujnik od wskazówki jest walnięty czy inne sugestie? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-03-2017, 18:41
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-03-2017, 19:32
|
|
|
Bo chyba jak nie ma dobrego kontaktu to wskazówka będzie właśnie leciała na max. |
|
|
|
 |
zbylo22
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD 1997 r. Htb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-03-2017, 07:42
|
|
|
i problem chyba sie sam rozwiązał ...w nastepny dzien od napisania tematu wszystko wróciło do normy...wydaje mi sie ze winny był termostat który sie nie otwierał w całosci i robił temperature...dzieki za dobre rady |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-03-2017, 11:07
|
|
|
To jeśli robi takie numery to chyba lepiej jednak go wymienić. Jeśli jednak temperatura wzrastała dość szybko to jednak przyjżał bym się konektorowi czujnika. |
|
|
|
 |
zbylo22
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD 1997 r. Htb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-03-2017, 08:12
|
|
|
ale on juz jest wymieniony...po wymianie 2-3 dni wskazówka jeszcze świrowała a potem było ok..
[ Dodano: 05-04-2017, 09:34 ]
Heh miało byc po problemie ale widze ze wskaznik dalej świruje...dochodzi do 1-2 kreseek przed max i po chwili wraca do pozycji pionowej a wentylatora nie słyszę....dziwne o co kaman.. |
|
|
|
 |
lukeluks
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 '96 B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-05-2017, 11:37
|
|
|
Podłączam się do tematu. U mnie wskazówka zaczęła wariować, z tym, że jeszcze nie wymieniłem wszystkich czujników. Wentylator działa, a temperatura potrafi skoczyć na maxa (kiedy stoję w korku) w ciągu 20 sekund (to możliwe żeby płyn tak szybko się nagrzał?) i równie szybko potrafi spaść do normy. Czy może to być termostat, który niejako się przycina, nie otwiera do końca? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 23-05-2017, 11:59
|
|
|
Sprawdź sobie zbiorniczek wyrównawczy czy nie ma tam zapachu spalin lub co gorsza osadu z oleju. Jeśli coś takiego ma miejsce to szykuj się na wymianę uszczelki pod głowicą lub co gorsza wymianę całej głowicy. Jeszcze jedno - jak rozgrzejesz samochód to nie ucieka Ci płyn ze zbiornika wyrównawczego poprzez korek? A i jeszcze jaki masz stan płynu chłodzącego? |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
lukeluks
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 '96 B+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2014 Posty: 20 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-05-2017, 22:23
|
|
|
Stan płynu jest w normie. Sprawdziłem zapach w zbiorniczku - nie wyczułem żadnych spalin. Osadu z oleju nieobecny (fota na potwierdzenie).
Płyn chłodniczy jest czysty i przejrzysty.

W silniku też nie widać żadnych osadów.
Przy rozgrzanym silniku płyn nie ucieka ze zbiornika wyrównawczego.
W takim razie wymieniać czujniki i termostat? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-05-2017, 22:41
|
|
|
Jak termostat i czujniki beda sprawne, to pozostaje jeszcze kwestia zamulonej chlodnicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Ziemba.
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 441 Skąd: Okolice Grójca
|
Wysłany: 24-05-2017, 19:56
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Bo chyba jak nie ma dobrego kontaktu to wskazówka będzie właśnie leciała na max. |
Jak nie ma dobrego kontaktu to wskazówka opada (miałem tak miesiąc temu). |
_________________ 03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj
http://www.pajacyk.pl/ |
Ostatnio zmieniony przez Ziemba. 24-05-2017, 20:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-05-2017, 20:05
|
|
|
W 1.6 właśnie idzie na max więc myślałem, że i w tym przypadku może być podobnie. |
|
|
|
 |
Ziemba.
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 441 Skąd: Okolice Grójca
|
Wysłany: 24-05-2017, 20:44
|
|
|
plecho1 napisał/a: | W 1.6 właśnie idzie na max więc myślałem, że i w tym przypadku może być podobnie. |
Też mam 1.6 i mi opada (bez podtekstów).
Kolejna różnica przedlift, a polift |
_________________ 03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj
http://www.pajacyk.pl/ |
|
|
|
 |
zbylo22
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD 1997 r. Htb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-06-2017, 16:37
|
|
|
A ja sie już znieczuliłem na ten problem bo nie mam pojęcia o co chodzi ....ja już tak mam że wskazówka temp. pokazuje ponad 120 stopni wentylator ani rusz i tak sobie lubi jakis czas postać...zaczyna łapać temp. głównie po postojach w korku,mało aktywnym poruszaniu...płyn mi ucieka bo dolewam co jakiś czas ale tak juz miałem przed problemem z temperatura na wskazówce....z jednego miejsca mam widoczna nieszczelność na wężu przy obudowie termostatu wiec o głowice bym sie nie martwił...ostatnio zrobiłem nim na trasie 450 km i podczas jazdy przez 4h wskazówka ani razu nie podeszła pod 120 stopni...ja już wymieniałem oba czujniki temp.,termostat, nawet chłodnice z nowym włącznikiem wentylatora wymieniłem i nic to nie pomogło...dlatego sie już przestałem przejmować bo wiem ze mam nowy termostat wiec śmigam ale nie powiem że mnie to irytuje...nie mam pojęcia gdzie diabeł siedzi... |
|
|
|
 |
|