Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C61A 1.3] Obwód próżni i zawór EGR
Autor Wiadomość
Optic 
Mitsumaniak
00693/KMM :)


Auto: Gal EA2A A/T K-tronik Prestige
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 149
Skąd: bardziej na południe
Wysłany: 28-05-2007, 09:53   [C61A 1.3] Obwód próżni i zawór EGR

Dobrideń!

Jakis czas temu poogladalem sobie moj silnik, co by tam jeszcze zepsuc. Nie zdazylem jednak, bo wczesniej zepsulo sie samo. Mianowicie zauwazylem, ze jeden z gumowych wezykow idacych do dolotu po przeciwnej stronie do przepustnicy jest sobie pekniety. Podkresle tu, ze silnik zachowywal sie calkowicie normalnie.
Zaintrygowalo mnie to. Przy odpalaniu stwierdzilem, ze psika z niego powietrze. Zauwazylem tez, ze prowaqdzi od dolotu do puszeczki metalowej, ktora wyglada jak filtr paliwa.
"Coz" - pomyslalem - "Jesli jakis madry majster z Mitsu postanowil umiescic tu ten wezyk i puszeczke, to moze rad bylby gdyby byl szczelny." i owinalem go prowizorycznie tasma izolacyjna.
Wczoraj, troche z nudow, postanowilem poczytac sobie serwisowke i namierzylem w niej ow wezyk (o ktorym juz zdazylem zapomniec). Opisany byl w Rozdziale "Vacuum" i prowadzil do "EGR Valve".

Pytanie wiec brzmi - na cholere mi on?
Jaki wplyw moglo miec pekniecie wezyka?

Dzieki i pozdrawiam,

[ Dodano: 31-07-2007, 16:47 ]
Ok, odpowiadam sam sobie - dla potomnych.
Wezyk idacy od szyny paliwowej od kranca przeciwnego do dolotu paliwa prowadzi do zaworu prozniowego (?) sterujacego cisnieniem paliwa. Dzieki temu cisnienie paliwa jest zalezne od stopnia otwarcia przepustnicy oraz "zasysu" powietrza. tak to sobie zwizualizowalem.
Zaleznosc jest taka, ze jesli proznia w tym obwodzie sie zwieksza, cisnienie paliwa spada - dlatego po owinieciu wezyka tasma izolacyjna silnik sie dlawil - za male bylo cisnienie. Jesli proznia spada - cisnienie paliwa rosnie - dlatego z nieszczelnym wezykiem silnik chodzil rowno i nie gasl, nie dlawil sie. Ponadto, gdy uszczelnilem wezyk, z wydechu smarkala ciecz - nie wyczuwalem zapachu benzyny, wiec wzialem to za wydmuchiwana wode po myjce cisnieniowej. Po zdjeciu tasmy obroty silnika wzrosly i przestalo pryskac z rury.

Zastanawialem sie w takim razie, jaki mam problem z cisnieniem paliwa.
No i okazalo sie - umierala moja pompa paliwowa a dzieki temu przecietemu przewodowi resztka swoich sil utrzymywala prawidlowy doplyw.
Pompa w koncu zeszla.

Oczywiscie zawor EGR nie mial z tym nic wspolnego...

Pozdrufka,
_________________

Ostatnio zmieniony przez akbi 29-05-2007, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.